ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 3
Seznam kapitol
Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.
Jak je vidět, Gothic 4 je při nejvyšším nastavení detailů opravdu pekelně náročnou hrou. Aby bylo RPG naprosto plynulé i během soubojů v náročnějších prostředích, je dle mých zkušeností třeba alespoň 35 fps, kterých na nejvyšší detaily dosáhnete jen stěží. Už v rozlišení 1280 × 1024 px ve hře zůstaly z testovaných karet jen NVIDIA GeForce GTX 480 a ATI Radeon HD 5870, pravděpodobně bude hra plynulá i na slabších verzích GTX 470 a HD 5850. V rozlišení 1680 × 1050 px je v Gothicu 4 nad hranicí 35 fps už jen NVIDIA GeForce GTX 480 a v nejvyšším testovaném rozlišení není hra naprosto plynulá na jediné testované kartě. To jsou celkem brutální nároky, že? Nejspíš se už nedivíte, že jsem hru testoval i při středním nastavení detailů.