Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem | Kapitola 5
Seznam kapitol
Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.
Zatímco nároky na výkon grafické karty jsou enormní a na nejvyšší detaily si Lost Planet 2 zahrajete de facto jen kartách GeForce GTX 460/470 a 480, nároky na procesor jsou nízké, protože limitujícím prvkem je de facto vždy grafická karta. Ve vyšších rozlišeních tak hra s procesory de facto vůbec neškáluje a ani v nížších rozlišeních není situace o mnoho jiná. Lze tak říct, že k hraní Lost Planet 2 vám stačí i průměrný či slabší procesor, prim hraje jednoznačně grafická karta.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Protože jde o hru na jejímž vývoji se NVIDIA částečně podílela, zajistil si zelený výrobce i kompatilitu se svou technologií 3D Vision. Ve 3D tak hra vypadá jednoduše skvěle a zejména v džungli jste herním světem doslova pohlceni a zážitek ze hry je skvělý. Nevšiml jsem si ani žádných bugů v obraze a stejně tak texty jsou dobře čitelné. Jediný problém je tak s framerate, protože už samotná hra je velmi náročná. Nicméně pokud jsem snížil vyhlazovování na 2× MSAA a úroveň DirectX 11 efektů (které jsou vcelku zbytečné , viz další kapitola) na nízké, byla hra v 1680 × 1050 px s GeForce GTX 460 1 GB vcelku plynule hratelná.