Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí | Kapitola 6

Aleš Ulm

Aleš Ulm

12. 11. 2010 03:00 4

Seznam kapitol

1. Svět za zdí 2. Není terén jako terén 3. Malujeme po terénu 4. Jak rozdělat oheň 5. Nastavujeme emitor 6. Částice a materiál
7. Částice a klíče 8. Skriptařův koutek 9. Pitváme kameru 10. Naše vlastní kamera 11. Experimentujeme

V dnešním díle se s naším hrdinou podíváme do širých šedomodrých kostkovaných polí obestírajících jeho příbytek, společně rozděláme svůj první oheň a v části věnováné skriptování si začneme hrát s kamerou. A nebojte se, pořád pěkně jednoduše a doufejme pro většinu čtenářů i pochopitelně!

Reklama

Materiál připravte podle přiloženého obrázku. Nezapomeňte v části Material změnit Blend Mode na BLEND_Additive a v části Usage zaškrtněte Used With Particle Sprites. Potvrďte změnu kliknutím na zelené zaškrtávátko. Nově vytvořený materiál uložte. Pokud by vám později u partiklu nefungovala změna barevnosti nebo průhlednosti, s největší pravděpodobností máte v nastavení materiálu chybu (podívejte se hlavně na vazby modulu Vertex Color).

Materiál nechte označený a vraťte se do okna editoru partiklů. Klikněte na zelenou šipku vedle tlačítka Material. Ukázka emitoru se ztratila, ale to snadno pořešíme. Klikněte pravým tlačítkem do šedého pole pod Required a ostatní moduly. Z kontextové nabídky vyberete Color -> Initial Color. Tím k emitoru přidáme modul Initial Color, který se objeví jako samostatný poslední v řadě. V tomto modulu se dá, jak jste už asi odhadli, nastavovat počáteční barva partiklu a ta se taky v tuhle chvíli defaultně nastavila. Vlevo bychom už zase měli něco vidět.

částice ohně vylétávají příliš velkou rychlostí, takže ji upravíme. Klikněte na modul Initial Velocity. Tady se pro každou vystřelenou částici určuje úvodní rychlost rychlost v osách X, Y, a Z. Minimum a maximum po ose Z snížíme třeba na 10 a 33, na osách X a Y pak na -5 a 5. Díky tomu máme pomalejší oheň, který se nám moc nerozutíkává do stran.

Jako další zeditujeme počet částic. Obecně platí, že čím menší počet současně existujících částic, tím lépe. Otevřeme modul spawn a tam změníme hodnotu ve Spawn->Rate->Distribution ze 20 hodnotu, která nám bude vyhovovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama