Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zatímco první díl u hráčů příliš neobstál, Two Worlds II si z recenzí odnáší podstatně lepší hodnocení. Mnoho se navíc změnilo i po technologické stránce. Dvojka běží na zbrusu novém enginu, ve kterém vypadá skvěle, pro fyziku používá engine PhysX od NVIDIE a dočkat bychom se měli i patche s podporou rozhraní DirectX 10 a 11.
Grass Draw Distance
Nastavení dohlednosti vykreslování trávy je tím nejznatelnějším ve hře. Pokud jej snížíte na minimum, přestanou se trávy vykreslovat úplně a hra ztratí velkou část svého kouzla. Na druhou stranu nárůst z 22 na 29 fps znamená navýšení výkonu o třetinu.
Shadows
U stínů máte na výběr jen krajní nastavení zapnuto a vypnuto. Po jejich vypnutí přijde hra o velkou část atmosféry a přínos byl jen dva snímky za sekundu. Stíny proto doporučuji vypínat až v krajním případě.
DOF
Depth of Field je efekt rozmazání míst, kam zrovna nemá zaostřeno vaše kamera. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem DOF je ale velmi malý, obraz je značně rozostřený i při jeho vypnutí. Rozdíl ve výkonu jsem pak nezaznamenal.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Ačkoliv se tvůrci hry chlubí tím, že pro každou platformu programovali vlastní verzi hry, rozdíl v minimálním a maximálním nastavení grafiky tomu příliš neodpovídá a rozdíly jsou spíše menší. Výraznější jsou v přírodě, kde si ihned všimnete horšího nasvícení scény, chybějících stínů či vegetace. Naopak u srovnávací scény v temném interiéru je rozdíl snad jen v absenci některých ambientních stínů. Spíše menším rozdílům pak logicky odpovídá i nevelký rozdíl ve frameratu. U ATI Radeonu HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px byl u první testovací scény rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky 24 a 34 fps, u druhé dvojice pak jen 34/40 fps. Pokud vám tedy Two Worlds II nejede na nejvyšší detaily téměř naprosto plynule, téměř jistě se vám bude trhat i po snížení nastavení na úplné minimum.