Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem | Kapitola 6
Seznam kapitol
Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.
V případě Lost Planet 2 se bude snižovaní detailů pravděpodobně týkat velké většiny hráčů. O to bolestnější je pak pohled do nastavení grafiky hry, kde se skrývají jen čtyři použitelná nastavení. Nicméně jak si teď ukážeme, jejich vliv na výkon je velký a snížením nastavení si opravdu výrazně pomůžete. Vliv nastavení na výkon jsem testoval na ATI Radeonu HD 5870 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním, kdy hra v testované scéně v průměru nejela víc jak třicet snímků za sekundu.
Shadow Detail
Poměrně vděčné je hned první nastavení stínů. I pokud jej totiž snížíte na minimum (none), nepřijdete rozhodně o všechny stíny, ale vypnout se jen ty méně podstatné jako je stín hlavního hrdiny, menších objektů a podobně, zatímco stíny budov a podobně ve hře zůstanou. Framerate přitom na dvojici screenů poskočil z 39 na 51 fps.
Texture Detail
Nejmenší vliv na výkon má nastavení textur. Rozdíly jsou patrné hned na první pohled (textura na zdi domu i na rozbořené zdi), zatímco vliv na výkon byl takřka nulový. Počet fps stoupnul po snížení na minimum jen o jediný snímek za sekundu.
Rendering Level
Velký rozdíl je také v natavení renderování. Pokud jej snížíte na minimum, připravíte se o velké množství menších objektů ve hře jako je třeba vegetace, takže na zemi vidíte jen texturu. Na druhou stranu vliv na výkon je velký. Snížení přineslo nárůst z 35 na 51 fps.
DirectX 11 Features
Zdaleka největší vliv na výkon při minimálním rozdílu v grafice hry mají ale efekty DirectX 11. Abyste rozdíly viděli, musíte si oba srovnávací obrázky otevřít v původní velikosti. Zaměřte se na hrbatou kůži příšery a všimnete si, že v DirectX 11 režimu je kůže teselovaná a na některých místech lépe zpracovaná. Stejně tak kvalita vody v dálce je lepší. Přijdou vám však tyto rozdíly hodné poklesu z 43 na 25 snímků za sekundu? Mně tedy nikoliv a DirectX 11 je tak opět jen žroutem výkonu s velmi malým přínosem v praxi.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou obrovské. Pokud snížíte kompletně všechny detaily na minimum, hra vás obere o velké množství stínů, veškerou vegetaci, sníží rozlišení textur, zjednoduší model hlavního hrdiny a pochopitelně také vypne veškeré DirectX 11 efekty. Na druhou stranu rozdíl ve frameratu je jedním slovem obrovský. U první dvojice screenů došlo k nárůstu z 41 na 119 fps, u druhé dvojice pak z 45 na 119 snímků za sekundu. V obou případech se tedy rychlost renderování hry téměř ztrojnásobila.