Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 6
Seznam kapitol
První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.
Zatímco nároky na výkon grafických karet má Just Cause 2 drtivé, u nároků na výkon procesoru je tomu přesně naopak a téměř nezáleží na tom, jaký CPU v počítači máte. Limitujícím prvkem je zkrátka vždy karta.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Po delší době se ke mně dostal 120Hz panel (a těsně před vydáním článku také GeForce GTX 480), takže jsem mohl vyzkoušet, jak se hra ve 3D režimu chová. Osobně jsem byl z Just Cause 2 ve 3D nadšen. Jak jsem již psal, na vývoji hry se velkou mírou podílela společnost NVIDIA a vývojáři tak zajistili i dobrou podporu pro 3D Vision, hra na krabici nese přímo nálepku "3D Vision ready". V praxi to znamená, že prostorový vjem je vynikající a pokud třeba plavete ve vodě, hlavní hrdina vystupuje z monitoru směrem k vám, což působí skvěle. Podobné to je třeba při prodírání se džunglí.
Také optimalizace je slušná a nějaké komplikace dané 3D zobrazením jako u jiných her zde nejsou, stačí nejnovější ovladače ze stránek NVIDIE. Nároky na výkon jsou ve 3D samozřejmě o kus vyšší než v běžném režimu a pro drtivou většinu karet tedy doslova smrtelné. Já osobně hru zkoušel na zmiňované GTX 480, kde na Full HD panelu od Aceru hra jela plynule na nejvyšší efekty včetně CUDA efekttů a 4× AA. Nicméně výkonnostní rezerva nebyla velká a stačit bude ještě GTX 480 a 295 (díky dobrému škálování SLI), u slabších karet budete zcela jistě muset ve 3D snižovat detaily.