Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 4. 2010 02:00 110

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou NVIDIA CUDA 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (bez CUDA efektů) 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF (bez CUDA efektů) 5. Výsledky grafických karet GeForce včetně CUDA efektů 6. Vliv procesoru na hru, 3D Vision
7. NVIDIA CUDA efekty — srovnávací screeny 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Vliv nastavení na hru III 11. Závěr

První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.

Reklama
Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

CUDA efekty jsou poměrně dost náročné na výkon grafické karty a je proto na místě položit si otázku, zda je tomu tak oprávněně, nebo je GPGPU další marketingový trik jako tomu je u DirectX 11. Hra využívá CUDA rozhraní ke třem efektům: Bokeh, GPU Water a HDAO režim. Ambient Occlusion jede i na kartách Radeon (byť pomaleji) a režim HDAO se nedá v nastavení zapnout/vypnout (na Radeonech i GeForce lze pouze nastavit SSAO režim High), věnovat se proto budu prvním dvěma.

Bokeh Filter

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Bokeh Filter On/Off

Bokeh Filter je nastavení, které rozmazává objekty, na které zrovna nemáte zaostřeno (podobně jako Depth of Field, pro názornost zadejte do vyhledávače slovo Bokeh a podívejte se na obrázky). Zatímco v benchmarku hry je spousta míst, kde se tato technologie projevuje, přímo při hraní hry jsem ani při usilovném hledání takové místo nenašel. Na srovnávacím screenu mám zaostřeno na terénní automobil v popředí a přesto hory i stromy v pozadí vypadají takřka identicky. Rozdíl ve výkonu byl téměř nulový, u GeForce GTX 260 to byl jen jeden snímek za sekundu.

GPU Water Simulation

 GPU Water Simulation On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
GPU Water Simulation On/Off

Zatímco Bokeh Filter lze zařadit do skupiny efektů "velmi malý rozdíl," s GPU Water Simulation je tom přesně naopak. Rozdíl mezi standardní a vylepšenou vodou je obrovský, v GPGPU režimu se voda chová téměř jako v realitě. Bohužel také nároky na výkon jsou obří, v mém případě s GTX 260 to bylo 41 s vypnutým GPGPU a 27 po zapnutí vylepšené vody. Nicméně rozdíl je velký a přikládám také video, ze kterého jsou rozdíly patrné výrazně lépe než ze statického screenu (třeba si někdo všimne i rozdílů v Bokem Filter).


zdroj: YouTube

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama