Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 11. 2010 02:00 53

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.

Reklama
Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
i Zdroj: PCTuning.cz

Z druhého Lost Planet si po technické stránce odnáším podobné pocity jako z prvního dílu. Pokud se díváme na vizuální stránku hry jako takové, vypadá Lost Planet velmi dobře a byť nejde o nějak revoluční titul, je hra i na dnešní poměry velmi detailní a našla se místa, která neměla daleko do reality. Problémem jsou ale hardwarové nároky hry. Pokud chcete hrát na ty nejvyšší detaily v DirectX 11  režimu, potřebujete doslova jednu z nejvýkonnějších grafických karet na trhu. Lepší volbou je rozhodně karta NVIDIA GeForce, na nich totiž Lost Planet 2 běhá o poznání lépe než na ATI Radoenech a doufejme, že to AMD v některé z dalších verzí ovladačů vylepší (osobně jsem testoval ne nejnovějších Catalystech 10.10 WHQL).

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako celkové hardwarové nároky spojuje druhý díl s jedničkou také podpora nejnovější generace rozhraní DirectX od Microsoftu. Tentokrát je to verze 11, a i když na srovnávacích screenech rozdíly mezi DirectX 9 a 11 najdete, jsou poměrně malé, zatímco framerate jde dolů o desítky procent. Pokud tedy máte na své grafické kartě problémy s plynulostí, jako první krok doporučuji vypnout právě DirectX 11 efekty. Vizuální stránka hry se změní minimálně a vy si pomůžete opravdu výrazně. Paradoxně příznivá zpráva je to pro majitele starších karet s podporou "jen" DirectX 10, hraním bez těchto detailů jste de facto o vůbec nic nepřišli.

Hardwarových nároků hry se však v zásadě není třeba obávat. Pokud nejste úchylný typ hráče, který potřebuje mít všechno nastavené na maximum a není schopen si bez toho hru dostatečně užít, stačí vypnout zmiňované DirectX 11 efekty, případně snížit i některá další nastavení a framerate rychle stoupá vzhůru a na průměrných 30 snímků za sekundu se snadno dostanete i s mainstreamovou grafickou kartou starou dva roky.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama