Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.11.2010
ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.


ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
-pro zvětšení klikněte-



Tagy: ArcaniA  Gothic 4  recenze  test  review  bechmark  hardwarova recenze  physx  geforce  radeon  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.11.2010 06:27:45   84.42.246.xxx 39
10.11.2010 06:42:37   212.111.4.xxx 51
Díky za recenzi, ikdyž v mém případě přišla trochu pozdě. Už to mám dohráno .
Na sestavě s HD4850 a X4 955 bez OC 1920x1080, všechno na High, pouze vypnuté SSAO, postprocesing a stíny na Low. Běžné fps mezi 19-22, žádné výraznější trhaní nebo lagy, takže i nižší počet snímků za sekundu bych považoval za hratelný. A 3D Vision kit na GTX295 s balíkem ovladačů 1.37 funguje, ale není to žádný zázrak. Problémy jsou podobné jako měly ovladače v Dirt 2 nebo v Risen.
10.11.2010 07:56:20   212.80.83.xxx 130
Moje zkušenost je taková,že demo chodilo podstatně plynuleji než plná hra.U ní se počet snímků sice nezměnil,ale permanentně se škube a to i na nejnižší nastavení.Je vidět,že si vývojáři dali záležet.Lámy bych jim zpřehnátal.
10.11.2010 06:48:02   195.113.118.xxx 60
Nejsem si tím úplně jistý,ale myslím že tyhle krvavé nároky jsou vinou chyb. Řešilo se to hned po vydání hry a vycházely nebo vyjdou patche co by mělo hru opravit...Na druhou stranu nepředpokládám že by recenzent testoval neopatchovanou hru,v tom případě výrobci přestřelili.
10.11.2010 07:13:35   193.85.226.xxx 142
Proti předchozím dílům se bohužel jedná o trapně jednoduchou záležitost. Vývoj postavy je absolutně o ničem, souboje taktéž. Hraju to v podstatě jenom ze setrvačnosti a kvůli příběhu. Neodladěný engine s naprosto nesmyslnými nároky. Nevím, jestli se to stalo kvůli konzolím, ale opravdu jsem dost nepříjemně překvapen.
10.11.2010 09:39:04   77.165.81.xxx 83
Je to normální slátanina..
10.11.2010 08:00:27   93.91.243.xxx 56
Dohrál jsem Gothic 14 dní po uvedení na trh a zdá se mi, že je to graficky nejdokonalejší RPG. Hratelnost je v pořádku, ale není to podle osnov starších dílů, což vzhledem ke změně firmy je pochopitelné.
10.11.2010 09:18:33   188.95.127.xxx 174
Kdy začnete testovat s HD6850/6870? Už jsou běžně skladem a čtenáře by určitě jejich výkon v nových hrách zajímal...
10.11.2010 12:47:32   83.240.22.xxx 44
Jak jsem psal uz minule, s kartami zacnu testovat jakmile obejdou vsechny redakce a nejaka spolecnost je bude ochotna pujcit dlouhodobe k temto potrebam. V silach redakce bohuzel neni koupit kazdou GK na trhu.
10.11.2010 10:21:55   62.209.192.xxx 31
mam doma rozehrano a po dvou hodinach hrani jen zoufale koukam co se z povedeneho G3 stalo, vse pekne je pryc a zustala primitivni klikacka.... CO se narocnosti na HW tyka tak jedu na dvoujadru E6600 a HD5770 Vapor v rozliseni 1900x1200 se vsim na max a odhadem cca FPS 15-20 cili nic moc, diky za tento rozbor na ktery jsem cekal, vypnu kvalitu stinu a kvalitu postav a melo by to byt o cca 5-7 fps znat a to uz se pak da... kazdpadne brzy vyjdou opravne parche a nove ovladace a uz to bude hratelne normalne, alespon doufam...

Tohle jsem se docetl na jednom foru trebas nekomu pomuze ke zvyseni plynulosti...

Zvyšuje výkon na 2-jádrech a 4-jádrech.
1. - jděte do C:\Program Files\JoWooD Entertainment AG\ArcaniA - Gothic 4\Data\configuration
2. - otevřte ProcessManager a změnte parametr podle počtu jáder vašeho procesoru .....
z thread-pool-bit=”1″ na....thread-pool-bit=”2″ (Dual Core), nebo thread-pool-bit=”4″ (Quad Core)

otevrete to v poznámkovém bloku a u obou to prepiste na cislo, ktere udava pocet vasich jader.....az to udelate, ulozte a pres spravce uloh ( komu to furt nejde) nastavte tomuto procesu ( Arcania.exe) nejvyssi prioritu a pak si jeste zkontrlujte spřažení, tzn. abyste měli vsechny jadra zaskrtnuty
10.11.2010 10:25:14   93.91.49.xxx 23
Nevím teda, na i5 750@4Ghz, 8GB RAM, HD5770 1GB a discích v RAIDu 0 jsem Arcanii v pohodě dohrál na maximum v 1920x1080 a momentů, kdy bych mohl říct, že se ta hra fakt sekala (tzn. FPS pod 20, kolem 15) bylo pomálu.
10.11.2010 12:45:57   83.240.22.xxx 30
20 fps je dle mych zkusenosti dost malo, ale zalezi na osobni potrebe kazdeho uzivatele. Jinak je v clanku uvedena metodika testovani a zamerne pisi, ze jsem testoval v co mozna nejnarocnejsi lokaci. Vysledky je tak mozne snadno overit ;)
10.11.2010 13:45:42   195.113.7.xxx 20
Musim jen souhlasit, protoze u me na X6@4GHz, 4GB DDR3, GTX470@850/2000 sem mel v 1920*1200 vse na high prumerne - 41FPS, min - 30FPS, max - 53FPS. Proto mi namerene vysledky u GTX480 prijdou nejaky divny.
10.11.2010 10:27:05   93.91.49.xxx 60
Jinak ta hra je fakt prakticky o ničem v porovnání s původní sérií od PB... Risen tomu nakopává pozadí prakticky ve všem kromě grafiky.
10.11.2010 14:01:42   88.100.122.xxx 10
Heh no je to sice už rok co jsem hrál risen ale řekl bych i v grafice... Ale možná je to jen pro to, že furt v tom prší a mě to doslova děsně sralo :d A jinak na Gf9600GT dohráno v na plný detaily bez vyhlazování a střední stíny. Občas se to zadrhávalo ale :d ale přežil jsem to
10.11.2010 14:15:31   88.100.122.xxx 00
tak jsem to zkoušel na GF450 a naplný uplně vše a už se odstranily i ty zaškuby. takže bych to tak černě neviděl. rozlišení fullHD
10.11.2010 10:27:41   94.113.148.xxx 40
Díky moc za přínosný článek, škoda jen, že nebylo otestováno škálovaní Crossfire a SLI. Jaku uživatel 5970 bych zde alespoň jemné nastínění multi-gpu ocenil.
10.11.2010 12:00:31   79.127.160.xxx 20
já to hrál na 930 s přetaktováním na 3,6 a měl tam dvě karty 460 ve SLI a hra opravdu škálování využít uměla. Z jednou kartou 460 se fps pohybovalo něco kolem 20-25 fps, s oboumi ve sli tak kolem 45-55. Pokud máš 5970, tak by ses měl řádově pohybovat o 10 snímků výš, než já, dle zkušeností jiných uživatelů. CF tak ve hře též funguje.
10.11.2010 10:59:10   88.102.74.xxx 00
nevím, na mém obstarožním kousku si to samo nastavilo maximum a dojel sem to na tom. i7 930 a HD 5770 (obojí trošku přetaktované). Je to s obouma hotfixama? Ty změnily docela dost..
10.11.2010 12:11:07   217.73.19.xxx 12
Ta zmienka o Oblvionu ma pobavila Basnik mal zrejme na mysli Oblivion.
10.11.2010 12:16:37   85.132.159.xxx 12
Myslím si, že bylo recenzováno z prvotní, neopatchované verze. S tím release hotfixem mi to totiž jede na netaktovaných Athlon II X4 935 2,9 Ghz, 4 GB RAM, HD 5770, Vista x64, v 1680x1050 na myslím, že skoro max. detaily úplně plynule a bez škubání (framerate přímo ale neměřen, nebyl důvod).

Viz i výsledky zde:http://www.pcgameshardware.de/aid,793977/Patch-fuer-Arcania-Gothic-4-im-Test-Bis-zu-drei-Mal-hoehere-Fps-weniger-Ruckler/Rollenspiel-Adventure/Test/
10.11.2010 12:43:35   83.240.22.xxx 10
Ty vysledky, co udavate, jsou s GeForce GTX 480 a jeste ke vsemu jen v rozliseni 1024 × 768 px. Framerate namereny na PCGH tedy odpovida s mymi vysledky z narocne casti hry.
10.11.2010 21:39:07   88.102.74.xxx 10
Dojel sem to na HD 5770 a i7 930 a taky se mi to neškubalo. Takže buď je ta hra prostě tolerantní vůči nízkému FPS.. nebo to prostě neni problém. Ostatně, problém téhle hry je jinde a to ve hře samotné, ne její grafice, která je v podstatě jediná dobrá věc na ní.
10.11.2010 12:47:40   165.72.200.xxx 20
Misto RPG je tu akcni klikacka, je tedy potreba vyckat na opravdovy Gothic (bez ohledu na jmeno).
U Gothicu vzdycky platilo, ze ma cenu to hrat az cca rok po vydani, protoze do te doby opatchuji aspon nezbytne nutne veci. Zda se, ze tahle vlastnost je dedicna. :o) V teto souvislosti je podle mne neomluvitelne, ze autor testu nespecifikoval presnou verzi hry, ktera byla testovana.
10.11.2010 13:16:51   85.132.159.xxx 00
Tak hlavně ten titulek je docela zavádějící, alespoň tedy z herního hlediska, protože herně je naopak Arcania pekelně nenáročnou hrou (třeba v porovnání s Risenem) . Tím ale nechci říct, že to je hra špatná.

Pokud jde o hw, tak je pravdou, že já mám zkušenost a mnou udávaná plynulost je pouze spíše z úvodních částí hry (zatím jsem se dostal jen k tomu původně zavřenému mostu), takže je možné, že v pozdějších fázích hry půjdou hw nároky naroky a fps dolu, ale zatím (s patchem) skutečně bez problému.
10.11.2010 13:19:00   84.42.143.xxx 14
celkem povedená hra a co se nároků tyče tak já osobně sem ji rozjel na hight na svem radeonu HD4670 a bez jakýhkoliv problémů hra jela uplně plinule (menší dodatek: hru celou sem dohrál za 20h)
10.11.2010 13:24:26   85.132.159.xxx 11
Ještě k té vychvalované grafice:

Tak třeba hned v úvodu hry to moře (oceán) na mě působí dost nepřirozeným a umělým dojmem (i jeho napojení na navazující skaliska) a třeba pokud jde o to kymácení se stromů ve větru, tak se kymácí podle mě naprosto nepřirozeně, kdy jsem si všiml, že se jakoby úplně třepetají. V ostatních hrách využívajících SpeedTree mi pohyb stromů přišel přirozenější.

Ale jinak se na to dívat dá
10.11.2010 13:27:18   85.135.161.xxx 41
vlk1991 napsal:
celkem povedená hra a co se nároků tyče tak já osobně sem ji rozjel na hight na svem radeonu HD4670 a bez jakýhkoliv problémů hra jela uplně plinule (menší dodatek: hru celou sem dohrál za 20h)

ROZLISENIE 300*200 nie?
10.11.2010 13:32:33   85.135.161.xxx 22
lulinak napsal:
m
Zvyšuje výkon na 2-jádrech a 4-jádrech.
1. - jděte do C:\Program Files\JoWooD Entertainment AG\ArcaniA - Gothic 4\Data\configuration
2. - otevřte ProcessManager a změnte parametr podle počtu jáder vašeho procesoru .....
z thread-pool-bit=”1″ na....thread-pool-bit=”2″ (Dual Core), nebo thread-pool-bit=”4″ (Quad Core)

o
toto by som nazval hoax..absoltne ziadny vpliv,ale ludia to veselo siria dalej
10.12.2010 20:45:47   188.75.185.xxx 00
hoax to můžeš nazvat - ale definice hoaxu je jiná až díky tomuto příspěvku mě napadlo projít si konfig a po ruční editaci nejen toho, co bylo uvedeno, ale cca 2 dalších parametů jsem se z téměř nehratelných 15fps dostal na použitelných 23fps!!! programátory bych nakopal...
10.11.2010 14:43:44   84.42.143.xxx 12
rbclass napsal:
vlk1991 napsal:
celkem povedená hra a co se nároků tyče tak já osobně sem ji rozjel na hight na svem radeonu HD4670 a bez jakýhkoliv problémů hra jela uplně plinule (menší dodatek: hru celou sem dohrál za 20h)

ROZLISENIE 300*200 nie?

nn 1280x1024
10.11.2010 21:40:22   88.102.74.xxx 00
Taky si myslim, že neni problém.. nevim jakému paku ještě nedošlo, že ta hra je port z konzole a už z toho důvodu to logicky nemůže být nějak zvlášť graficky náročné.
11.11.2010 08:40:23   62.209.192.xxx 10
reknu ti ze udelat HW narocnou hru neni problem jestlize ji vyvijeji pro konzole i PC zaroven. Protoze tam pro PC hodej hires textury a naflakaj ficurky z DX11 a hnedka to je daleko narocnejsi jak obycejnej port z konzole
10.11.2010 15:14:25   94.113.197.xxx 80
Tohle nemá moc co se starým Gothicem společnýho, hrál jsem demo a byl jsem otřesen co s tím provedli. Teď jde vidět zprzkaná optimalizace a graficky na úrovni G3 a možná i hůř. Risen je kapitola sama pro sebe, skvělé RPG jako hrom. Víc než na Arcanii se těším na Two Worlds 2, která zatím vypadá náramně...
10.11.2010 16:28:48   165.72.200.xxx 10
Ano, vidim to uplne stejne.
10.11.2010 21:40:54   88.102.74.xxx 10
Též též.. tohle ani neni Gothic. Má to s nim společnej leda svět, pár příšer a nějakej příběh.. a to je vše.
11.11.2010 08:37:03   194.149.107.xxx 01
na radeonu 6850 na full hd a plné detaily sem zatim nezaznamenal že by se to někde škubalo,všechno běží plynule. Ale jsem dost na začátku tak mpžná přijdou scény kdy to dostane zabrat
11.11.2010 18:21:09   188.92.11.xxx 01
Tak ja to dohral driv nez vysel tenhle clanek a mam asi zazracny PC,znovu jsem to spustil abych se podival na nastaveni hry a mam vse na full pri 1680x1050 a na sestave AMD PhenomII X4 965BE,4GB ram Radeon 5770 1GB a W7 64.Nevim teda kolik jsem mel FPS ale nikde jsem v te hre nepocitil ze by se to nekde sekalo,ani v bitkach a ani pri rychlem otaceni.
15.11.2010 08:30:59   85.135.143.xxx 10
niekomu to neseka ani na 15 fps ,niekomu to seka uz na 50fps
13.1.2011 17:25:45   89.103.110.xxx 00
Já to teda hraju s patchem 1.1.0. Stetsava AMD Phenom II X4 955, 4GB ram, ATI HD 4890 PCS+ (1050/4400),W7 64bit. Vesměs mám full detaily, 1920*1080, až na stíny na minimum, průměrný framerate v rozmezí 27-36 FPS. Pravda je, že díky tempu světa ve hře není nižší framerate znát, ale říkám si, jak může něco, co vypadá úplně průměrně být tak odporně náročné? Navíc nechápu ty hlody kdy NPC se kterým mluvím má po ksichtu rozmáznutý nějaký silný blurr efekt nebo co, že jediný viditelný detail jsou vymodelované oči???
17.11.2010 09:22:44   77.242.80.xxx 10
jak je možné udělat absolutní humus, kterej je náročnější než CryEngine 2, jakožto nejdokonalejší grafický engine už zřejmě až do skonání světa, vzhledem k tomu, jak vosekávaj CryEngine 3...
18.11.2010 07:20:13   94.113.221.xxx 10
IMHO podle screenshotu stíny na low vypadají příjemněji než na max, hodí to navíc opravdu dost fps, takže jasný kandidát
20.11.2010 12:56:28   109.164.74.xxx 20
nic překvapujícího..dnes je jižpravidlem, že na jakékoliv vizuálu, který by měl odpovídat dnenší době, zakráká uplně každá GK a to bohužel včetně těch "TOP"..je drzost, chtít po mě 12000 za "NEJ" GK, která nevydrží ani půl následujícího roku utáhnout hry v MAX detailech a rozlišení 1680 x 1050 na fyzicky optimálních 60FPS..je výsměch, abych hrál na tak drahém stroji s průměrnými 30FPS..
26.11.2010 08:08:46   212.80.64.xxx 00
to ty požadavky jsou opravdu triviální kde je doba FarCry2 to byl aspon řádně optimalizovaný engine první hra na které jsem si na svěm PC vyskoušel DirectX 10 s z max detaily a rozlišením bez jakého koli zádrhelu ! pravda Ghotic 3 jsem skoušel a neustále jsem měl problém z optimálním a nejlepším nastavením byli proste scény kdy jsem to musel překousnout a počkat až se dotrhám nekde kde to dělat nebude ted bych si na tom na te 4 asi usmažil grafiku
26.11.2010 08:11:27   212.80.64.xxx 02
oprimální sestava na Hraní Ghotic 4 zhruba bych typoval za 35 litrů dobře poskládaný stroj a ani to by stejne nestačilo takže kdyby sme šli do extrému tak 65 litrů abych i vtech nejnaročnejších scénách bylo kolem tech 60 FPS
24.12.2010 12:14:38   88.102.55.xxx 10
Krásná hra připomíná mi hru Risen. Na mém NB ACER 8942G to běží na High bez SSAO a SHADOWN za 20FPS žádné trhání jsem nezaznamenal.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

67 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.