Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody

Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 2. 2011 03:00 39

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Galerie in game screenshotů 8. Závěr

Druhý díl TDU je tady a musíme říct, že historie se opakuje. Stejně jako jednička totiž i pokračování nabízí skvělé vizuální provedení, které je bohužel vykoupeno i pěkně vysokými hardwarovými nároky. S procesorem Core 2 Duo si moc nezahrajete a venku ze hry jsou i slabé grafické karty. Ve slušné konfiguraci se ale máte na co těšit!

Reklama
Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody
i Zdroj: PCTuning.cz

S těmito nároky je tedy jasné, že spousta uživatelů bude muset snižovat detaily. Nastavení grafiky jsou jen čtyři, což nezní zrovna optimisticky. Jejich vliv na výkon jsem zkoušel s ATI Radeonem HD 4850 v rozlišení 1680 × 1050 s 4× AA, kdy hra jela jen okolo 20 až 25 fps a trhání bylo během hraní citelné, zejména ve vyšších rychlostech se vůz ovládal jen obtížně.

Environment quality

 Environment Quality: nahoře Very high, dole Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Environment Quality: nahoře Very high, dole Low

První nastavení mění detailnost prostředí. Ačkoliv jde o nastavení s obrovským vlivem na framerate (vzrostl z 22 na 39 fps), nejsou rozdíly ve vizuální stránce nějak přehnaně velké. Ze scény zmizely méně podstatné stíny (například balkónu na budově), zbylé stíny jsou méně detailní, snížila se vzdálenost renderování nízké vegetace (trávy) a podstatně jednodušší texturu mají stromy v dálce. To je vynikající cena za téměř dvojnásobný nárůst výkonu.

Car and opponent quality

 Car and opponent quality: nahoře Very high, dole Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Car and opponent quality: nahoře Very high, dole Low

Nastavení vozidel mění detailnost jen vašeho auta a případně dalších protivníků v závodě (náhodně jedoucích NPC nikoliv). Nemění se přitom celkový model, ale jen naprosté detaily, jako jsou horší odlesky. Vypne se také poškození. Snížení přitom přineslo další tři snímky za sekundu k dobru.

Texture filtering quality

 Texture filtering Quality: nahoře Very high, dole Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture filtering Quality: nahoře Very high, dole Low

Nastavení texture filtering je běžné anizotropní filtrování. Jeho vliv na výkon je takřka nulový, rozdílů v ostrosti textur v dálce si všimnete jen v některých případech a nejsou zase tak velké.

FX quality

 FX quality: nahoře Very high, dole Low
i Zdroj: PCTuning.cz
FX quality: nahoře Very high, dole Low

Posledním nastavením je FX Qulaity neboli post processing efekty. Po vypnutí získá screen trochu jiný barevný nádech (v případě TDU 2 jsou rozdíly opravdu malé), framerate se ani nepohnul.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Maximální a minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální a minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální a minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální a minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky nejsou velké a týkají se zejména kratšího zobrazení vegetace v dálce, jednodušších stínů a lepších odlesků na autě. I přesto, že nejsou vždy patrné hned na první pohled, je rozdíl ve frameratu poměrně podstatný. Na testovaném ATI Radeonu HD 4850 poskočil framerate v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA u první scény z 22 na 47 fps, u druhé scény pak z 24 na 46 fps a z citelného trhání byla hra najednou naprosto plynule hratelná.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama