Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010? | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 1. 2011 02:00 26

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou PhysX a DirectX 10/11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez AA 4. Vliv procesoru na hru
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Závěr

Zatímco první díl u hráčů příliš neobstál, Two Worlds II si z recenzí odnáší podstatně lepší hodnocení. Mnoho se navíc změnilo i po technologické stránce. Dvojka běží na zbrusu novém enginu, ve kterém vypadá skvěle, pro fyziku používá engine PhysX od NVIDIE a dočkat bychom se měli i patche s podporou rozhraní DirectX 10 a 11.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Pentium 4 / AMD Athlon 64 2,0 GHz
Operační paměť: 1-2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3870
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo / AMD Athlon X2 2,6 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GTX / ATI Radeon HD 2900 XT
OS: Windows Vista / 7

Minimální požadavky Two Worlds II jsou poměrně nízké. Nároky na výkon grafické karty jsou dle mého názoru poměrně rozumné a pokud máte akcelerátor obrazu na úrovni tři roky staré grafické karty, neměli byste mít s během druhého dílu Two Worlds na nízké detaily problémy. Podstatně skeptičtější jsem ale k uváděnému procesoru. Jednojádrový čip nebude dle mých zkušeností stačit a osobně doporučuji spíše dvoujádrový procesor. Jako vyhovující sestava by měl stačit počítač přibližně na doporučené úrovni uváděné výrobcem. Nepočítejte nicméně s naprosto plynulým během na nejvyšší detaily ve vysokých rozlišeních za všech okolností. To ostatně uvidíte v grafech sami.

Testovací sestava

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 430 až po Radeon HD 6850. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 260.99, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.12 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Two Worlds II v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz

Two Worlds II nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto přímo hraním hry. Náročnější jsou dle mých zkušeností exteriéry s množstvím vegetace než vnitřní prostory (byť temné s mhoa zdroji dynamických světel i stínů). K testování jsem proto zvolil jednu z úvodních venkovních pasáží hry, ve které procházíte po úzké cestě a po cestě pobijete několik skřetů. Celá testovací scéna byla dlouhá cca jednu minutu a framerate jsem měřil programem FRAPS.

Nastavení hry

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky bylo maximální možné. Jako vždy jsem testoval ve třech rozlišeních 1280 × 1024 px, 1680 × 1050 a 1920 × 1200.  Tentokrát bohužel jen v režimu bez vyhlazování hran. Možnost zapnutí antialiasingu hra sice má, k vyhlazování však nedošlo u žádné z testovaných karet a nezbývá než doufat, že tento problém výrobce v nejbližší době opraví pomocí patche. Vyhlazování navíc není možné vynutit ani přes ovladače. Respektive k zapnutí vyhlazování dojde, bohužel je však u karet obou výrobců doprovázené množstvím bugů, například bílým obličejem hlavního hrdiny.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama