ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. Bez větších změn v enginu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr 9. Galerie in game screenshotů

Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.

Reklama

Oficiální požadavky hry

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 3,0 GHz / AMD Athlon 3200+
Operační paměť: 1 GB 
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon X1800
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,8 GHz / AMD Athlon X2 4400+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 4850

Oficiální požadavky datadisku Operation Arrowhead jsou úplně stejné jako nároky původní Army 2. Takže je v minulé kapitole zmiňovaná optimalizace tak dobrá, že si hru zahrajete i na výše psané minimální sestavě? Osobně jsem spíše skeptický. Datadisk sice na stejné sestavě běží o něco málo lépe než původní hra (a zejména má subjektivně mnohem méně bugů), stále však jde o jednu z nejnáročnějších her současnosti a na minimální sestavě si titul podle mého nemáte šanci moc zahrát. Na doporučené sestavě bude situace výrazně lepší, ale i v tomto případě se připravte na opravdu masivní snižování detailů. Ostatně jak za chvíli uvidíte, zahrát si Armu na nejvyšší detaily je problém i dnes po roce.

Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce GT 240
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 275
NVIDIA GeForce GTX 460 768 MB
NVIDIA GeForce GTX 480
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5670
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5870
Ovladače GeForce 257.21
ATI Catalyst 10.6
Pevný disk — systémový Western Digital VelociRaptor
Pevný disk — data Western Digital WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od ATI Radeonu HD 4850 až po NVIDIA GeForce GTX 480. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 257.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro ArmA 2 Operation Arrowhead v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco původní Arma neměla v době vydání vestavěný benchmark a vývojáři jej doplnili až později, u datatisku je tomu jinak a benchmark ve hře je. Testoval jsem tak hru právě na něm. Test je asi dvě minuty dlouhý a poměrně náročný, kamera během něj léta nad bojištěm v poměrně členitém terénu s několika budovami.

Nastavení hry

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky jsem měl během testování s jednou výjimkou nejvyšší možné. Tou výjimkou byla dohlednost, kterou jsem měl sníženou na 1600, toto nastavení je totiž opravdu velmi náročné na výkon počítače a nejvyšší hodnoty okolo 10000 přitom zobrazí jen několik jednoduchých kopců v pozadí.

Co mne proti Armě 2 potěšilo, je konečně možnost zapnout vyhlazování hran přímo ve hře (to už je možné i v druhém dílu s příslušným patchem). Pokud byste byli opravdu velcí masochisté, je možné si také navolit renderování hry ve vyšším rozlišení než má váš monitor s tím, že se hra následně přepočítá do nižšího nastavení. Tím můžete dosáhnout dokonalého vyhlazení nejen hran, ale třeba také textur. Nicméně tohle nastavení je opravdu neuvěřitelně náročné a v praxi použitelné bude až za několik let.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama