Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 12. 2010 03:00 31

Seznam kapitol

1. Tentokrát arkádový engine z Burnout 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez AA 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru
6. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (1994-2000) 7. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2002-2005) 8. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2006-2009) 9. Galerie in game screenshotů z Hot Pursuit 10. Závěr

Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.

Reklama
Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejnovější (na platformě PC již čtrnácté) pokračování závodní série Need for Speed svým podtitulem Hot Pursuit hlásá, že by mělo jít o návrat herních mechanismů ke kořenům. To mimo jiné znamenalo i změnu vývojového studia. Zatímco okruhově zaměřený Shift z minulého roku vyvíjeli lidé ze Slightly Mad Studios s předchozími zkušenostmi z titulů GT Legends a GTR 2, Hot Pursuit měli na starosti lidé z Criterion Games, kteří za sebou mají mimo jiné herní sérii Burnout.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Po přečtení předchozího odstavce vás proto nejspíš nepřekvapí, že jiný (nikoliv nový) je i herní engine, na kterém aktuální díl běží. Zatímco Shift běžel na enginu ze zmiňovaného simulátoru GTR 2, Hot Pursuit používá vylepšený engine z Burnout Paradise, který na všechny tři hlavní platformy vyšel minulý rok.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste se těšili na zbrusu novou dech beroucí grafiku, musím vás bohužel zklamat. Hot Pursuit byl stejně jako takřka všechny AAA tituly současnosti vyvíjen primárně pro herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, které svým výkonem za současnou generací PC poměrně výrazně zaostávají. Vizuální stránka PC verze pak byla vylepšena spíše o maličkosti jako jsou textury v o něco vyšším rozlišení a celkově jsou všechny verze hry takřka identické. Zapomeňte tak na podporu nejnovějších technologií pod DirectX 10 a 11, HP podporuje DirectX jen do verze 9.0c. Vrcholem grafiky tak jsou dynamické měkké stíny, HDR či motion blur.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože jsou Hot Pursuit arkádovými závody, kdy se po silnicích proháníte v nejsportovnějších autech planety i rychlostmi přes 300 km/h, má hra proti Shiftu z minulého roku také značně zjednodušený fyzikální model. Zatímco Shift používal poměrně pokročilý engine PhysX v CPU verzi od společnosti NVIDIA, Hot Pursuit má vlastní jednoduchou implementovanou fyziku. A od té alespoň trochu realistické chování rozhodně nečekejte, vlastnosti aut v zatáčkách porušují snad všechna pravidla a stejně tak model poškození končí u pomačkaných nárazníků. Zkrátka arkáda se vším všudy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama