Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha | Kapitola 8

Aleš Ulm

Aleš Ulm

17. 12. 2010 03:00 9

Seznam kapitol

1. Louč sem, louč tam 2. Vlastní tvorba prefabu 3. Co s prefabem 4. Dost hrobového ticha 5. Není zvuk jako zvuk 6. Umístění do scény
7. Tohle hraje když… 8. Nějaký ten nábytek 9. Skriptařův koutek 10. Cíl zaměřen 11. Cíl zaměřen … dokončení 12. Frontend

Minule jsme se podívali ven z první místnosti a naučili se různé fígle s kamerou při skriptování. V dnešním díle se naučíme, jak si usnadnit vytváření hráčova příbytku a jeho okolí pomocí prefabů. Také ozvučíme ten doteď víceméně němý svět nějakými těmi efekty a trochu si odpočineme při dalším skriptování.

Reklama

Pokud jste ještě nezačali osazovat domov vašeho hrdiny nějakým nábytkem a nejrůznějšími předměty, je nejvyšší čas s tím začít. Existují dvě možnosti, jak se dobrat k použitelným modelům – buď je někde zdarma či za poplate stáhnout nebo vytvořit vlastní v Maye, Maxu nebo jiném 3D programu, vyexportovat a naimportovat do UDK.

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz

Míst na internetu, kde se dají zdarma postahovat nejrůznější modely je celá řada – stačí použít Google. Protože nejsem grafik, netroufám si vybírat ty nejkvalitnější, ale nepochybuji, že se třeba v diskusi najde někdo, kdo uživatelům poradí.

Když už nějaký model získáte, budete ho muset do UDK nejprve naimportovat. Import není nijak zvl᚝ komplikovaný. Pokud by vám ale i tak dělal problémy, jednoduché instrukce naleznete přímo v dokumentaci na adrese

http://udn.epicgames.com/Three/ImportingMeshesTutorial.html

To, co může být komplikovanější, je správný export modelu z 3D programu (speciálně, když do hry vstupují kosti atp.). Pro export z nejčastěji používaných programů Max a Maya vás bude zajímat plugin ActorX. Protože s touhle operací nemám přímou zkušenost, poskytnu vám tady jen odkaz na tutoriály k příslušným programům. Pokud má někdo ze čtenářů lepší link (samozřejmě ideálně na tutoriál v češtině určený skutečně pro UDK), rád ho uvidím ve fóru a doplním do článku.

Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha
i Zdroj: PCTuning.cz

Max:

http://udn.epicgames.com/Two/ActorXMaxTutorial.html

Maya:

http://udn.epicgames.com/Two/ActorXMayaTutorial.html

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama