Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 4. 2010 02:00 110

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou NVIDIA CUDA 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (bez CUDA efektů) 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF (bez CUDA efektů) 5. Výsledky grafických karet GeForce včetně CUDA efektů 6. Vliv procesoru na hru, 3D Vision
7. NVIDIA CUDA efekty — srovnávací screeny 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Vliv nastavení na hru III 11. Závěr

První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.

Reklama
Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco nároky na výkon grafických karet má Just Cause 2 drtivé, u nároků na výkon procesoru je tomu přesně naopak a téměř nezáleží na tom, jaký CPU v počítači máte. Limitujícím prvkem je zkrátka vždy karta.

Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

Po delší době se ke mně dostal 120Hz panel (a těsně před vydáním článku také GeForce GTX 480), takže jsem mohl vyzkoušet, jak se hra ve 3D režimu chová. Osobně jsem byl z Just Cause 2 ve 3D nadšen. Jak jsem již psal, na vývoji hry se velkou mírou podílela společnost NVIDIA a vývojáři tak zajistili i dobrou podporu pro 3D Vision, hra na krabici nese přímo nálepku "3D Vision ready". V praxi to znamená, že prostorový vjem je vynikající a pokud třeba plavete ve vodě, hlavní hrdina vystupuje z monitoru směrem k vám, což působí skvěle. Podobné to je třeba při prodírání se džunglí.

Také optimalizace je slušná a nějaké komplikace dané 3D zobrazením jako u jiných her zde nejsou, stačí nejnovější ovladače ze stránek NVIDIE. Nároky na výkon jsou ve 3D samozřejmě o kus vyšší než v běžném režimu a pro drtivou většinu karet tedy doslova smrtelné. Já osobně hru zkoušel na zmiňované GTX 480, kde na Full HD panelu od Aceru hra jela plynule na nejvyšší efekty včetně CUDA efekttů a 4× AA. Nicméně výkonnostní rezerva nebyla velká a stačit bude ještě GTX 480 a 295 (díky dobrému škálování SLI), u slabších karet budete zcela jistě muset ve 3D snižovat detaily.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama