Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.
Z druhého Lost Planet si po technické stránce odnáším podobné pocity jako z prvního dílu. Pokud se díváme na vizuální stránku hry jako takové, vypadá Lost Planet velmi dobře a byť nejde o nějak revoluční titul, je hra i na dnešní poměry velmi detailní a našla se místa, která neměla daleko do reality. Problémem jsou ale hardwarové nároky hry. Pokud chcete hrát na ty nejvyšší detaily v DirectX 11 režimu, potřebujete doslova jednu z nejvýkonnějších grafických karet na trhu. Lepší volbou je rozhodně karta NVIDIA GeForce, na nich totiž Lost Planet 2 běhá o poznání lépe než na ATI Radoenech a doufejme, že to AMD v některé z dalších verzí ovladačů vylepší (osobně jsem testoval ne nejnovějších Catalystech 10.10 WHQL).
Stejně jako celkové hardwarové nároky spojuje druhý díl s jedničkou také podpora nejnovější generace rozhraní DirectX od Microsoftu. Tentokrát je to verze 11, a i když na srovnávacích screenech rozdíly mezi DirectX 9 a 11 najdete, jsou poměrně malé, zatímco framerate jde dolů o desítky procent. Pokud tedy máte na své grafické kartě problémy s plynulostí, jako první krok doporučuji vypnout právě DirectX 11 efekty. Vizuální stránka hry se změní minimálně a vy si pomůžete opravdu výrazně. Paradoxně příznivá zpráva je to pro majitele starších karet s podporou "jen" DirectX 10, hraním bez těchto detailů jste de facto o vůbec nic nepřišli.
Hardwarových nároků hry se však v zásadě není třeba obávat. Pokud nejste úchylný typ hráče, který potřebuje mít všechno nastavené na maximum a není schopen si bez toho hru dostatečně užít, stačí vypnout zmiňované DirectX 11 efekty, případně snížit i některá další nastavení a framerate rychle stoupá vzhůru a na průměrných 30 snímků za sekundu se snadno dostanete i s mainstreamovou grafickou kartou starou dva roky.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.