Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu
Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.8.2010
Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu

Poslední díl ze série Tom Clancy's Splinter Cell s podtitulem Conviction se sice prodává už od konce května, to ale rozhodně není důvod na tuto hru zapomenout. Některé možnosti enginu původně pocházejícího z Unreal Tournamentu 2004 vás totiž přinejmenším překvapí stejně jako hardwarové nároky.


Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu

Když při spuštění nové hry v posledních dvou letech uvidíte logo Unreal engine, automaticky se vnucuje myšlenka, že hra musí být založena na jeho poslední třetí generaci. Že tomu tak ale není ve všech případech, ukazuje poslední díl sealth akce Splinter Cell Conviction. Ačkoliv hra nabízí opravdu povedenou vizuální stránku a zejména vynikající hru světla a stínu, je titul založen druhé generaci Unreal enginu, se kterým jsme se poprvé setkali už v roce 2002! Proč vývojáři z Ubisoftu použili takto starý engine? Důvod je ten, že Unreal engine verze 2.5 používal už předchozí díl Splinter Cell Chaos Theory. Vývojáři tak vzali starou hru a pořádně ji nadopovali o podporu nových technologií. Sami lidé z Ubisoftu tak vůbec nehovoří o Unreal enginu, ale jako o vlastním enginu Lead.

Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu

Ubisoft hru vyvíjel primárně pro herní konzoli Xbox 360 od Microsoftu, hra tak těží z technologií DirectX 9.0c, novější verze 10 a 11 nejsou vůbec podporované. To ale nemusí být vůbec problém, jak už ukázalo mnoho her v minulosti. Také Conviction vypadá pod DirectX 9 velmi dobře. Protože jde o sealth akci, zaměřili se vývojáři zejména na hru světla a stínu. Automaticky dnes bereme dynamické stíny či HDR, Ubisoft šel ale o krok dál. Třeba Ambient Occlusion použil v nejpokročilejší verzi SSAO, kterou navíc vylepšil o podporu technologie Spherical Harmonics (různé typy AO z různých úhlů). Stejně tak dynamické stíny samy o sobě jsou měkké a aplikuje se na ně velké množství post-processing efektů, takže hra v pohybu vypadá opravdu velmi dobře.

Splinter Cell Conviction — hra světla a stínu

Na hře vás bezesporu zaujme také fyzika. Ne, že by nový Splinter Cell nabízel nějaké revoluční možnosti využití fyziky, ale výbuchy vypadají efektně a jsou velmi účinné, téměř každý volně ležící předmět nabízí možnost interakce a stejně tak třeba vyrážení dveří vypadá velmi efektivně. Pokud čekáte použití nějakého moderního fyzikální enginu, budete nejspíš překvapeni. Hra totiž využívá starý dobrý engine Havok v CPU verzi. Ovšem i v tomto případě platí to stejné co enginu celé hry. Vývojáři během let fyzikální engine sami značně vylepšili a z původního Havoku tak zbyly jen základy.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.