Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 12. 2010 03:00 31

Seznam kapitol

1. Tentokrát arkádový engine z Burnout 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez AA 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru
6. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (1994-2000) 7. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2002-2005) 8. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2006-2009) 9. Galerie in game screenshotů z Hot Pursuit 10. Závěr

Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon 64 X2 4000+
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon X1900
OS: Windows XP / Vista / 7

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,8 GHz / AMD Athlon II X3 720
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 9800 / ATI Radeon HD 4850
OS: Windows XP / Vista / 7

Použití staršího enginu z Burnout Paradise jen s minimem vylepšení přineslo na druhou stranu i výhody v podobě nízkých hardwarových nároků. Ty minimální jsou takřka stejné jako u Shiftu z minulého roku a říkají, že k hraní hry stačí téměř libovolný dvoujádrový procesor, 1 GB operační paměti a čtyři roky stará grafická karta. Už teď mohu prozradit, že hardwarové nároky Hot Pursuit jsou opravdu minimální a na zmiňované sestavě si v nižších rozlišeních hru rozhodně zahrajete.

Také doporučená sestava není nijak drastická a její požadavky splní snad každý, kdo alespoň jednou za dva roky trochu vylepší svůj počítač. A dle mých zkušeností a měření si na takové sestavě poslední díl Need for Speed zahrajete na nejvyšší detaily i ve vysokých rozlišeních. Bohužel však bez vyhlazování hran, které hra a engine vůbec nepodporují...

Testovací sestava

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 260.99, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.11 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Need for Speed: Hot Pursuit v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Need for Speed: Hot Pursuit nemá vestavěný benchmark, testovat jsem tak musel přímo hraním hry. Vybral jsem si k tomu závod na trati Carson Ridge Reservoir, kde jsem závodil s celkem pěti soupeři. Jel jsem cca první polovinu závodu na posledním místě, aby přede mnou byli všichni soupeři a grafická karta tak byla co nejvíce namáhána. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky má hra jen minimum a během testování jsem měl všechna zapnuta na maximální hodnotě. Testoval jsem v obvyklých třech rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Tentokrát bohužel jen v režimu s vypnutým vyhlazováním hran, antialiasing totiž hra nepodporuje. Teoreticky je možné jej vynutit přes grafickou kartu, tato metoda je však velmi nejistá. U některých grafických karet vyhlazování funguje, většinou však nikoliv.

Stejně tak je u hry problém, že její framerate je zamčený na maximální hodnotě 60 fps. Nejde však o klasickou limitaci vertikální synchronizací, nýbrž o fps cap enginu hry, který se mi žádným způsobem nepodařilo překonat. V grafech tak u většiny grafických karet uvidíte 60 fps a není tak možné určit, zda hra běží lépe na ATI Radeonech či NVIDIA GeForce kartách. To ale není smyslem článku. Chtěli jsme zjistit, na jakém hardwaru si hru plynule zahrajete a na jakém nikoliv. A v tom není limitace maximálně 60 snímky za sekundu problém.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama