Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.
Blur je zástupcem jedné velké skupiny her dnešní doby. Jsou to hry, které byly původně vyvíjeny pro herní konzole a na stolní počítače se dostaly až dodatečně. A protože Playstation 3 i Xbox 360 má v dnešní době výkon značně nižší než nejnovější stolní počítače, nenabízí hra tu nejmodernější vizuální stránku a k jejímu rozběhání rozhodně nepotřebujete tu nejvýkonnější grafickou kartu, bohatě postačí karta na úrovni nižší střední třídy jako je třeba ATI Radeon HD 5670. Na druhou stranu Blur nevypadá ani nijak ošklivě, což můžete sami posoudit v poslední kapitole na obrázcích v plné kvalitě. Osobně mne dále titul překvapil svými poměrně slušnými nároky na výkon procesoru, že budu k hraní hry potřebovat ideálně čtyřjádrový procesor a s dvoujádrovým Core 2 Duo na frekvenci okolo 2,5 GHz bude hra běhat jen okolo 30 fps, jsem osobně opravdu nečekal.
Co je pro hry předělané z konzolí typické a nevyhnul se tomu ani Blur, je oholené nastavení detailů. To je u této hry dovedené do největšího extrému, nastavení grafiky totiž bylo zredukováno na jedno jediné nastavení ve čtyřech bodech, přičemž rozdíly mezi nimi navíc nejsou nijak extra znatelné, mezi třemi nastaveními jsou dokonce naprosto minimální.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.