Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí
Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí
autor: Aleš Ulm , publikováno 12.11.2010
Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

V dnešním díle se s naším hrdinou podíváme do širých šedomodrých kostkovaných polí obestírajících jeho příbytek, společně rozděláme svůj první oheň a v části věnováné skriptování si začneme hrát s kamerou. A nebojte se, pořád pěkně jednoduše a doufejme pro většinu čtenářů i pochopitelně!


Materiál připravte podle přiloženého obrázku. Nezapomeňte v části Material změnit Blend Mode na BLEND_Additive a v části Usage zaškrtněte Used With Particle Sprites. Potvrďte změnu kliknutím na zelené zaškrtávátko. Nově vytvořený materiál uložte. Pokud by vám později u partiklu nefungovala změna barevnosti nebo průhlednosti, s největší pravděpodobností máte v nastavení materiálu chybu (podívejte se hlavně na vazby modulu Vertex Color).

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

Materiál nechte označený a vraťte se do okna editoru partiklů. Klikněte na zelenou šipku vedle tlačítka Material. Ukázka emitoru se ztratila, ale to snadno pořešíme. Klikněte pravým tlačítkem do šedého pole pod Required a ostatní moduly. Z kontextové nabídky vyberete Color -> Initial Color. Tím k emitoru přidáme modul Initial Color, který se objeví jako samostatný poslední v řadě. V tomto modulu se dá, jak jste už asi odhadli, nastavovat počáteční barva partiklu a ta se taky v tuhle chvíli defaultně nastavila. Vlevo bychom už zase měli něco vidět.

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

částice ohně vylétávají příliš velkou rychlostí, takže ji upravíme. Klikněte na modul Initial Velocity. Tady se pro každou vystřelenou částici určuje úvodní rychlost rychlost v osách X, Y, a Z. Minimum a maximum po ose Z snížíme třeba na 10 a 33, na osách X a Y pak na -5 a 5. Díky tomu máme pomalejší oheň, který se nám moc nerozutíkává do stran.

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

 

Jako další zeditujeme počet částic. Obecně platí, že čím menší počet současně existujících částic, tím lépe. Otevřeme modul spawn a tam změníme hodnotu ve Spawn->Rate->Distribution ze 20 hodnotu, která nám bude vyhovovat.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
95 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 46.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.