Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 11. 2010 02:00 53

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.

Reklama
Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
i Zdroj: PCTuning.cz

V případě Lost Planet 2 se bude snižovaní detailů pravděpodobně týkat velké většiny hráčů. O to bolestnější je pak pohled do nastavení grafiky hry, kde se skrývají jen čtyři použitelná nastavení. Nicméně jak si teď ukážeme, jejich vliv na výkon je velký a snížením nastavení si opravdu výrazně pomůžete. Vliv nastavení na výkon jsem testoval na ATI Radeonu HD 5870 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním, kdy hra v testované scéně v průměru nejela víc jak třicet snímků za sekundu.

Shadow Detail

 Shadow Detail High/None
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Detail High/None

Poměrně vděčné je hned první nastavení stínů. I pokud jej totiž snížíte na minimum (none), nepřijdete rozhodně o všechny stíny, ale vypnout se jen ty méně podstatné jako je stín hlavního hrdiny, menších objektů a podobně, zatímco stíny budov a podobně ve hře zůstanou. Framerate přitom na dvojici screenů poskočil z 39 na 51 fps.

Texture Detail

 Texture Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Detail High/Low

Nejmenší vliv na výkon má nastavení textur. Rozdíly jsou patrné hned na první pohled (textura na zdi domu i na rozbořené zdi), zatímco vliv na výkon byl takřka nulový. Počet fps stoupnul po snížení na minimum jen o jediný snímek za sekundu.

Rendering Level

 Rendering Level High/None
i Zdroj: PCTuning.cz
Rendering Level High/None

Velký rozdíl je také v natavení renderování. Pokud jej snížíte na minimum, připravíte se o velké množství menších objektů ve hře jako je třeba vegetace, takže na zemi vidíte jen texturu. Na druhou stranu vliv na výkon je velký. Snížení přineslo nárůst z 35 na 51 fps.

DirectX 11 Features

 DirectX 11 Features High/None Screen nastavení High v původní kvalitě Screen nastavení None v původní kvalitě
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 11 Features High/None Screen nastavení High v původní kvalitě Screen nastavení None v původní kvalitě

Zdaleka největší vliv na výkon při minimálním rozdílu v grafice hry mají ale efekty DirectX 11. Abyste rozdíly viděli, musíte si oba srovnávací obrázky otevřít v původní velikosti. Zaměřte se na hrbatou kůži příšery a všimnete si, že v DirectX 11 režimu je kůže teselovaná a na některých místech lépe zpracovaná. Stejně tak kvalita vody v dálce je lepší. Přijdou vám však tyto rozdíly hodné poklesu z 43 na 25 snímků za sekundu? Mně tedy nikoliv a DirectX 11 je tak opět jen žroutem výkonu s velmi malým přínosem v praxi.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou obrovské. Pokud snížíte kompletně všechny detaily na minimum, hra vás obere o velké množství stínů, veškerou vegetaci, sníží rozlišení textur, zjednoduší model hlavního hrdiny a pochopitelně také vypne veškeré DirectX 11 efekty. Na druhou stranu rozdíl ve frameratu je jedním slovem obrovský. U první dvojice screenů došlo k nárůstu z 41 na 119 fps, u druhé dvojice pak z 45 na 119 snímků za sekundu. V obou případech se tedy rychlost renderování hry téměř ztrojnásobila.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama