Dead Space 2 — survival horor s nízkými nároky | Kapitola 5
Seznam kapitol
Začátek nového roku nebývá dobou, kdy vychází množství kvalitních her. Přesto se ale vždy nějaký silný titul najde. Před rokem to byl Mass Effect 2, letos je onou perličkou Dead Space 2. Hry jsou si navíc podobné nejen vysokými hodnoceními a dobou vydání, ale také starším vizuálním kabátem a nízkými hardwarovými nároky.
Ačkoliv je Dead Space 2 nenáročnou hrou, majitelé notebooků či slabších sestav s monitory v vyšším rozlišením budou muset detaily přeci jen o něco snížit. Vyzkoušel jsem to proto i já na ATI Radeonu HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px.
Bloom
Po vypnutí efektu bloom dojde ke snížení přesvícení (v našem případě na těle hlavního hrdiny). Framerate se ale vůbec nepohnul.
Depth of Field
Depth of Field je v poslední době nejběžnější efekt, kterým se tvůrci her snaží zlepšit prostorové vnímání hry. Po jeho zapnutí se tak rozmažou všechny objekty, které jsou v odlišné hloubce než vaše kamera. Po vypnutí tohoto efektu počet fps poskočil z 48 na 52 fps.
Blur
Nastavení Blur ve hře zastává běžné rozmazání obrazu ve vývojáři daných kritických situacích, jako je přechod z okysličené místnosti do vnějších prostor. Pokud nastavení vypnete, k žádnému rozmazání nedojde. Vliv na framerate byl nulový.
Post Processing
Post processing efekty jsou v případě Dead Space 2 úprava barev a kontrastu. Všimněte si, že na snímku se zapnutým post processing efektem je výrazně potlačena žlutá barva a obraz působí daleko více ponuře. Nicméně framerate se po vypnutí nastavení nezměnil.