Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?
nastavení LOW
nastavení HIGH
Pokud jste od her, které jsou konverzemi z konzole zvyklí, že vás vývojáři nenechají měnit mnoho nastavení, v Metru 2033 budete odříznuti úplně. Detaily na měnění by tu sice byly, vývojáři vás však do nich nenechají vůbec sahat a jediné co můžete dělat je měnit režimy Low, Normal, High a Very High. Vliv nastavení na výkon jsem proto pojal trochu netradičně a udělal jsem ve třech scénách srovnávací screeny se všemu úrovněmi nastavení v režimech DirectX 9, 10 i 11. A protože je Metro 2033 opravdu velmi náročné, vyzkoušel jsem to s ATI Radeonem HD 5870 v rozlišení 1920 × 1200 px bez vyhlazování hran.
DirectX 9 režim
DirectX 9 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 9 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 9 režim, nejvyšší detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 10 režim
DirectX 10 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 10 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 11 režim
DirectX 11 režim, nízké detaily (pro zvětšení klikněte)
DirectX 11 režim, vysoké detaily (pro zvětšení klikněte)
U první čtveřice screenů nejsou v nastavení grafiky Low a Normal téměř žádné rozdíly. Ty se objevují až u nastavení High, které znatelně vylepšuje kvalitu efektů slunce a Very High k tomu přidává velmi efektní sluneční paprsky, které jsou však také pekelně náročné na výkon počítače. Rozdíl v režimech DirectX 9, 10 a 11 je bohužel nulový stejně jako v počtu fps. Ve všech třech režimech se fps i Low/Normal/High a Very High pohybovaly okolo 70/63/40/14.