Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí
Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí
autor: Aleš Ulm , publikováno 12.11.2010
Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

V dnešním díle se s naším hrdinou podíváme do širých šedomodrých kostkovaných polí obestírajících jeho příbytek, společně rozděláme svůj první oheň a v části věnováné skriptování si začneme hrát s kamerou. A nebojte se, pořád pěkně jednoduše a doufejme pro většinu čtenářů i pochopitelně!


V Content Browseru vyhledejte (nebo, což už byste měli také umět, vytvořte vlastní) materiál, který použijeme jako základ pro náš terén. Pokud budete bezradní, zkuste najít třeba Testing.M_Sand_Master_VertPaint. Zvolený materiál označte, pak v okně editoru terénu klikněte pravým tlačítkem do šedé oblasti pod položkou HeightMap a vyberte New Terrain Setup Layer From Material (auto-create). Tím vznikne jeden materiál, který budeme na terénu používat, abychom si ale mohli ukázat prokreslování, budeme potřebovat dva. Najděte tedy ještě jeden (třeba tmavší UN_Terrain.Sand.M_UN_Terrain_Sand_04) a stejným postupem vytvořte vrstvu i pro něj.

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

První materiálový layer se automaticky aplikoval na celý terén, druhým budeme kreslit. Vybereme ho, aby zežloutl (kdybyste chtěli dále editovat tvar terénu, musíte vybrat první layer – HeightMap) a pak kreslíme stejně, jako když jsme upravovali tvar terénu – tedy pravým tlačítkem za současného držení CTRL.

Hrátky s Unreal Engine IX: Svět tam někde za zdí

Tak a to je všechno (tedy alespoň z toho úplného základu). Není to příliš složité, ne? Teď vám už nic nebrání, vytvořit si i kus venkovního světa podle svých představ – tím spíš, že z minula už umíme vytvářet materiál s vlastní texturou. Až pak vyrazíte ze svého příbytku do dáli, nezapomeňte si vypnout zobrazení hustoty polygonů na terénu stejným tlačítkem, jakým jsme ho zapnuli.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
95 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 46.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.