Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
autor: Tomáš Šulc , publikováno 26.7.2010
ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce

Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.


ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
-pro zvětšení klikněte-



Tagy: Arma 2  Operation Arrowhead  Operace Arrowhead  recenze  test  bechmark  review  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.7.2010 06:58:28   95.102.79.xxx 321
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2010 07:02:07   90.178.104.xxx 718
JaM napsal:
to este niekto vobec pouziva toto rozlisenie?

To by ses divil že ano ;) a tak mě napadá umí vubec páni z Mníšku pod Brdy optimalizovat? Nebo kdo vyrobil ten engine teto hry? Take oni? Už od zacatku se melo myslet na optimalizace.
26.7.2010 08:02:34   212.80.83.xxx 13
Já používám dokonce ještě menší rozlišení...
Demo mi klekalo.Na Win7 při vytížení 2GB RAM z fyzických 4GB vyskakovala hláška,že mám nedostatek paměti!Na WinXP bez problémů.
26.7.2010 13:45:56   192.128.3.xxx 25
pozastavoval som sa nad rozlisenim ako takym - 5:4 na hry je katastrofa. navyse, najst dnes nieco s inym pomerom ako 16:10/16:9 je celkom zazrak...
26.7.2010 15:06:42   85.207.115.xxx 130
V obchodech už takové monitory opravdu nenajdete, ale u mnoha uživatelů určitě ano.
26.7.2010 08:00:25   62.209.224.xxx 274
Oski24 napsal:
JaM napsal:
to este niekto vobec pouziva toto rozlisenie?

To by ses divil že ano ;) a tak mě napadá umí vubec páni z Mníšku pod Brdy optimalizovat? Nebo kdo vyrobil ten engine teto hry? Take oni? Už od zacatku se melo myslet na optimalizace.

Me vzdycky dojima, jak je kazdy mamlas, co si umi tak akorat koupit pocitac, chytry... vyvoj her neni takova prdel, jak si mnozi mysli, a kecy typu "melo se myslet na optimalizace", "neumi to vyuzit X jader, ale jenom dve" a "v dnesni dobe bez directX 11" me proste serou! V diskuzi k jakekoliv hre se nejaky takovy radoby chytrak dycky objevi, kolikrat to je sam recenzent... nechapu.
26.7.2010 08:14:18   80.188.94.xxx 820
_Boss_ napsal:
Oski24 napsal:
JaM napsal:
to este niekto vobec pouziva toto rozlisenie?

To by ses divil že ano ;) a tak mě napadá umí vubec páni z Mníšku pod Brdy optimalizovat? Nebo kdo vyrobil ten engine teto hry? Take oni? Už od zacatku se melo myslet na optimalizace.

Me vzdycky dojima, jak je kazdy mamlas, co si umi tak akorat koupit pocitac, chytry... vyvoj her neni takova prdel, jak si mnozi mysli, a kecy typu "melo se myslet na optimalizace", "neumi to vyuzit X jader, ale jenom dve" a "v dnesni dobe bez directX 11" me proste serou! V diskuzi k jakekoliv hre se nejaky takovy radoby chytrak dycky objevi, kolikrat to je sam recenzent... nechapu.


Bohužel musím souhlasit s tím, že hra není správně optimalizovaná. Vzhledem ke grafickému provedení jsou nároky až extrémní. Spousta her má krásné grafické provedení a nepotřebujete k tomu výkonou sestavu aby jste si zahráli téměř na maximální detaily.
26.7.2010 09:54:52   195.122.194.xxx 423
ktera FPS ma neomezeny dohled, nekolik set jednotek na bojisti, u kterych musi cpu pocitat AI,muzes mit krasnou koridorovku, kde neni skoro zadna AI a veschno je naskriptovany, tak ma mnohem mensi naroky.
28.7.2010 22:11:01   91.127.227.xxx 66
on ale pise o grafickej stranke a ma pravdu ... ArmA rozhodne nie je ziadny graficky zazrak na to ake ma naroky ... AI grafiku netvori ...
26.7.2010 08:21:34   193.85.228.xxx 322
melou se tu všjlaké dohady o tom ja je ta hra špatně optimalizovaná, přitom co ta hra dokáže a co všechno se načítá, to prostě vůbec nemá konkurenci, teď možná mafie2 :-) dohled 10km také nikde není a autonomní chování ai .... má to svoje mouchy ale prostě je to dělané bez scriptů a ikdyž je někde "nascriptována nějaká událost tak se ai chová vždy jinak (to je občas problém :-) ) pro mě osobně je arma2 i přes chyby nej hra
26.7.2010 08:45:28   213.81.134.xxx 44
No povedal by som, ze tie ich optimalizacie boli uplne zbytocne... Preco sa sustredili na optimalizovanie grafickej narocnosti, ked s narocnostou na CPU nespravili vobec nic? Sice to uz teraz ide v 1680x1050 aj na mainstreamovej GTX460, ale stale je k tomu potreba Quad 3,6 Ghz, co za mainstreamove CPU nepovazujem.
26.7.2010 08:47:44   78.24.12.xxx 82
Jen bych chtěl upozornit autora, že náskok GTX480 rozhodně není způsoben pamětí, to by naopak při FSAA narůstal. Ale geometricky výkonem karty. Dle mých testů (heaven benchmark u draka, kde jde jen čistě o geometrii, low res) mívá GTX480 62 fps, GTX460GB 32 fps (ano okuchaná fermi je hold okuchaná) a Radeon 5870 25fps. Inu takovýto skutečně je ten geometrický výkon těch karet a zde se to odrráží, protože dohlednost je obrovská a nejvíce geometrie sežere ten terén, ne postavy, vozidla, budovy. Každá změna zakřivení terénu jsou polygony navíc proto tam GTX480 exceluje, rozhodně to neni množstvím paměti.
26.7.2010 13:48:23   212.111.7.xxx 10
Ten náskok je i daný tím, že u postprocess na very high se používá jakési nové ambientní stínování, které na dx11 kartách běží líp.
26.7.2010 09:08:59   193.179.215.xxx 250
Docela mi vadi ze tam vidim jen jak je na tom Intel, me hlavne zajima jak by si v porovnani s nimi vedl Phenom II X6
26.7.2010 09:33:06   109.72.2.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2010 10:32:45   77.48.86.xxx 53
DOC_ZENITH napsal:
Jen bych chtěl upozornit autora, že náskok GTX480 rozhodně není způsoben pamětí, to by naopak při FSAA narůstal. Ale geometricky výkonem karty. Dle mých testů (heaven benchmark u draka, kde jde jen čistě o geometrii, low res) mívá GTX480 62 fps, GTX460GB 32 fps (ano okuchaná fermi je hold okuchaná) a Radeon 5870 25fps. Inu takovýto skutečně je ten geometrický výkon těch karet a zde se to odrráží, protože dohlednost je obrovská a nejvíce geometrie sežere ten terén, ne postavy, vozidla, budovy. Každá změna zakřivení terénu jsou polygony navíc proto tam GTX480 exceluje, rozhodně to neni množstvím paměti.


jak muzes porovnavat dx11 vcetne tesalaci s dx9c hrou ? neplet hrusky s jabkama boze
26.7.2010 12:07:35   78.24.12.xxx 30
Můžu. G100 má komplet překopanej front-end čipu a v mnoha situacích kde nebyl limit ve fillrate ukázala větší fps kor v malejch rozlišeních. Má geometrickou prostupnost větší celkově, nemluvil jsem jen o výkonu v tesealci. Bohužel u G104 (GTX460) toto bylo společně s shader cache ořezáno zhruba na polovinu.
26.7.2010 20:21:59   92.245.194.xxx 23
toš vidiš, 1280x1024 a 5:4 (4:3?) uzivatelia isto maju, ale AMD nema nikto... toť logika PCTuning
26.7.2010 10:33:36   77.48.86.xxx 75
godfather77 napsal:
Docela mi vadi ze tam vidim jen jak je na tom Intel, me hlavne zajima jak by si v porovnani s nimi vedl Phenom II X6

vis jak amd x6 by to porazelo
26.7.2010 12:00:32   86.49.11.xxx 222
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.7.2010 14:54:52   80.251.245.xxx 61
myslím, že každému je jasné kdo, nebo co je tady hloupoučké
26.7.2010 12:40:42   79.127.160.xxx 192
MarlczBoro napsal:
ta hra to je blbost na Ntou,taková p..ovina,já ji stáhnul,jen abych se mrkl na grafiku,jinak je to hloupučká hra,nikdy bych to nekoupil..

Nebo jsi hloupoučký ty, že? To, že má někdo rád válečné simulace místo nascriptovaných koridorovek typu Modern Warfare 2 neznamená, že tato jediná válečná simulace na trhu je p..vina. Každymu se líbí přece něco jiného, tak se vrať zpátky k MW2 a nehoň si tu triko pomlouváním kvalitní české hry. No a ještě ses musel pochlubit, že si ji stáhl.
26.7.2010 12:48:57   217.12.62.xxx 17
_Boss_ napsal:
Oski24 napsal:
JaM napsal:
to este niekto vobec pouziva toto rozlisenie?

To by ses divil že ano ;) a tak mě napadá umí vubec páni z Mníšku pod Brdy optimalizovat? Nebo kdo vyrobil ten engine teto hry? Take oni? Už od zacatku se melo myslet na optimalizace.

Me vzdycky dojima, jak je kazdy mamlas, co si umi tak akorat koupit pocitac, chytry... vyvoj her neni takova prdel, jak si mnozi mysli, a kecy typu "melo se myslet na optimalizace", "neumi to vyuzit X jader, ale jenom dve" a "v dnesni dobe bez directX 11" me proste serou! V diskuzi k jakekoliv hre se nejaky takovy radoby chytrak dycky objevi, kolikrat to je sam recenzent... nechapu.


Ja neviem, ako som pozeral tie screeny, miestami sa mí zdá ta hra prazdna, bez fantazie....je ta par uliciek,okolo domi a ešte mozno nejake kopce v zadu a dalej nejaka trava,pust...to je všetko....no neviem ale podla mna sa s tým mohli ešte trochu pohrat....ked to porovnám s MW2 tak ten vyzera ovela lepšie
26.7.2010 13:16:12   193.84.46.xxx 91
Ach jo, kolik plochy se generuje a zobrazuje v MW a kolik v Armě?
Jinak by to asi chtělo překopat engine nativně na DX10/DX11, kdy by se to při stejné úrovni grafiky mělo hýbat lépe, ale chápu, že to není úplně jednoduché...
26.7.2010 14:13:23   194.213.41.xxx 10
Omlouvám se, nerad to dělám, ale upozorňuji autora, že v prvních dvou sadách grafů je překlep - Arrowgead místo Arrowhead.
26.7.2010 17:38:57   93.99.142.xxx 112
Tahle hra se mi opravdu líbí možná si ji pořídím abych měl čím zaplnit volné večery.Docela by mně ale zajímalo proč v testech tři čtvrtě roku po jejím vydání vám v testech pořád chybí nejvýkonější grafika na trhu když to nejlepší od konkurence máte.Cenový rozdíl není až tak velký a v testech to pak vypadá že nejvýkonější řešení mají zelení což mi přijde jako diskriminace
26.7.2010 20:16:29   88.102.55.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.7.2010 11:40:30   85.207.122.xxx 50
BF:BC2 je úplně o něčem jiném. Je to jako by si porovnával kamion se sporťákem a říkal, že je sporťák lepší, protože je rychlejší.
26.7.2010 23:10:04   85.248.47.xxx 52
NO ked pozeram na vykon supervykonnej genialnej GF460 tak s AA tak drzi krok s HD5770, fijha....
27.7.2010 15:59:09   95.102.24.xxx 04
ako dobry maniak skusam vsetko celkovy dojem - daa sa
najlepsie by som hodnotil moznosti equipov obrnenych vozidiel a vrtulnikov tie su velmi dobre avsak vadi mi tam hlavne na vrtulnikoch to spomalene oladanie a u panacika ktoreho ovladam tak uplne mi to seka neviem co je na tom ale BFBC2 mi na multiplayeri neseka na medium a toto som skusal na velmi nizkom detaily pri rozliseni 1366*768
tak neviem v com je rozdiel v snimani myskou - mam razerku lachesis takze nevim zatial som dal len vycvik tak snad v hre mi to nebude vadit
31.7.2010 16:18:15   213.192.3.xxx 80
GlaDOS napsal:
MarlczBoro napsal:
ta hra to je blbost na Ntou,taková p..ovina,já ji stáhnul,jen abych se mrkl na grafiku,jinak je to hloupučká hra,nikdy bych to nekoupil..[/quote]
Nebo jsi hloupoučký ty, že? To, že má někdo rád válečné simulace místo nascriptovaných koridorovek typu Modern Warfare 2 neznamená, že tato jediná válečná simulace na trhu je p..vina. Každymu se líbí přece něco jiného, tak se vrať zpátky k MW2 a nehoň si tu triko pomlouváním kvalitní české hry. No a ještě ses musel pochlubit, že si ji stáhl. [/quote]
Ranger666 napsal:
_Boss_ napsal:
[quote=Oski24][quote=JaM]to este niekto vobec pouziva toto rozlisenie?

To by ses divil že ano ;) a tak mě napadá umí vubec páni z Mníšku pod Brdy optimalizovat? Nebo kdo vyrobil ten engine teto hry? Take oni? Už od zacatku se melo myslet na optimalizace.

Me vzdycky dojima, jak je kazdy mamlas, co si umi tak akorat koupit pocitac, chytry... vyvoj her neni takova prdel, jak si mnozi mysli, a kecy typu "melo se myslet na optimalizace", "neumi to vyuzit X jader, ale jenom dve" a "v dnesni dobe bez directX 11" me proste serou! V diskuzi k jakekoliv hre se nejaky takovy radoby chytrak dycky objevi, kolikrat to je sam recenzent... nechapu.


Ja neviem, ako som pozeral tie screeny, miestami sa mí zdá ta hra prazdna, bez fantazie....je ta par uliciek,okolo domi a ešte mozno nejake kopce v zadu a dalej nejaka trava,pust...to je všetko....no neviem ale podla mna sa s tým mohli ešte trochu pohrat....ked to porovnám s MW2 tak ten vyzera ovela lepšie


No, ona ta mapa má taky bejt prázdná Tohle má bejt jakási napodobenina Afghánistánu. Tak trochu poušť, rozlehlý, otevřený prostranství, nic moc vegetace. Předchozí Chernogorsk byl opak. Terén byl někdy tak členitej, až se stal těžce nepřehledným. Úplně nejlepší byli v tomhle velký města, jako Elektrozavodsk (MP hráči si jistě vzpomenou na berzerk).
A proč dávat do Army zrovna takovou pustou mapu? Zkrátka je to vyžití pro velitele jednotek, kterejm se naskýtá obrovská variabilita v rozmisťování palebnejch polí, z čehož maj největší srandu kulometčíci a AT ninjové a samozřejmě taky posádky obrněnců...

Jinak srovnání MV2, nebo snad dokonce posledního BF s Armou, je blbost. Ty hry maj společný leda to, že můžete hrát za US army...
2.8.2010 23:56:15   77.92.197.xxx 61
Dělal sem si test dle tohoto nastavení:
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/arma_operation_arrowhead/1680.png
použil sem ten Benchmark ve hře na mé sestavě Intel Core i5 750 @4Ghz,2x 2 GB DDR3, VGA-x 8800 GT SLI..
Výsledek Average 40 FPS dle nastavení...
Na testy bych použil větší frekvenci CPU než 3,6 Ghz hmm Takhle jsou výsledky těch karet limitované a neobjektivní...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

77 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 35.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.