Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků

Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 12. 2010 03:00 16

Seznam kapitol

1. Nový engine? Ale kdeže 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez AA 4. Výsledky GK včetně AA 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Série Call of Duty je trhákem posledních let. Poslední díl Black Ops tak nemůžeme opomenout ani my a podrobně se podíváme na jeho technickou stránku. Velká překvapení však nečekejte. I Black Ops totiž používají starý engine a novinek ve hře najdete jen poskrovnu.

Reklama
Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon grafické karty jsou velmi malé a brzdou hry se tak u výkonnějších modelů logicky stává procesor. Osobně jsem testoval s GeForce GTX 480 a jak je vidět z grafů, k plnému využití potenciálu karty bylo třeba procesoru Core i7 na frekvenci okolo 3 GHz. Pomalé dvoujádrové procesory kartu zbrzdily na méně polovinu svého potenciálu a brzdou byly i procesory Core 2 Quad.

Pochopitelně však platí, že méně výkonné grafické karty tolik limitované výkonem procesoru nebudou a k mainstreamové kartě vám bude stačit i mainstreamový procesor. Důležitým poznatkem z našeho měření však také je, že hra dobře využívá potenciálu vícejádrových procesorů a s čtyřjádrovým čipem jsem v případě limitace CPU naměřil o cca 80 % vyšší framerate než s dvoujádrovým procesorem stejných parametrů.

Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision

Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyzkoušel jsem také kompatibilitu s 3D technologií 3D Vision od společnosti NVIDIA. U Call of Duty: Black Ops jsem byl naprosto spokojený a hra ve 3D vypadá skvěle. Třetí rozměr vám zejména v přestřelkách pomůže dostat se lépe do děje a vnímat atmosféru hry. Ve 3D jsem si nevšimnul jakýchkoliv bugů v zobrazení a stejně tak s frameratem jsem díky nízkým nárokům hry neměl s GeForce GTX 460 v rozlišení 1680 × 1050 px žádné problémy ani při nejvyšších detailech a čtyřnásobném vyhlazování hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama