Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010? | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 1. 2011 02:00 26

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou PhysX a DirectX 10/11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez AA 4. Vliv procesoru na hru
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Závěr

Zatímco první díl u hráčů příliš neobstál, Two Worlds II si z recenzí odnáší podstatně lepší hodnocení. Mnoho se navíc změnilo i po technologické stránce. Dvojka běží na zbrusu novém enginu, ve kterém vypadá skvěle, pro fyziku používá engine PhysX od NVIDIE a dočkat bychom se měli i patche s podporou rozhraní DirectX 10 a 11.

Reklama

Grass Draw Distance

 Grass Draw Distance úroveň 10/1
i Zdroj: PCTuning.cz
Grass Draw Distance úroveň 10/1

Nastavení dohlednosti vykreslování trávy je tím nejznatelnějším ve hře. Pokud jej snížíte na minimum, přestanou se trávy vykreslovat úplně a hra ztratí velkou část svého kouzla. Na druhou stranu nárůst z 22 na 29 fps znamená navýšení výkonu o třetinu.

Shadows

 Shadows On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows On/Off

U stínů máte na výběr jen krajní nastavení zapnuto a vypnuto. Po jejich vypnutí přijde hra o velkou část atmosféry a přínos byl jen dva snímky za sekundu. Stíny proto doporučuji vypínat až v krajním případě.

DOF

 DOF On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
DOF On/Off

Depth of Field je efekt rozmazání míst, kam zrovna nemá zaostřeno vaše kamera. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem DOF je ale velmi malý, obraz je značně rozostřený i při jeho vypnutí. Rozdíl ve výkonu jsem pak nezaznamenal.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Ačkoliv se tvůrci hry chlubí tím, že pro každou platformu programovali vlastní verzi hry, rozdíl v minimálním a maximálním nastavení grafiky tomu příliš neodpovídá a rozdíly jsou spíše menší. Výraznější jsou v přírodě, kde si ihned všimnete horšího nasvícení scény, chybějících stínů či vegetace. Naopak u srovnávací scény v temném interiéru je rozdíl snad jen v absenci některých ambientních stínů. Spíše menším rozdílům pak logicky odpovídá i nevelký rozdíl ve frameratu. U ATI Radeonu HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px byl u první testovací scény rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky 24 a 34 fps, u druhé dvojice pak jen 34/40 fps. Pokud vám tedy Two Worlds II nejede na nejvyšší detaily téměř naprosto plynule, téměř jistě se vám bude trhat i po snížení nastavení na úplné minimum.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama