Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.
Oficiální požadavky hry
Minimální požadavky
— Procesor: Intel Pentium 4 3,4 GHz
— Operační paměť: 1 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 6600 GT / ATI Radeon X1600 XT
— OS: Windows XP / Vista / 7
Doporučené požadavky
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT / ATI Radeon X1800 XT
— OS: Windows Vista / 7
Jak již bylo řečeno v minulé kapitole, PC verze Blur je konverzí z herních konzolí. Oficiální nároky hry tak vůbec nejsou vysoké. Abyste hru vůbec rozjeli, měl by vám stačit i pouhý jednojádrový procesor a grafická karta stará čtyři až pět generací, což je v dnešní době opravdu směšné. Také na plné detaily by Blur měl fungovat na kdejakém počítači, podle tvůrců hry stačí libovolný dvoujádrový procesor a grafická karta typu GeForce 7800 GT / Radeon X1800 XT.
Testovací sestava
Procesor | Intel Core i7 @ 3,61 GHz |
Základní deska | Asus P6T DeLuxe |
RAM | Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GT 240 NVIDIA GeForce GTS 250 NVIDIA GeForce GTX 260 (216 SP) NVIDIA GeForce GTX 285 NVIDIA GeForce GTX 295 ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4890 ATI Radeon HD 5670 ATI Radeon HD 5770 ATI Radeon HD 5870 |
Ovladače | GeForce 257.21 ATI Catalyst 10.6 |
Pevný disk — systémový | Western Digital VelociRaptor |
Pevný disk — data | Western Digital WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Operační systém | Windows 7 Ultimate 64bit |
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.
K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 257.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Blur v době testování dostupné nebyly.
Metodika testování
Blur nemá vestavěný benchmark, testoval jsme proto přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil závod typu Destruction v nočním městě, která patří ve hře k tomu náročnějšímu. Testoval jsem pak cca minutový úsek, kdy jsem před sebou střílel do soupeřů. Fps jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Nastavení hry
Nastavení grafiky je ve hře opravdu velmi chudé a všechny detaily jsem měl zapnuté na maximu. Přímo v menu hry jsem zapínal a vypínal také vyhlazování hran.