StarCraft II — pokračování legendární strategie | Kapitola 6
Seznam kapitol
Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?
Pokud máte v počítači slabší grafickou kartu anebo si chcete dopřát vyhlazování hran, budete muset pravděpodobně snížit nějaké detaily. Možných nastavení je ve hře opravdu mnoho a jako obvykle jsme proto všechna nastavení prošli a vyzkoušeli jejich vliv na hru. Tentokrát to bylo s ATI Radeonem HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px, kdy hra jela v průměru jen okolo 30 fps a trhání obrazu bylo citelné.
Texture Quality
Prvním nastavením grafiky je rozlišení textur. Jeho snížení má za následek vcelku radikální snížení kvality obrazu, všechny velmi ostré textury se rázem stanou rozmazané a požitek ze hry jde dolů. A samotné nastavení má i malý vliv na výkon, počet fps stoupnul jen o jediný snímek za sekundu.
Shaders
Největší vliv na vzhled hry má nastavení Shaders, protože ovlivňuje ještě nastavení Lighting (světla) a Shadow (stíny), které sníží také na minimum. Rozdíl ve vizuální stránce hry je proto přímo propastný a podobné je to s výkonem, který jde při snížení nastavení na minimum nahoru o desítky fps (v mém případě z 35 na 60).
Lighting
Samotné nastavení světel má na grafiku hry jen menší vliv, v případě testovacího obrázku se jen vypnula světelná aura okolo jednotek a krystalu. Nárůst výkonu byl jen jediný snímek za sekundu.