Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mafia 2 — česká pecka s PhysX
Mafia 2 — česká pecka s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.9.2010
Mafia 2 — česká pecka s PhysX

Na pulty obchodů dorazila nejočekávanější česká hra letošního roku Mafia 2 a my vám přinášíme její podrobný rozbor, který bude o něco delší než obvykle. Nároky hry jsou totiž samy o sobě poměrně vysoké a Mafie mimo jiné používá i fyzikální engine NVIDIA PhysX v kontroverzní GPU podobě. Mají tak majitelé GeForce důvod být spokojeni, zatímco lidé s Radeony by se měli hře vyhnout obloukem?


Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
-pro zvětšení klikněte-



Tagy: Mafia 2  Mafia II  NVIDIA  PhysX  APEX  recenze  test  rozbor  benchmak  review  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.9.2010 06:39:37   109.202.87.xxx 6715
Testovat vliv cpu s PhysX na HIGH je(pokud to reknu hodne mirne) nerozumne.
Vysledky by meli byt bez PhysX.

Jo a taky by to chtelo neco od AMD...Aspon jeden phenom2 x4.
2.9.2010 08:04:08   81.19.5.xxx 129
Hraju na PII X4 955 BE na 3,2GHZ, 4GB RAM, GTX460 1GB @ 715MHz (Gigabyte), apex medium, vse max bez AA a jede vse plynule, akorat nevim proc ale pri pohybu v budovach (i v byte kde neni nic moc objektu) se to obcas trochu seka...
2.9.2010 08:07:23   81.19.5.xxx 63
Dokonce si stim poradi i muj alienek s Pentium Dual Core 1,3GHz @ 1,73GHz, 4GB RAM, GT335m na medium 1366x768.
2.9.2010 06:48:58   62.141.8.xxx 272
Tak já Mafii 2 už pár dní hraju a s nastavením vše na max 1680x1050, vyplé vyhlazování i physx v benchmarku mám 40fps
Moje sestava :
C2D E7200 @ 3,16GHz, 4GB ram, HD4850 512MB default
Jediné co mi to dělá, je že cca po 2 hodinách hraní začnou záseky, které se pořád zvyšují. Hru musím komplet vypnout a znovu zapnout. Někde na netu jsem četl, že se prý zaplní pamět...
Jinak hra je podle mě super, po dlouhé době jsem se odtrhl od WoW :-)
2.9.2010 10:04:48   217.112.160.xxx 90
No ja to hraju na Athlonu 4800+ (2,41), HD 4850 512ram, 4 GB ram a 1680x1050... taktez vse na max bez AA a physx a v testu mam prumer 30 fps. Je to hratelne naprosto v pohode, zadne vyrazne propady nezaznamenavam a s tim sekanim mi to dela taky, ale to opravdu staci vypnout a zapnout (coz je v pripade mafie otazka necele minutky )
2.9.2010 11:56:21   92.240.229.xxx 40
Toto sekanie sa objavuje aj mne. Mam 64b system a 4GB ram. Bohuzial mne restart hry nepomahal, ale zase na druhu stranu zacina to tak po 3-4 hodinach hrania. Ulne najhorsie je jazdenie na aute a zabocenie v kryzovatke - renderuje sa nova ulica - vtedy to seka odusu.
2.9.2010 06:49:05   93.91.243.xxx 1933
Mafií 2 si nVidia udělala dobrou propagační akci na své grafiky. Ten, kdo se teď rozhoduje koupit novou GK a chce hrát Mafii, sáhne po nějaké Fermi.
2.9.2010 08:32:14   188.120.212.xxx 6024
Myslíš? Podle všech je GPU PhysX v Mafii II trpké zklamání stejně jako v Metru2033, tady na PCT to ale říct nemůžou, škoda že neuvidím kyselý výraz redakce po vydání HD6K zase budou rok paběrkovat kluci a odvolávat se na dobré účetní výsledky
2.9.2010 12:28:33   80.90.131.xxx 2444
Trpké zklamání? Nepovídej! To je zajímavé, já to hraji s PhysX na HIGH a nemůžu si vynachválit, hra rozhodně vypadá lépe než bez PhysX. Takže absolutně nechápu, o jakém trpkém zklamání mluvíš. Další majitel ATI, co nedokáže překousnout, že jeho karta nic takového nemá, že?! Furt ty vaše žabomyší války...
2.9.2010 15:06:45   80.251.245.xxx 3013
Trpké zklamání v podobě naprosto nereálné přeefektované fyziky. Spousta hráčů i když na to mají železo tak to hrají s PhysX na Low, protože potom to vypadá alespoň trochu reálně. S nějakým zklamaným majitelem ATI to nemá nic společného.
2.9.2010 18:04:03   85.207.210.xxx 155
Myslíš ty částicové efekty mizející pod podlahou? Skoro mám pocit, že je to úmyslně uděláno tak, aby to bez PhysX vypadalo debilně a pravda je, že to tak taky vypadá
2.9.2010 12:24:54   78.128.169.xxx 127
Prinejmensim se ted Mafie II dava zdarma ke vsem Fermi kartam, takze to pro mnohe muze byt zajimava koupe
2.9.2010 15:07:42   80.251.245.xxx 121
Ke všem ne. Pouze k GTX465 a vyšší
2.9.2010 13:12:41   85.207.118.xxx 92
No já nevím, na i5 3.6GHz jede i s HD4870 hra plynule s PhysX na Medium. Cpu je zatížené na max. 50%.
2.9.2010 13:50:07   78.80.129.xxx 211
2.9.2010 07:10:20   193.86.121.xxx 250
Prosím autora aby sdělil jak nastavil anialiasing 4x, jelikož v menu hry lze nastavit jen antialiasing na on nebo of. To to vynutil přes ovladače nebo jak? Bylo by vhodné to v článku uvést.
2.9.2010 07:24:16   81.91.213.xxx 174
Jestli nahodou autor nemysli AF
Mimochodem, proc neni v testu GTX260, jsem si zcela jisty, ze hodne velka cast ctenaru ji ma doma ve svem PC, nebot jeste pul roku zpatky jste ji oznacovali jako krale pomeru cena/vykon. Kdyz uz tam mate predchozi generaci od ATI a taky temer celou o nVidie...nechapu proc chybi ta jedina karta!!
Mimochodem benchmarky jsou nejake zkreslene, ja hraju na W7,SSD,i5-750,GTX260OC,4GB vse na zakladnim taktu, krome karty, ktera je taktovana od vyrobce a mam pri nastaveni FullHD,4AF,PhysX medium, AA zapnuto 28-29fps ve vestavenem benchmarku. Coz pri Vasem testu ma GTX460tka...Je mi divne, ze bych starsi generace karty dopadla stejne jako ta nova...mozna proto neni v testu? :-D
2.9.2010 11:02:00   83.240.22.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2010 11:34:29   212.80.83.xxx 214
V praxi hra zapne 2xAA nejspíše SSAA.Více ani omylem.Mystifikace si nechte pro děcka před spaním.
2.9.2010 07:29:10   62.168.72.xxx 2711
tá česká "pecka" má na gamerankings.com priemerné hodnotenie 74%. DLC síce rozšíri pôvodné možnosti hry, ale hodnotí sa hra pri vydaní... (Či si nvidia priplatila ? )
2.9.2010 07:42:12   88.146.218.xxx 101
Já hraju s GTX260 AMP2 a s C2D E8400 a 4 GB RAM a hraju to na PhysX medium a s nejvyššími detaily na 1680*1050 a jede to většinou kolem 35fps,takže já jsem spokojen.
2.9.2010 07:56:58   90.181.115.xxx 100
No ja mam Core i7 860 2x GTX460 768MB v SLI a nic moc vse na max tak z toho vyzdimu asi 35fps v testu! Mma takovej pocit ze to ma stim SLI trochu problem chtelo by to nove ovladace.
2.9.2010 07:56:06   84.42.137.xxx 275
Pisu to vsude mozne ale momentalne je v Mafii bug ze fyziku latky pocita CPU misto GPU! proto sou vysledky s physx High nic moc a neskalujou a proto je tu videt velkej vliv procesoru na vykon!!!
Zdroj : http://physxinfo.com/news/3892/mafia-ii-is-not-using-gpu-for-physx-cloth-simulation/

Velkej epic fail Nvidie, takhle prosazovat spatne implementovanou vec. Vsechny benchmarky na vsech webech sou pekne zcestny tim padem
2.9.2010 07:59:59   217.75.76.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2010 08:16:47   90.181.115.xxx 10
Sorry ted mi to doslo mam rozliseni 1680x1050 tak ze normalka zadny extrem 22palcu monitor. Asi to bude bug pac kdyz kouknu na vytizeni grafiky tak ma treba 60-70procent.
2.9.2010 08:35:13   78.98.194.xxx 10
Mafia II CPU Benchmark: Single vs Dual vs Quad core results: Intel Core2 Solo 3.8GHz, 1280x1024 (ďalšie nadstavenia v zdroji) Minimum: 10,9 fps / Maximum: 166,7 fps / Average: 48,7 fps / RANK: C /
Summary: The game is running without significant problems. / / / Ak máte niekto AMD Sempron 140 2.7GHz@ pretaktovaný podelte sa o výsledok z Mafia CPU Benchmarku.
2.9.2010 08:36:19   78.98.194.xxx 10
zdroj: http://www.overclock.net/pc-games/797635-mafia-ii-cpu-benchmark-single-vs.html
2.9.2010 08:50:40   217.66.191.xxx 91
By som pripomenul, ze APEX off neznamena vypnuty PhysX. PhysX pocita celu zakladnu fyziku a nastavenie APEXu akurat urcuje ci ma byt pouzitych viac castic, kolko vrcholov sa ma pouzit pri pocitani simulacie pohybu siat a pod. Alebo vam po nastaveni APEX off prislo ze v hre ziadna fyzika nie je?

A ako pise niekto iny vyssie je tam bug kedy sa pocita simulacia siat pre NPC cez CPU aj ked to malo ist cez GPU. Dufam, ze to vyriesia nejakym patchom. Ina vec je ako sa na to ludia pozeraju. Ja v tom vidim skor bud konfiguracny problem kedy sa nastavil computing device(co je CPU, GPU alebo cokolvek co vie PhysX pocitat) na procesor namiesto grafickej karty. Totiz proklamovane to bolo tak, ze pohyb siat sa mal cez CPU pocitat iba pre hlavne postavy a pre vsetky vratane NPC to malo ist cez GPU. Takze ked to napisem obrazne na APEX medium mozno malo byt computing device CPU a pri APEX high zasa GPU ale niekde sa stala chyba. Kazdopadne Zogrim z physxinfo.com uz kontaktoval kvoli tomu NVIDIu a mozno aj 2K. Uvidime ako a ci sa to poriesi.
2.9.2010 09:06:13   78.108.154.xxx 52
Pri nastaveni fullHD,antialiasing zap,16xAF,vysoke detaily,ambient i geometrie a apex high,tak s phenomem X6@3,3GHz(mel jsem ho i na 4GHz ale to jsem nedelal bench),4GB RAM,5970@735/4040 je vysledek vice nez zalostny a na pocatku je okolo 30fps a behem benche pada az k 12fps...stacilo ovsem apex postouchnout z "high" na vypnuto a FPS slo k 85 a aktualni az 125...asi tak devastujici vliv to ma i na podle mne velmi slusnou sestavu...jinak potvrzuju ze po 2h hrani cca se hra zacne prisekavat,pomuze jeji restart,ale je to skoda...jinak mne hra,dohral jsem ji za dva vecery,pohoda,ja bych ji dal s gustem 80%,precejen jsem autickar a dirt2 nebo shift mne bavily vice...
2.9.2010 13:56:38   78.80.129.xxx 41
Konečne rozumnej názor a realné FPS na danné CFG.... jo nárůst FPS při vypnutí fyziky je na 5970 brutální.
2.9.2010 09:32:09   85.207.237.xxx 31
Pro ty,co mají Radeony i nVidie mohou zkusit hacknutý PhysX.Já použil verzi 1.03 .
Moje sestava:
i920@4,5Ghz,6GB RAM@1750Mhz,Radeon 4870x2@863/4100Mhz a nVidia 8800GTX@700/2080Mhz monitor Samsung 305T

použité rozlišení 1900/1200 protože 2500/1600 už grafika nestíhá (jen 26,7 snímku)nastaveno vše na max včetně vyhlazování ve hře.Testováno v Benchy ve hře.
Phys X Off 47,9 snímků
Phys X On akcelerováno přes CPU 17,9 snímků
Phys X On přes GPU 38,1 snímků za vteřinu.
2.9.2010 10:11:16   85.248.46.xxx 41
no takze na radeonu HD 5770 my to pojde. dobra sprava.
2.9.2010 10:19:50   217.12.48.xxx 50
Je jednoduše v zájmu NVIDIE, abyste si k hraní koupili jejich kartu a velkou prioritu tak CPU verzi enginu nedává.

- Upravim toto tvrdenie: "aby ste si k hraní koupili ich karty" -cim viac, tym lepsie pre nvidiu...
2.9.2010 10:30:43   77.48.28.xxx 80
Tak já nemám problém s HD5870 + 9600GT s PhysX na High. Po zkoušce v benchmarku mi drží vše na Max v 1920x1080 avg 30fps na AMD Phenom X4 955@3.5GHz.
2.9.2010 10:34:31   193.86.121.xxx 172
Znovu (viz. výše) žádám autora článku aby vysvětlil antialiasing, v testu má 1xAA a 4xAA. Tak se chci zeptat jak těch 4xAA dosáhl když v nastavení hry je jen on nebo off. Nastavil to přes ovladače nebo jak??
V popisu metodiky testování by to mělo být uvedeno, jinak považuji test za nevěrohodný.
2.9.2010 11:19:49   88.102.118.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2010 12:19:06   89.176.126.xxx 51
Mám Phenoma 945 a radeona 5870 a hru jsem si velice užil na max bez apexu v 1920x1200.Ta fyzika tam není to okolo čeho se to točí.Spíš je špatný že ani na max vyhlazování nejsou dráty a lampy v povzdálí hladké.Hm asi daň za Xbox aPS3.Ale atmosféra skvělá-stíny za mrazivého zimního dne,letní noc v čínské čtvrti,jen to chtělo trochu víc volnosti mimo hlavní příběh.Taky bychjí dal 80%.
2.9.2010 12:33:48   90.181.115.xxx 30
Stim bugem to bude pravda pac kdyz pretaktuju grafiku tak to na fps nema vliv pri zapnute fyzice.Pretaktovani processoru ano ale taky to neni zadny zazrak!
2.9.2010 13:00:21   84.242.66.xxx 244
kdyz se pozve banda zfetovanejch Nvidia typku s letlampama , to pak engine pozna stredovek.
2.9.2010 13:30:11   88.212.37.xxx 20
Na zaciatku autor pise, ze je potrebne mat v benchmarku aspon 35 fps aby hra pri prestrelkach sla nad 20 fps. Myslim si ze je to blbost, ten benchmark je asi najnarocnejsia scena z celej hry. Mal som v nom 38.5 fps a v hre som mal pri prestreelkach vacsinou 40+, pod 30 to nekleslo ani raz.
2.9.2010 14:00:23   91.127.244.xxx 131
tie FPS sa mi nejak nezdaju ... aby mala GTX480 raz tak nizsie FPS pri zapnutom PhysX-e, na ktory je tam este dalsia grafika ... a tie pevne FPS pri zapnutom PhysX cez CPU su tiez velmi zaujimave, pritom CPU nejde ani zdaleka na 100% ... nieco tu smrdi a smrdi to ako nVidia ... cudujem sa, ze v takejto hre pouziju taky fyzikalny odpad akym je PhysX, myslim ze Havok je v dnesnej dobe na super urovni ... sice ak im nVidia natlacila bubaciky do gagora niet sa comu divit ... na prvu Mafiu toto nema ani zdaleka, ani dlzkou ani dejom a grafika je pre mna nepodstatna, pri hre sa chcem zabavit a pri Mafii 2 to rozhodne zabava nebola ... este ze bola taka kratka ...
2.9.2010 14:39:25   88.102.206.xxx 80
Trosku me prekvapuje, ze se nikdo nezminuje o kombinaci ATI + nVidia. Ja hraju na ATI 5870 + nVidia GT240 na physx a beha to nadherne. Muzu tuto kombinaci vrele doporucit.
2.9.2010 14:49:29   217.66.191.xxx 20
JJ. GT240 na PhysX stale bez problemov staci. Tiez ju pouzivam akurat ku GTX460tke.
2.9.2010 15:34:01   217.12.62.xxx 910
siddhi napsal:
Trpké zklamání v podobě naprosto nereálné přeefektované fyziky. Spousta hráčů i když na to mají železo tak to hrají s PhysX na Low, protože potom to vypadá alespoň trochu reálně. S nějakým zklamaným majitelem ATI to nemá nic společného.


PhysX na Low? ....chlapec ty sa zobud
2.9.2010 20:21:58   80.251.245.xxx 31
2.9.2010 15:50:27   217.12.62.xxx 523
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.9.2010 18:34:05   178.40.236.xxx 41
príspevok nezaťažený vedomosťami
2.9.2010 17:05:52   94.74.250.xxx 30
Citace:
s Core i7 3,6 GHz tak hra nebyla hratelná byť při středním nastavení


zajimavy, ze ja sem to dohral s Phenomem 2 X3 na 3.62Ghz s HD 5770 na max a APEX na medium, ve FULL HD... a sekalo se to drobet jenom tam kde bylo hodne fyziky... strileni v mistnostech kolem 20-25FPS... jinak uplne v pohode..
2.9.2010 18:32:08   178.40.236.xxx 95
nedá mi nezasmiať sa na vašich príspevkoch, problémoch a pripomienkach k zostavám . Máte najmodernejší hw, ale bijete sa kvoli 5 snímkom. ja by som vám tie hry zakázal..hrajte sa s benchmarkmi. Ja mám vyše ročný c2d na 3,3 ghz a 4870 2gb...a prešiel som hru na všetko high s aa a bez physx...bez physx ktoré pridáva nereálne efekty...ked nemá nvidia dobrých vyvojarov hw...tak sa to snaží zachrániť aspoň sw..
2.9.2010 20:22:42   195.122.213.xxx 718
siddhi napsal:
Trpké zklamání v podobě naprosto nereálné přeefektované fyziky. Spousta hráčů i když na to mají železo tak to hrají s PhysX na Low, protože potom to vypadá alespoň trochu reálně. S nějakým zklamaným majitelem ATI to nemá nic společného.

Další majitel grafické karty ATI,který jen plive na něco,co vlastně nemůže mít.Jak typické,že ?
S PhysX ta hra vypadá mnohem,mnohem lépe.
2.9.2010 22:03:06   91.127.244.xxx 53
to nie je o tom ci moze alebo nemoze ... jedine co sa mi z celeho toho nV PhysXu vidi je oblecenie ... vsetko ostatne je ubohe, ved krabica ako keby vybuchla a triesky sa z nej rozleteli do celeho sveta a po krabici ani chyru ani slychu ... to je podla teba blizsie k realite, hmm??
2.9.2010 22:14:37   217.66.191.xxx 42
To co vravis nie je problem PhysX-u ale to ako sa ho rozhodli pouzit. PhysX robi iba vypocty. Navrh modelov a toho co ma odletiet a v akom mnozstve zaivisi od toho ako to navrhnu a namodeluju vyvojari. Okrem toho co sa tyka realisticnosti mate vsetci kritici rovnake poziadavky aj na Havok? Teba si uvedomit ze ide o herne enginy a nie simulatory reality. Nadava sa niekedy na filmy v ktorych sa fyzika nesprava rovno podla pravidiel ake platia v skutocnosti? PhysX dal tej hre stavu a dodal lepsiu atmosferu. A o to ide. Okrem toho je to jediny engine ktory sa smeruje rychlo dopredu a momentalne najlepsi aky sa v hrach teraz pouziva.
2.9.2010 22:23:29   217.12.62.xxx 27
myslím si, že ked sa veci daju roztielat na čo najviac časti, tak vtedy je hra zaujimavejšia...v reale by to take zaujjimave nebolo.... aj vo filmoch su velke vybuchy a akcie, lebo bez nich by to bola nuda....ako MAFIA II na kartách ATI ...proste PhysX tam "dorába" tú akčnú atmosféru
2.9.2010 23:38:42   85.207.210.xxx 95
Co máte furt s tou realitou? A s PhysXem celkově, to jsou zas akorát fanAtické kecy, protože to zavání nVidiou. PhysX dokáže to co Havoc, když si někdo dá tu práci s optimalizací pro CPU verzi, jenže k tomu není vůle, protože to by rozdíly mezi fyzikou s výpomocí grafiky a tou čistě procesorovou nebyly tak viditelné a o to jde, nVidia HW pak přináší něco navíc. Neznamená to, že by se physx s akcelerací pomocí grafiky nezmohl na podstatně víc, jen jej není možné tak rozsáhle implementovat, protože pak by hra nebyla na Ati HW spustitelná a o to žádný vývojář natož pak vydavatel jistě nestojí. Je to marketingová strategie nV, je dobrá? To těžko, n e z n a m e n á to ale, že lidi z Aegie u PhysXu neodvedli dobrou práci, naopak! nVidia u PhysX kličkuje někde na hranici zajímavé/k ničemu, přičemž se v tomto ohledu vždy snaží konkurenci trochu zatopit, jen aby vytvořili lepší obraz sebe jako technologického leadera a krapet podpořili prodejnost. Asi to i funguje, když jsou kvůli toho ochotni tuhle technologii tak držet pod krkem. Škodí to u využívání PhysXu? Brání to zavedení zajímavého standardu? Svazuje to ruce vývojářům a obírá to hráče o možná krok zase o kus dál? Ano, ano, ano! Ale to nejsou důvody pro ty trapné pokusy o kritiku jediné možné cesty vpřed. Byly doby, kdy akcelerovaná GRAFIKA nebyla samozřejmost. Dnes není samozřejmostí akcelerovaná fyzika, ale stejně to tímhle směrem dříve nebo později půjde. Hry s HW akcelerovaným PhysX vždy budou vypadat o dost líp, než ty bez něj. Se stoupajícím výkonem grafik se rozdíly mezi fyzikou, kterou zvládne procesor a fyzikou kterou zvládne grafika začnou stejně čím dál více zvětšovat. Procesory už na to nestačí, ostatně výkon v jednovláknových aplikacích je u C2D architektury skoro stejný jako u i7, jediná cesta, jak se posunout dál ve výkonu je paralelizace výpočtů, pomocí většího počtu jader, jenže procesor má 4 nebo bude mít 6-8 výrobně nákladných jader, kolik jich má grafika? Řeči o tom, jak je PhysX špatný jsou úplně mimo, kdyby někdo přišel s otevřeným standardem tak má PhysX velmi silnou konkurenci hned, jenže asi není tak lehké něco takového vyvinout, takže to nějaký čas potrvá. nVidii za tenhle postup rozhodně nefandím, ale to neznamená, že tu musím pindat o tom, jak ta která hra vypadá bez PhysXu přece mnohem lépe, protože to je prostě blbost...
3.9.2010 11:08:00   217.66.191.xxx 31
Hej. Uz v som som cital aj komentar kde bolo napisane, ze uz v HL2 bola lepsia fyzika ako v Mafii 2.
3.9.2010 20:50:44   84.242.66.xxx 22
Tak je tu DX11 a CS tam se da s paralenima vypoctama vyblbnout azaz a je to standart spolecnej pro HW od AMD i NVIDIE. Nikdo nerika , ze PhysX je spatna (i kdyz vetsina enginu pouziva PhysX na efektiky a herni fyziku ma vlastni nebo nejakou jinou resenou na CPU). To NVIDIA je spatna v tom jak to tlaci hlava nehlava a dostava tak vyvojare do nevyhodne situace kdy musi resit zda tam fouknout i neco s PhysX kuli PR. Porovnavat vyziti jader CPU a GPU je uplnej nonsence. GPU se vyuziva jen pro svoji brutalni silu pri vypoctech , ale komplexnost pocetnich jader CPU a GPU se neda ani porovnavat. Tzn asi nekdy v budoucnosti se CPU a GPU potka , ae jeste chvilku to bude trvat. CPU se 4 jadrama okolo 3GHZ v pohode zvladne fyziku 200000 zakladnich objektu koule, valec, kvadr , kuzel, trojuhelnik . Pri vhodne datove strukture. Proste PhysX jsou jen efekty.Ktery ve vetsine pripadu nejsou k chodu hry vubec treba. Tzn jo grafiky jsou cim dal vykonejsi, ale kladivo je furt jen kladivo a da se snim jen mlatit at je sebe vetsi. A to kladivo je presnej nastroj jak se da vyuzivani PhysX dnes popsat. Plno efektu udelany v phys se da udelat klasickejm shader technikama. Tzn je uplne nesmysl rikat , ze hry s PhysX vzdy budou vypadat nez hry co PhysX nevyuzivaj. Je to blbost :-).
4.9.2010 00:38:44   217.66.191.xxx 10
Problem s DX11 a CS je ten, ze neexistuje fyzikalny engine, ktory by CS vyuzival. Musel by sa naprogramovat od nuly a to je dost zakladny problem. Je to nakladna a zdlhava zalezitost a nikdy nie je iste ci bude dosahovat kvalit ci uz PhysXu alebo Havoku.

Co sa tyka hier vyuzivaujich PhysX rad by som vedel ktora z nich pouziva aj iny fyzikalny engine. Pokial viem tak tam kde sa PhysX vyskytol nebolo pouzite nic ine.

Dalej spominal si, ze CPU so 4 jadrami okolo 3GHz dokaze spracovat v pohode 20000 zakladnych objektov. Ok. Je tu ale napriklad Dark Void kde len casticovy system generujuci plyn zo vznasadla mal 100000 castic v najvyssom nastaveni. Okrem ineho o co sa PhysX v hre staral. Na nieco taketo sa CPU nechyta.

Celkovo vidim problem v tom, ako tu pisal uz niekto iny, ze si ludia nevedia zvyknut na akcelerovanu fyziku a spoliehaju sa na CPU. Podobne to bolo aj s grafikou. Kto z tu diskutujucich sa pamata, ze aj grafika sa najskor pocitala cez procesor a az neskor prisli dedikovane karty, ktore sa o tuto cast zacali starat?
4.9.2010 02:08:22   84.242.66.xxx 00
No tak jsou tu a jeste nejakej cas budou konzole, tak se z marketingovejch duvodu do DX11 moc lidi zatim nezene. ALe to prijde. No pokud NVIDIA zvladla za chvilku physX preklafat v CUde, tak by to urcite slo i pomoci CS(a stejnak to tak asi dopadne podle mne). PhysX a Havok nemaj toho moc spolecnyho spis PhysX vs Havok FX. 4 Jadrovej procak zvladne 200 000 zakladnich objektu. 50 000 na jedno core. Dark Void a jejich plyn by sel namastit primo v shaderech i bez PhysX. Jo jasne 100 000 particles , to je ta brutalni sila co GPU umoznuje, ale neni to herni fyzika, ale efekt. No staci se mrknout na Unreal Engine na list her vs list her ktery pouzivaj PhysX. Je tam i ten Dark Void. Unreal engine ma svoji vlastni herni fyziku, kterou je ovladan ten herni svet a na fyzikalni efekty jako je to smrdlani s particles, nebo hadry a dalsi efektiky, nektery hry udelany v Unrealu proste pouzijou tu PhysX protoze na to se to hodi je to ready .Nvidia posle borce co to tam pripojej a je to...Ale stejne tak by to zvladlo cokoli udelany v tech CS co by na zaklade fyz zakonu hejbalo s vertexama. Ja prave naopak neznam zadnou komercni hru co by pouzivala jen PhysX.
4.9.2010 09:12:37   194.79.55.xxx 00
Je určitě pravda, že Unreal engine používá vlastní fyziku, která je slušná a akorát se na to PhysX nabaluje aby řešilo povlávání hadrů a částicové efekty. Mirors Edge vypadalo stejně a hrálo se stejně s PhysX i bez, jen s ním tam bylo opravdu naroubováno pár efektů navíc. A ty byly hodně dobré, rozhodně realističtější, než cokoliv co je v tomhle ohledu k vidění, ale ano, je to jen na efekt, pozlátko co se třpytí pěkně, ale nic víc. Batman totéž, jen trochu lépe. Důvod proč tomu tak je je ovšem ten, že engine hry nemůže být na physx (nebo na jeho grafikou akcelerované verzi) postaven prostě proto, že by to mohl hrát jen málokdo, protože akcelerátor fyziky není (zatím?) běžnou součástí počítače. Bez něj nehratelné. A dokud bude nVidia zabíjet PhysX tímto způsobem, tak se to ani nemá šanci hnout. Vyvinout alternativu není levná záležitost, takže toho se také dlouho nedočkáme a na procesorem počítanou fyziku nevěřím, zásadní je paralelizace výpočtů, na to procesor prostě nestačí a stačit ani nebude.
4.9.2010 12:03:53   84.242.66.xxx 11
CPU je dnes 6 cores bezne. A za dva - 3roky bude traba 48 CPU jader beznejch. Tzn jiz ted se paralelizace na CPU pouziva. Jak jsem psal..Nejde o to ze by GPU nahradilo CPU, ale ze se postupne CPU jadra namnozi smerem k poctu jader v GPU a GPU jadra se stanou komplexnejsi s instrukcni sadou dosahujici variability CPU a tam se to potka. Tzn Priklad.. pomoci GPU nelse akcelerovat jen Phys, ale i napriklad AI nebo vlastne cokoli kde se pocita to a same vicekrat. PhysX neni soucasti kazdeho pocitace, protoze nejede i na konkurencnich GPU i kdyz by mohl.
4.9.2010 12:20:46   85.207.210.xxx 00
+ virtuální vlákna = solidní paralelizace, i dnes se fyzické čtyřjádro umí chovat jako kdyby mělo jader osm, ale to co popisuješ je pořád hudba vzdálené budoucnosti, protože jde o to, kolik plnohodnotných jader procesoru nacpeš na určitou plochu a jakou to bude mít spotřebu a tepelné vyzařování. Můžem zvětšit plochu procesoru, ale to taky není jenom tak. Myslím, že ještě dlouhý čas budou mít grafické akcelerátory v počítání fyziky velmi navrch, což se pořádně neprojeví kvůli tomu, že z pro něj pochopitelných důvodů to drží jeden výrobce jen pro svůj HW, je to začarovaný kruh na kterém nejvíce tratí hráč.
12.9.2010 12:12:45   84.242.66.xxx 10
Proste PhysX neni plnohodnotny fyzikalni engine, kterej by sel vyuzit na realizaci herni fyziky. Hodi se to presne na to na co se to pouziva a to jsou efektiky.. Vemes par veci z realnyho sveta..Podlahu(par vertexu) sloup par vertexu, a Par zjednodusenejch fyz popisu z realnyho svetea. Nainicializujes kupu castic a na GPU spocitas kazdej frame pohyb tech castic s ohledem na tech par objektu z realnyho sveta. Jeste ke vsemu velice zjednodusene, a ten vysledel pouzijes na nakresleni instancovanejch grafickejch prvku co se podle toho hejbaj. Ukaz mi jedinou hru, ktera bezi jen na PhysX..Podle mne neexistuje. Protoze PhysX zadna herni fyzika proste neni.
14.9.2010 08:02:38   89.173.96.xxx 01
Tak to sa da potom povedat o vsetkych dnesnych fyzikalnych enginoch, ze nie su plnohodnotne. Momentalne je PhysX najpokrocilejsi z nich a hlavne je to, ze sa na nom stale pracuje co sa o inych povedat nema. A to uz ani nehovorim o tom, ze za nim stoji spolocnost, ktora ho je schopna pretlacat. S prichodom PhysX SDK 3.0 cakam este vacsi rozmach PhysX-u ako je teraz. Okrem nativnej multi-core podpory a moznosti kompilacie SDK s vyslednym pouzitim SSE2 instrukcii bude dost jadro PhysX-u prekopane. Podla mna ocakavas momentalne prilis vela. Ja by som si pockal kam sa nakoniec PhysX dostane. Kludne moze skoncit a nahradi ho nieco ine, ale moze sa stat aj to, ze bude skor rarita nejaka hra, ktora ho nepouziva(neratam tie, ktore budu mat vlastny fyzikalny engine).
4.9.2010 10:07:09   217.66.191.xxx 11
Trvalo zhruba 8 mesiacov kym prepisali v NV PhysX na CUDe. A az po dalsich 2 rokov a tu objavil APEX. To je dost dlha doba a je za tym vela nakladov. Ja sa NV necudujem ze nechce aby bol PhysX akcelerovany aj na ATI kartach. Pouzitie CS je z casoveho hladiska nerealne. To by nikdy NV nefinancovala a nema ani preco. realnejsie je pouzitie OpenCL. Cital som ze prepis na OpenCL by trvak iba kratky cas. Takze ano. Dali by sa tieto efekty urobit aj cez CS alebo OpenCL ale treba si uvedomit ze to nie su fyzikalne enginy ale iba rozhrania ako CUDA alebo ATI Stream. T.j. musel by sa na nich vybudovat od nuly novy fyzikalny engine tak ako pisem vyssie. A co sa tyka hernej fyziky tak sa podla mna dockame aj niecoho lepsieho. V ramci APEXu sa NV sustredi aj na ptimalizaciu PhysX-u na CPU. Vo verzii PhysX SDK 2.8.4 uz exstuje prepinac, ktory skompiluje zdrojaky PhysX-u tak aby pouzival SSE2 instrukcie a vo verzii 3.0 uz bude nativna viacjadrova podpor CPU, ktoru uz nebudu musiet vyvojari kodit samostatne.
4.9.2010 11:57:16   84.242.66.xxx 00
Preci nejde o to aby PhysX bezela na CPU
(i kdyz uz bezi na CPU tak aby vyuzila co vyuzit muze), ale bezela i na GPU ATI. Kdyz neexistuje objektivni technicky duvod proc by nemohla.
4.9.2010 12:10:43   85.207.210.xxx 00
Objektivní technický nikoliv, objektivní marketingový ano. Ty marketingové důvody chápu, ale jejich důsledky mi docela vadí.
4.9.2010 15:02:07   217.66.191.xxx 11
Preco by mala NV optimalizovat PhysX aj na karty konkurencie? Ty by si takto pomahal niekomu s kym sa tlacis na trhu? Dolezite aby to islo na procesory je to, ze gro fyziky pojde vsetkym a mozu prist hry, kde bude fyzika ovplyvnovat gameplay. S tym, ze zakaznici NV budu mat moznost si dopriat aj nejake pokrocile efekty pocitane cez GPU. Ked to pojde tymto smerom nevidim na tom nic zle.
5.9.2010 12:47:57   85.207.210.xxx 00
Ovšem fyzika počítaná procesorem ovlivní gameplay asi na úrovni hodně optimalizovaného a vhodně užitého Havocu. O moc lepší to nebude, ten milník je právě v akceleraci fyziky akcelerátorem zvlášť, ne procesorem. I když PhysX by pod výkonným procesorem rozhodně mohl běhat lépe, to ano, ostatně občas je Havoc dobrou ukázkou toho, že mnohde je i ta "obyčejná procesorová fyzika" těžce odbytá.
12.9.2010 12:17:08   84.242.66.xxx 00
Herni fyzika neni uplne tak o pocetnim vykonu, ale predevsim o kvalite datoveho modelu..Tzn ani Havok neni zadna modla. Ja vim, ze jako vsichni to znaji vsichni to obdivuji..Ale proste jak jdou pocitace do predu, muze se ten datovej modeli toho havoku menit a zefektivnit s ohledem na pocetni vykon ktery potrebuje. Tzn nevim budu mit vic RAM na model. Muzu vytvorit jine vazby ve vyhledavacich stromech a voala ziska polovicni nutnej pocet iteraci pro vyreseni kolize.
26.9.2010 01:55:18   94.112.88.xxx 10
Protože pokud budou svoji technologii izolovat, donutí konkurenci vypracovat vlastní a tím prohloubí rozdíl mezi HW 2 polovin světa. A to udělá strašnou radost každému vývojáři- optimalizovat hru na 2 nekompatibilní technologie stejného rázu, tím utrpí kvalita výrobků a především my hráči.
Proto by mohli v NVidii dostat rozum. Ale uživatel Nvidiácké karty se často považuje za pěšáka výrobce a slepě hájí ten svůj kus šrotu...
3.9.2010 14:14:57   80.251.245.xxx 20
Tyhle řeči si strč někam a nejdřív si přečti nějaké recenze. Snad ve všech najdeš kritiku toho, že PhysX je ve hře naprosto nereálné, přehnané, šílené. Povedené je určitě APEX na oblečení, vlasech.., ale když do něčeho střelíš a vyletí z toho víc než dvojnásobek materiálu, routrhaného jako granátem to je opravdu moc. Osobně, když sem měl možnost si to zkusit zahrát s PhysX na max. tak sem se zděsil co to vytvořili. Sám sem vždycky PhysX fandil a stále to považuji za jedinou skutečně fungující a použitelnou fyziku do her, ale bohužel opět byla nepatřičně znásilněna a tak nadále čekám marně na hru která skutečně ukáže reálnou propracovanou fyziku.
4.9.2010 09:33:09   194.79.55.xxx 30
Tak to je stejné s physX i bez, jenže ta lopata štěrku, co vylítne ze zdi po zásahu jednou kulkou, byz physx zmizí pod podlahou (což mimochodem vypadá dost hrozně, to i source engine je schopný těch pár kamínků po zemi poválet), takže to máš v obraze chvilinku a ten objem tak nevnímáš. Jediné v čem se to liší s physX je to, že při styku s pevným povrchem nemizí, ale grafárna počítá odrazy jednotlivých částic. Souhlasím, že více nerovná se lépe, i když vývojáři jsou možná přesvědčeni o opaku, podobné to je v Sacred 2, kde po přidání PhysX efektů lítá vzduchem tolik listí, že skoro není vidět co se to tam jinak děje ;) Je to něco ve smyslu - PhysX tu počítá částice, tak jich tam dejme hodně, ať jsou vidět, což je samozřejmě blbost ;) V tomhle ohledu se mi fakt líbil Mirors Edge, kde to bylo decentní. Jenže pak lidi tvrdili, že tam PhysX nic nedělá, takže na základě této zkušenosti z první implementací zřejmě vznikl trend, když už tak pořádně... i když je to pochopitelně blbost, jenže rozsáhlejší implementaci PhysXu asi ještě nějaký čas neuvidíme...
4.9.2010 14:15:18   80.251.245.xxx 10
tak ono tam žádné "bez PhysX" není. I s vypnutým pokročilým PhysX je fyzika řízena PhysX,jen tou jednodušší CPU formou, která je ve spoustě her (hlavně založených na UT3 enginu). I při vypnutém pokročilém PhysX jdou ve hře potkat typické prvky PhysX jako všude se vyskytující kartónové krabice. Jinak jo souhlasím, že v Mirors Edge byl physX slušně použitý, ale hra stála za starou bačkoru a navíc měla takovou tu pochybnou jednoduchou grafiku.
6.9.2010 11:34:19   194.79.55.xxx 01
Samozřejmě, "bez PhysX" = počítáno procesorem, ale pak je jedno, co to je za fyzikální engine, protože možnosti jsou totožné. "Typické prvky PhysX" jsou samozřejmě nesmysl, PhysX je fyzikální engine a mám dost silnou pochybnost o tom, že by obsahoval nějaké předdefinované prvky, je to prostě součást prostředí, tak jak si jej vytvořili vývojáři hry.
14.9.2010 08:08:29   89.173.96.xxx 01
JJ. Presne tak. Vela ludi pripisuje PhysX-u nieco co vobec nerobi a za co nie je zodpovedny a este ho za to kritizuju.
2.9.2010 22:12:24   217.12.62.xxx 17
hasufeal napsal:
príspevok nezaťažený vedomosťami

....ale aspoň pravdivý
2.9.2010 22:24:38   178.18.71.xxx 50
cely tento test je k nicomu podla mna a info o potrebnom zeleze je viac nez prehnane...kazdy kto chcel si to mohol otestovat na deme co vyslo....u mna to fici na zostave C2D E8500@3,8GHz, 4GB RAM, GTX280+8800GT pre Physx (najnovsie VGA+Physx drivre) pri rozliseni 1920x1200 vsetko na max vratane APEX a AA pri priemernom FPS 37...akurat v misii v liehovaru mi to kleslo nieco pod 25 FPS...inak stale stabilne nad 30-35FPS...zalezi podla sceny...kazdemu to bezi inac...nie je co riesit...a pre majitelov ATI kariet doporucujem zbytocne nenadavat a overit si fakty...staci kupit nejaku lacnu GeForce za cca 80-100€...pouzit modnute Physx drivre a vuala physx nadherne funguje...nikto nie je vo vyhode...staci trochu rozmyslat a nie zhurta vynasat pre niekoho poburujuce zavery...kto o to nestoji nech sa neozyva a zvysok ludi riesenie pozna...poznamky typy "bez physx to vyzera lepsie" nie su absolutne na miesta....ak by to s nim bolo horsie tak devs urcite neriesia implementaciu do hry...logika
3.9.2010 11:53:21   78.99.154.xxx 01
BIZON napsal:
Pro ty,co mají Radeony i nVidie mohou zkusit hacknutý PhysX.Já použil verzi 1.03 .
Moje sestava:
i920@4,5Ghz,6GB RAM@1750Mhz,Radeon 4870x2@863/4100Mhz a nVidia 8800GTX@700/2080Mhz monitor Samsung 305T

použité rozlišení 1900/1200 protože 2500/1600 už grafika nestíhá (jen 26,7 snímku)nastaveno vše na max včetně vyhlazování ve hře.Testováno v Benchy ve hře.
Phys X Off 47,9 snímků
Phys X On akcelerováno přes CPU 17,9 snímků
Phys X On přes GPU 38,1 snímků za vteřinu.


takže byt tebou som pekne nasratý...za zbytočne vyhodene peniaze..to by som radšej prejedol..hlavne to cpu, ktore ti je na dve veci..mam c2d na 3ghz a 4870 a hrám to tak isto ako ty...a v 95 % hry je obraz plynuly...pri narocnejsich scenach to posekne..takze tak
3.9.2010 11:55:49   78.99.154.xxx 30
navyše sa mi paci APEX...to vlnenie saka v mafii je celkom vtipné "simulácia"
3.9.2010 12:23:35   217.66.191.xxx 10
No malo by sa vlnit podla smeru vetra. :-)
6.9.2010 22:03:21   81.30.230.xxx 20
No jako ze mi cely zivot ten Physics od Nvidie nechybel tak je to prvni hra kde to chtel aji sni :-( Nebo teda spis aby to fungovalo pres CPU ale to je trosku od veci proc neni physics pres nejaky standart...
14.9.2010 12:17:34   90.177.120.xxx 41
nechápu jak je možné, že já Mafii 2 rozjedu na max na svojí sestavě s hodně starou grafickou kartou: AMD Phenom II X6 1090T, RAM 2x1GB, Sapphire Radeon HD2900Pro 512MB.
Vše mám naplno, pouze při PhysX se to při přestřelkách v interiérech lehce seká, proto ho mám na střední.
Tím chci dát najevo to, že výsledky testů nejsou zaručené a všeříkající a mnohdy se v nich přehání. A tím zbytečně straší a odrazují potenciální hráče.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

168 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 64.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.