ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce | Kapitola 3
Seznam kapitol
Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.
Nároky datadisku pro Amu 2 jsou samozřejmě i dnes pekelné, ale rozhodně už naplatí, že o hraní na vysoké detaily mohou úplně všichni zapomenout. Pokud hrajete jen v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px, lze se hranici plynulých 40 fps dostat s kartami na úrovni NVIDIA GeForce GTX 275 či ATI Radeon HD 4890. To je proti testu před rokem obrovský skok kupředu, tehdy jsem ve stejném rozlišení bez AA naměřil s tehdy nejvýkonnější GeForce GTX 280 18 fps (link na příslušnou kapitolu). Nutno však dodat, že to bylo na sestavě s Core 2 Duo E8500, zatímco dnes testuji na přetaktované Core i7.
Pokud začneme zvyšovat rozlišení, framerate rychle padá dolů a nad hranicí 40 fps (subjektivně je tolik potřeba pro naprosto plynulé hraní) se už drží jen highendová GeForce GTX 480 a těsně pod touto hranicí se pohybuje ještě Radeon HD 5870. Mimochodem obří náskok GTX 480 ve dvou vyšších rozlišeních mne velmi zaujal a měření jsem opakoval pro potvrzení výsledku. Dané je to nejspíš velkou kapacitou VRAM, jiné rozumnější vysvětlení mne nenapadá.