Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?
DirectX 11 je v kurzu a protože za pár dní vyjdou nové GeForce GTX 4x0, bude jej tlačit nejen AMD, ale také NVIDIA. Má tedy DirectX 11 u Metro 2033 nějaký praktický přínos, nebo je to stejná bublina jako u Colin McRae DiRT 2 a Aliens vs Predator?
Advanced Depth of Field
Advanced DoF On/Off
Prvním nastavením je Advanced Depth of Field, které by mělo přinést věrnější rozmazání obrazu v závislosti na tom, kam se právě díváte (hloubka ostrosti). Nicméně rozdílů jsem si nevšiml a rozdíl ve výkonu byl taktéž minimální.
Tessellation
Druhým DirectX 11 nastavením je teselace. Ta se podobně jako dříve u DiRTu 2 a Call of Pripyat týká jen některých objektů, zejména postav. Rozdíly jsou však jen stěží rozeznatelné a také vliv na výkon je nulový. Na otázku, zda vám DirectX 11 přinesou nějaký požitek navíc, se proto dá jednoznačně odpovědět: ne.