Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky

Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 6. 2010 03:00 32

Seznam kapitol

1. Vlastní engine, který si na nic nehraje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr 8. Galerie in game screenshotů

Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 3,4 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6600 GT / ATI Radeon X1600 XT
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT / ATI Radeon X1800 XT
OS: Windows Vista / 7

Jak již bylo řečeno v minulé kapitole, PC verze Blur je konverzí z herních konzolí. Oficiální nároky hry tak vůbec nejsou vysoké. Abyste hru vůbec rozjeli, měl by vám stačit i pouhý jednojádrový procesor a grafická karta stará čtyři až pět generací, což je v dnešní době opravdu směšné. Také na plné detaily by Blur měl fungovat na kdejakém počítači, podle tvůrců hry stačí libovolný dvoujádrový procesor a grafická karta typu GeForce 7800 GT / Radeon X1800 XT.

Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce GT 240
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (216 SP)
NVIDIA GeForce GTX 285
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5670
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5870
Ovladače GeForce 257.21
ATI Catalyst 10.6
Pevný disk — systémový Western Digital VelociRaptor
Pevný disk — data Western Digital WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 257.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Blur v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Blur nemá vestavěný benchmark, testoval jsme proto přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil závod typu Destruction v nočním městě, která patří ve hře k tomu náročnějšímu. Testoval jsem pak cca minutový úsek, kdy jsem před sebou střílel do soupeřů. Fps jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky je ve hře opravdu velmi chudé a všechny detaily jsem měl zapnuté na maximu. Přímo v menu hry jsem zapínal a vypínal také vyhlazování hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama