Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.11.2010
ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.


ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

Sprváné nastavení detailů je v případě Gothicu 4 naprosto klíčové. Vzhledem k pekelným nárokům hry totiž bude muset detaily snižovat de facto každý, vyhnou se tomu snad jen ti, kteří mají v počítači grafickou kartu za více jak pětimístnou sumu a  současně mladší pár měsíců. Nastavení grafiky je ale naštěstí hodně a tak je z čeho vybírat. Tentokrát jsem vliv nastavení zkoušel na GeForce GTX 460 1 GB v rozlišení 1920 × 1200 px, kdy framerate často padal i ke dvaceti snímků za sekundu a hra se značně trhala.

Exposure

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
Exposure On/Off

Prvním nastavením je Exposure. Jeho vliv na vizuální stránku hry je minimální, scéna je po jeho zapnutí jen o něco světlejší. Framerate se však vůbec nepohnul.

Sun Glares

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
Sun Glares On/Off

Pouhý jediný snímek za sekundu navíc (z 23 na 24) přineslo vypnutí Sun Glares. Pokud tak učiníte, přijdete třeba o sluneční paprsky prodírající se skrz s stromy, které vypadají opravdu úchvatně.

Detailed Faces

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
Detailed Faces On/Off

Téměř nulový vliv na výkon má nastavení tváří, naměřil jsem rozdíl jen jediné fps. Přitom ve vizuální stránce je rozdíl patrný, byť trochu nepochopitelně jen v barvě kůže postavy.

Post Processing

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
Post Processing On/Off

Pokud vypnete post processing efekty (efekty prováděné až na vyrenderovém snímků ve framebufferu), změní se zejména barevné ladění hry, která se stane nepřirozeně barevná. Nicméně framerate poskočil z 21 na 23 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.