Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.3.2010
Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky

Pokud se počítáte mezi fandy her a zároveň se zajímáte o technologicky vyspělé tituly, jistě jste už slyšeli o ruském Metru 2033. A pokud ne, měli byste to ihned změnit. Metro 2033 je totiž novou počítačovou hrou, při jejímž testování jsem si několikrát vzpomněl na Crysis. Je libo dech beroucí grafiku, která je vykoupena extrémními nároky?


Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-

Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky
-pro zvětšení klikněte-



Tagy: Metro 2033  test  benchmark  recenze  vliv nastaveni na vykon  grafy  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.3.2010 03:26:09   89.190.48.xxx 409
Musím pochválit zatím asi nejlepší článek, na tohle téma, co jsem od tebe četl.

Jen mi opět chybí test CrossFire a SLI.
Stačila by dvojce jakýchkoliv karet a třeba jen v pár nastaveních (určitě není nutné testovat vše), zkrátka jen aby bylo vidět jak CF (SLI) škáluje.
//Nejlépe 1920x1200+AA a 4870X2 - můj případ.

Jinak to vypadá opravdu luxusně, už se těším až se do těch neřádů pustím!
24.3.2010 03:35:24   89.190.48.xxx 1010
trochu jsem se upsal SLI tam je, pro mě zajímavější CrossFire chybí
24.3.2010 05:21:55   193.86.121.xxx 166
Recenze je výborná, chválím za bezkonkurenční srovnání DX9/10/11. Rovněž jsem si ve hře nevšiml výrazných rozdílů v jednotlivých directX. Hraju na DX9 a dokonce si troufám tvrdit, že se mi hra v DX9 líbí víc a FPS poskočily o něco výš - mohu v rozlišení 1680x1050 hrát na veryhigh nastavení. U DX10 to šlo jen na high nastavení aby to bylo hratelné.
---------------------------
C2Q9505, GTX285
24.3.2010 05:49:46   78.136.163.xxx 104
Taky chválím za výborný článek, rovněž mi u takto náročné hry chybí SLI/Crossfire, co mě ale ještě více zajímá, je to, jak by se chovala taková GTX260 kdyby ji na fyziku pomohla třeba 8800GT :-)
24.3.2010 07:27:40   80.87.222.xxx 102
Je to riadny fail, ze sa az takto mikroskopicky musia hladat efekty DX11 a aj tak sa nenajdu. Clovek az nadobudne pocit, ze v oblasti rasterizacie je DX9 uplne postacujuca technologia aj pre najmodernejsie hry.


Vypada to, ze dalsi skok bude az raytracing alebo este nieco lepsie, DirectX nam CG grafiku s vekou pravdepodobnostou neprinesie.
24.3.2010 10:00:25   195.225.72.xxx 1312
Věř tomu, že raytracing budeš hledat ještě větší lupou než tesselaci.
24.3.2010 10:05:28   88.102.106.xxx 58
Super recenze Jenom chvalim ... Opet me ta DX11 neprekvapila... podle me to je jenom tahani penez z lidi co museji mit to nejlespi... Rozdil nulovej ale hlavne ze ho maji... presne pro tuhle skupinu lidi je DX10 a DX11 delan...
24.3.2010 10:15:02   213.220.198.xxx 40
treba se to casem zlepsi kdyz si vzpomenu na prvni gamesky s hw T&L (dx7) nebo prvni pohled na vodu v morrowindu, coz byla u me prvni hra pod DX8 co sem hral, ty rozdily to bylo neco velkolepyho. K metru se snad dneska dostanu, snad me s 260kou hned z kraje neomrzi ackoli jak koukam na vysledky, tak asi jo)
24.3.2010 11:23:58   93.99.142.xxx 170
To se není čemu divit že přínos DX11 je minimální kdyz se hry dělají primárně na konzole a jsou DX9 takže viditelný přínos se dá čekat až se řádově zvýší prodej her na PC což se nestane nebo až přijde nová generace konzolí a to se stane až za několik let
24.3.2010 15:40:02   213.220.230.xxx 83
Pro mínusáře, můžete i napsat, v čem na první pohled bude hra s raytracingem vypadat lépe?
24.3.2010 16:47:56   90.178.125.xxx 33
stíny, odrazy, průhlednost
24.3.2010 18:02:09   95.105.211.xxx 32
Lebo dnes v hrách tieto veci nemáme? Shadery to zvládajú bravúrne a so zlomkovými nárokmi na výkon HW oproti raytracingu.
24.3.2010 20:01:14   87.211.107.xxx 40
Ve skutečnosti to v běžné scéně vůbec nepoznáš.
Jediné kde se to projeví jsou velmi specifické hrátky se světlem, třeba lom pomocí hranolů/kapalin, odrazy/zesílení světla na např. parabolických plochách, přesnější caustika ... ale rozhodně si toho nevšimneš, když na to nebudeš upozorně přímo v gameplay.
24.3.2010 22:05:18   90.178.125.xxx 30
Souhlasím že ve scéně bez skla a vody se to moc nepozná(krom delších stínů). Problém ale je že venku na ulici je těch efektu víc než dost. Nejvíc mi asi chybí "prasátka"(z oken, aut), pak skutečný lesk(odrazy), i ty uměle nastrčené lomové sklenice.
Mimochodem podvodní kaustika(lupa efekt na dně) je už pár let celkem slušně zjednodušen(Crysis).
24.3.2010 06:38:28   195.113.165.xxx 716
Neřekl bych, že to má extrémní nároky. Na notebooku to rozjedu na low s cca 20 FPS, je to hranice hratelnosti, ale dá se to, hra je dobře optimalizovaná, takže žádný sekání jsem nezaznamenal. Ale grafika opravdu nic moc. (MSI GX633X)

Na PC to rozjedu na nejvyšší, 1680x1050, DX9, pokročilé physX vypnuté, vyhlazování taky vypnuté. Mám stabilně přes 30 FPS, pod 30 mi to ještě nešlo. (Intel C2Q Q6600 2,4 GHz, 2x2 GB RAM 800Mhz, Gigabyte GTX 260 OC).
Jsou i náročnější hry, který se mi třeba na notebooku sekají víc, než Metro.

Jinak je to skvělá hra a přesto, že se u her podobného typu bojim jako prase a většinou je ani nezkoušim instalovat (Stalker, Fear,...) tak Metro mě vzalo hned od začátku a prostě to musim dohrát, i kdybych se měl po

Možná to někdy zkusim na DX10, ale nevim, jestli už mi to PC pobere.
24.3.2010 06:46:37   89.203.198.xxx 38
nevíte nekdo jak by to běželo na 8800GT ? ta by mela byt o neco silnější než 240 ne ? a hned v tom prvnim grafu (1280x1024 medium 1af)by se na na 30 fps dostala ... nebo myslite ze ne ?
24.3.2010 07:05:59   62.209.224.xxx 45
8800GT je v pohodě, výkon počítej mezi 240 a GTS250, spíše se blíží k té GTS250.
24.3.2010 14:48:01   62.209.192.xxx 51
Core 2 Quad, 4GB, podtaktovana 8800GT - 1280x960, high detaily a mam zhruba 40+ fps, takze uplne v pohode.
24.3.2010 06:56:10   62.209.224.xxx 366
Škoda že není v testu běžně dostupná ATi HD5970 a přitom stále testujete GTX295, která už se nedá ani sehnat... Takhle to vypadá, že nejvýkonnější řešení má pořád jen nVidia a že neexistuje řešení, které si za všech podmínek poradí
24.3.2010 07:17:21   78.102.157.xxx 240
Ona tam chybí i ATi HD5850, který by se postavila nVidia GTX285. Na druhou stranu, je tam prostě 5 a 5 karet z každé strany.
24.3.2010 08:32:26   83.240.22.xxx 147
Je to presne tak jak pisete, v ramci casove zvladatelnosti testuji s petici karet od kazdeho vyrobce. Kdybych chtel zaradit HD 5970, z testu bych vyhodil pravdepodobne HD 4850 ci HD 4890, coz by byla podle mne skoda. Navic je problem, ze HD 5970 je tak spatne dostupna, ze ty karty temer nemaji ani PR oddeleni a pokud ano, nemohou mi ji pujcit na dlouhodobe testovani.
6.8.2010 12:36:26   195.47.85.xxx 11
Ona tam hlavně chybí 5970, což je skandál. Copak ji na PCtuningu nemají? Když testuju nejnáročnější hru dneška, tak bych tam možná měl zařadit i tu nejvýkonější kartu a ne kňourat, že není na trhu HW, který by hru rozjel plynule. Když nejvýkonější karta v testu je 5870.
24.3.2010 07:34:55   195.80.172.xxx 167
Pekný článok. Ale jedna vec sa mi zdá nekorektná. Testujete so zapnutou advanced physX, ale tá je v prípade AMD a nvidia karty počítaná odlišne. Bolo by vhodné, ak by sa testovalo bez advanced physX, alebo nejako v ovládačoch nvidie vypnúť beh physX na GPU. Nech to v oboch prípadoch počíta CPU. Takto totiž časť výkonu GK nvidia skonzumuje physX a otázne je, aký vplyv to má na FPS. Možno aj preto má GT240 také zlé výsledky... Spravte prosím aspoň zopár doplňujúcich meraní.
24.3.2010 08:01:54   80.78.156.xxx 93
Skvěle srovnání DX!!! Jak to tak sleduju, tak ta grafika je stále stejná.Rozmazané hnusy, které jsou buď strašně moc tmavé, nebo naopak přesvětlené.Asi si budu muset ještě dlouho počkat na pořádnou grafiku...
24.3.2010 08:29:42   146.102.48.xxx 56
Hraju ji na LOW detaily v rozlišení 1280x720 na notebooku C2D 2,4GHz, geforce 8600GT, 2GB RAM. FPS okolo 24... Občas se to lehce přiškubne, ale plně hratelné... Grafika mě i tak velice mile překvapila. Vypadá to prostě báááječně
24.3.2010 08:50:50   89.102.38.xxx 910
a teď schválně, kolik tě ta hra stála?
24.3.2010 08:55:03   84.242.103.xxx 165
že netestujete NVIDIA GeForce GTX 470/480 když už jsou to doporučené grafické karty.
24.3.2010 08:57:37   85.135.158.xxx 161
chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon
24.3.2010 16:53:07   90.178.125.xxx 31
Podle stejných výsledku bych řekl že se nepřepínala verze DirectX(3x to samé). DX9 je jednoduší, očekával bych u něj vyšší FPS.
24.3.2010 09:07:58   178.40.91.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.3.2010 09:13:49   89.29.84.xxx 26
Bohužel opět se ukazuje technokrati a obecně "hypeři" DX11 hardwaru ho mají zase k ničemu. U metra jsem doufal, že DX11 všem konečně vytře zrak. DX11 render mě opravdu zklamal, naopak jsem rád že je tady konečně hra která dokáže zdecimovat i ty nejvýkonější stroje, ALe součastně je hratelná a pěkně vypadající i na LOW-END grafikách. Já hraju na přetaktované 8800GTS-512 a v 1440x900 (chudáci majitelé FHD) na HIGH -DX10 není problém. Navíc to vypadá skvěle.
24.3.2010 10:16:01   94.223.187.xxx 160
No ono se ale není skutečně čemu divit. Hra byla vyvíjená pro DX9 a pak se vývojáři rozhodli ji tu a tam okořenit nejnovějšími technologiemi a DX11 efekty. Z obrázků je patrné, že teselace je znát jen u postav, a to ještě zdaleka ne u všech (rozhodně ne u těch ve screenshotech).

Až si někdo sedne a napíše hru, která bude "módní přehlídkou" DX11 efektů bez ohledu na to, zda to bude vypadat hezky i se staršími verzemi DirectXu, až bude každičký nerovný povrch teselován, dlouhé vlasy a čaty rozevláté jako v demách pak snad v porovnání s hrami pro DX9 uvidíme, zda je DX11 nějakým přínosem.

Žel, u her kde většinu času postavy schovávají své krátké sestřihy pod vojenskou přilbou a pohybují se v přilnavé uniformě tmou, bude možné posuzovat jen to, jak realistické je nasvícení scény kapesní svítilnou.
24.3.2010 10:50:31   145.24.204.xxx 51
Dlouhé vlasy a vlající šaty ... to vídám v demech ke každému DX snad už od 8čky ... a furt nic.
24.3.2010 09:38:11   93.99.63.xxx 211
rbclass napsal:
chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon


Musim se přidat. Autor jistě mezi změnami testů nerestartoval hru, jinak by nedokázal udělat screeny na stejném místě kuli zatracenejm checkpointům. To že mezi DX není rozdíl se mi totiž vůbec ale vůbec nezdá. I FPSka tomu tak nějak logicky nasvědčují.
24.3.2010 09:40:17   95.82.142.xxx 23
wildesau napsal:
že netestujete NVIDIA GeForce GTX 470/480 když už jsou to doporučené grafické karty.


a cim to asi bude? az se autor k tem grafikam dostane, tak vysledky treba i doplni...
24.3.2010 09:51:58   89.29.84.xxx 170
cursedslayer napsal:
rbclass napsal:
chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon


Musim se přidat. Autor jistě mezi změnami testů nerestartoval hru, jinak by nedokázal udělat screeny na stejném místě kuli zatracenejm checkpointům. To že mezi DX není rozdíl se mi totiž vůbec ale vůbec nezdá. I FPSka tomu tak nějak logicky nasvědčují.


Ano to je pravda, jediná věc která mi tam nesedí. Při změně API je NUTNÉ vypnout zapnout celou hru znova. Nulový dopad ve výkonu u DX11 rovněž nechápu. Bohužel nemohu vyzkoušet osobně.
24.3.2010 10:00:05   217.77.161.xxx 62
Mam zaply advanced physx a indetifikator mi pise ze mi to jede v gpu rezimu ale ja si zadny fyziky nevsim, kde sou ty dokonaly koure? na youtube je comparsion video a tam fakt zadny extra physx efekty nejsou. To by dal s prehledem i havok, to je pak jasny ze to beha v poho i na atinach.
24.3.2010 11:38:03   87.198.30.xxx 40
oni tam jsou, ale neni to nic extra, nic co by nezvladl samotnej engine bez implementace PhysX
24.3.2010 10:06:18   213.29.147.xxx 11
Chtěl bych taky pochválit velice rychlý loading kapitol, jsou sice menší, ale i tak dobrá práce. Jinak ta hra doopravdy není tak náročná, pokud člověk oželí nejvyšší detaily. Na high vypadá skoro stejně dobře a fps jsou uplně někde jinde. Bohužel nechápu, proč není možnost nastavit jednotlivé položky grafiky samostatně, to páni z Ukrajiny docela hodně spackali. Určitě několik efektů zbytečně snižuje fps a přínos pro kvalitu nemusí být nic extra.
24.3.2010 10:07:02   79.127.243.xxx 62
rbclass napsal:
chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon


taky jsem se chtel na to zeptat PP
24.3.2010 10:21:34   79.127.243.xxx 12
a test physx by se mohl taky udelat no :p
24.3.2010 10:52:54   87.198.30.xxx 140
Nejak mi tady chybi test jak narocna je hra na procesor pri pouziti ATI karet. ty testy co tam jsou jsou vsechny na nVidia kartach, takze hadam ze i kdyz jsou advanced PhysX zapnuty, tak to procesor nejak nebrzdi. Treba ja mam Phenom II 940 BE(x4 @3.00ghz) a pri zapnutejch advanced PhysX mi po vrzeni granatu spadne FPS z 60ti na 15. Chtelo by to nejakej dodatecnej test a otestovat par procesoru jak to zvladaj v CPU modu(i kdyz je mi jasny ze se tady nedockam testu AMD procesoru, tak aspon ty intelacky)
24.3.2010 11:12:37   147.230.3.xxx 150
Já osobně mám na DX11 jinej názor,nesouhlasím s tím,že DX11 je jen lákadlo pro uživatele,aby utráceli peníze za grafické karty.DX11 je spíš lákadlo současných vývojářů her,kdy vytvořej hru v DX9 a potom tam hoděj pár DX11 efektů který se nedaj pořádně postřehnou,do světa vyšlou obrázky kde se zrovna používá DX11 a básněj o tom,jaká bude výborná DX11 grafika,jenom proto aby se hra líp prodávala.A každej kdo má DX11 grafiku celej nadšenej běží do krámu si tu hru koupit a potom je zklamanej.Dokud nevýjde hra založená striktně na DX11,tak nečekejte grafiku,kterou nám předvádějí ve videích.
24.3.2010 12:25:30   193.179.215.xxx 41
jo musim jeste taky neco podotknout kdyz si dam stejne nastaveni na dx9 a dx10 tak dx10 bezi v nekterych mistech o 20 fps rychleji :o)
24.3.2010 12:29:21   193.179.215.xxx 22
jak doceliti toho ze vas test a pruchod mapou bude vzdycky stejny???? mi to pak prijde jak testovani hrusek s jabkama
24.3.2010 12:37:43   141.202.248.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.3.2010 14:46:48   85.135.158.xxx 101
ale ano,inak totiz nie je mozne ze by fps zostali rovnake,vid skusenosti hracov s dx11
24.3.2010 15:33:33   88.100.230.xxx 130
Myslim že tu nikdo nikoho nenařknul z toho, že je lama. Prostě mě jen příjde, že autor udělal menší botičku. Ono totiž některé vlastnosti grafiky se přepnou rovnou ve hře bez restartu, ale pokročilé ne a tak se mohlo zdát, že se něco děje. Hlavně prostě jen fakt že všechny screeny jsou z naprosto stejného místa mě utvrzuje v tom, že hra nebyla restartovaná. Leda že by pán redaktor uměl udělat save pozice.
24.3.2010 15:38:24   130.119.248.xxx 122
No ale ano, býti lama znamená měnit nastavení ve hře, která vyžadují restart aplikace a nerestartovat a pak to publikovat na "Evropském frontpage" magazínu. Blamáž by to byla.
24.3.2010 16:10:48   88.100.230.xxx 200
Takže jsem tak trochu zkoušel (imho soubor user.cfg v rootu hry vypadá zajímavě obzvláště řádky g_god off a g_unlimitedammo off
) a rozdíly jdou naměřit již v úvodním menu. Restart hry je opravdu nutný při změně API. Dále jsem vysledoval (ono si to jde i přečíst) že mezi DX9 a DX10 na nastavení "very high" je jediný rozdíl a to object motion blurr, to jest že v DX10 se vám budou rozmazávat i rychle se pohybující postavy/obludy (bez hýbání hlavou) v DX9 nikoliv (tam se, omluvte ten výraz, matlá obraz pouze při pohybu kamerou, a to celý). Nic víc nic míň. A předpokládám že v DX11 byla (rozpoznatelně?) přidána jen ta tesselace na některých objektech. To že se mění u DX9 a DX10 záře je patrně dáno pouze API (bloom vs HDR?). Zdravim. A redaktorovi doporučuji nevěšet hlavu, spapat co si navařil, vzít si z toho ponaučení a jít zvesela dál. Test je to fakt celkem hutnej(chápej dobrej)...až na drobnost, že jste vlastně nic nenaměřil/neotestoval.
24.3.2010 14:55:55   90.182.111.xxx 201
určitě nebyl provedený. Schválně si všimněte následující věci. Srovnání DX scéna 1. DX9 -všimněte si kolik má dotyčný na hodinkách.
DX10 je foceno o zhruba 45s pozděj. DX11 opět o zhruba 45s pozděj.
To mi chcete tvrdit že člověk dokáže tak opřesně nahrát checkpoint a doběhnout na danou lokaci. Postavit se na stejný místo, zamířit na stejnou plochu a to vždy o 45s oproti předchozímu screenu i když se podruhé nahrál stejný checkpoint? To by snad podruhý mělo být méně hodin protože to autor už probíhá poněkolikátý a ví kam jít.
24.3.2010 18:02:32   94.143.171.xxx 111
Pánové, chápu, že potřebujete na tomto serveru reklamy - naprosto tomu rozumím. Také se mi moc líbí nové náhledy obrázků - konečně je vidím i s rozlišením 1280x1024. Nimcéně - pokud mi ta boční flashová reklama překryje možnost zavřít náhled obrázku, tak asi bude něco špatně... Mohli by jste alespoň na to zobrazení obrázku vypnout flashe podobně, jako na novinkách?
Asi by to nepomohlo jenom mě ...
24.3.2010 18:34:48   80.250.251.xxx 33
Jaj opat dalsie sklamanie recenzentov.....
Myslim, ze taketo recenzie ako dokazy rozdielov medzi DX9 a DX11 u takychto titulov, nemaju vacsi vyznam. Ako clanok sa to da citat, opat sa vsak potvrdilo, ze tituly primarne vyvijane pre Dx9, teda pre vsetkych hracov, nebudu mat inu graf. uroven. Nema vyznam hladat tych par. rozdielov po zapnuti DX11 efektov, ktore sa aj tak v celkovom dojme hry stratia. Ja si radsej pockam na recenziu takeho titulu, ktory pobezi len na novom rozhrani, potom hodnotit rozdiely medzi 9 a 11 bude opodstatnene.
24.3.2010 18:43:55   95.103.38.xxx 09
dávať GTX470/480 ako odporúčané karty je pekná hlúposť keď to pod DX9 vyzerá rovnako ako v DX11, tak stačí v pohode aj karta o generáciu staršia v tom má prsty asi nVidia
mám pocit že celé DX10 a DX11 nie sú nič len marketing a skvele vypadajúca hra ide spraviť aj pod DX9, alebo len nie je žiadna hra 100% vyvíjaná ako DX10, alebo je DX9 dostatočne vizuálne kvalitné a medzi DX9 a DX11 nie sú tie rozdiely až tak veľké.
24.3.2010 22:17:24   95.103.252.xxx 41
zdravim, nasiel som si cas porovnat vykon na mojej GTS 250 512MB OC a Phenom x4 @ 3,6Ghz.
Testovane v 1360x768, detaily high, AAA a Win 7 32-bit.
V DX9 naozaj hra ide PODSTATNE rychlejsie ako v DX 10, hlavne vo velkych bitkach, pricom zmenu kvality je mozne postrehnut az po blizsom skumani in-game screenov...pozrite screeny, v dx10 nastaveni je trosku lepsie vyuzitie tienov....Neviem sice ako autor testoval, ale sto percentne nerestartoval hru, pretoze vykonostny narast je badatelny uz v MENU hry, vid moje screeny kde v dx10 bolo v menu 44fps a v dx9 stuplo na 49fps.
P.S. neviem preco ale pri testovani v dx10 hadzal fraps pod fps cierne policko :-/ takze teraz si bude vela citatelov mysliet ze som tie cisla jednoducho prepisoval, ale schvalne, otestujte si to sami. Screeny robene Frapsom 3.0.3
Ak chcete viac screenov na porovnanie, v pohode este nejake urobim

A inac este jednu vec som zabudol, hodinky na ruke hrdinu ukazuju aktualny cas, aky mate nastaveny v pc, takze je logicke, ze po kazdom screene a zmenenom directX je viac hodin

link na download porovnavacich screenov >>> http://files.myopera.com/deny988/files/Metro2033-screenyDX9vsDX10.rar
25.3.2010 18:25:44   62.129.35.xxx 30
No nevim jak vam ale rozdil mezi dx9 a dx10/11 je pro mne velmi velký. Mezi dx 10 a dx 11 už je to krapek sporné. Ale proboha i v menu mam u každýho dx jiný fps zatimco dx 11 25-30 fps v menu, u dx 10 mám 60-70 fps a dx9 okolo 90 fps pro mně vcelku razantní rozdíly sice nvm kde si dx 11 tolik zebralo výkonu ale co s tim nadělám ;-). Ati 5850 Toxic + intel q9300 2,5GHz. Mějte se pěkně
25.3.2010 07:41:24   90.182.111.xxx 50
de_ny napsal:
A inac este jednu vec som zabudol, hodinky na ruke hrdinu ukazuju aktualny cas, aky mate nastaveny v pc, takze je logicke, ze po kazdom screene a zmenenom directX je viac hodin

A ty stihneš za zhruba 45s změnit nastavení, restartovat hru, vidět znovu demo, nahrát checkpoint a doběhnout na stejnou lokaci?
25.3.2010 07:58:53   95.103.252.xxx 41
Moj prispevok bol o dokazani rozdielnych vykonov pri pouziti odlisnych DirectX, ale ked chces, stopol som cas.. od kliknutia na ikonu hry po loadnutie mapy mi to trva 38sekund. Pokial sa robia screeny hned po checkpointe, tak je mozne stihnut zmenit dx a restartovat hru v priebehu 45sekund...ale autor aj tak hru nerestartoval, je to vidno hlavne z konstantneho frameratu pri roznych DirectX
25.3.2010 13:00:11   90.182.111.xxx 20
To seš dobrej. Já mám C2D E8400, 4Gb ramky, 80Gb intel ssd a od kliknutí na ikonu do zobrazení menu mi jedou ty reklamní blbosti 34vteřin.
25.3.2010 19:17:31   90.176.184.xxx 05
tak jsme si stahl z netu asi tyden zpet tudle hru mam si myslim dost dobrou masinu
ale todle je masakr ... sice na very high,rozliseni 1920..., a fakt je to hnus jel jsme bez problemu ale asi po hodce hrani mi zacne pipat speaker ze mam hodne prehratou grafiku ale jinak super clanek
25.3.2010 20:28:41   95.103.252.xxx 10
tick napsal:
To seš dobrej. Já mám C2D E8400, 4Gb ramky, 80Gb intel ssd a od kliknutí na ikonu do zobrazení menu mi jedou ty reklamní blbosti 34vteřin.
http://leteckaposta.cz/530646913hned ako zacne intro s tym chlapikom co pise na stroji, tak to vypni a ihned klikaj na miesto, kde sa nachadza continue a dostal som sa tymto sposobom aj na 30sekund od kliknutia na ikonu po nacitanie hrym..a mam normalny smejd HDD disk 7200 rpm a 2GB ram....
ak neveris, pozri video, fotakom som natocil spustenie hry do 30sekund
>
26.3.2010 01:47:32   85.160.46.xxx 11
3870 a 940 na NORMAL subjektivně naprosto plynulá a pohodová hra . Myslím , že si na výměnu grafiky ještě pár měsíců s klidem počkám .
26.3.2010 10:40:21   89.185.227.xxx 50
No pokud opravdu nebyla restartována hra se změnou API, tak to je opravdu průser. No snaha se cení, nutno uznat že s tím měl pan Šulc opravdu hodně práce, ale faktem zůstává, že v reálu vlasně skoro nic nenaměřil...
26.3.2010 13:50:44   95.103.18.xxx 10
musim nesuhlasit s tym nastavenim advanced DOF a teselacie pretoze ja ked si DOF vypnem ziskam asi 15 fps a teselacia "urobi" dalsich 5 fps a to je uz podstatny rozdiel...
moja zostava:
i5 750 (turbo on)
hd5770 @920, 1340
2gb ram

teraz to hram bez DOF a teselacie na 1440x900 very high a fps okolo 30-40 pri extremne narocnych scenach 20fps
26.3.2010 21:40:03   85.216.179.xxx 40
Ak sa naozaj stalo nedopatrenim, ze nebola hra medzi meraniami roznych DX restartovana, treba to priznat a doplnit opravu. Takto hoci idea je velmi dobra, nema clanok velku hodnotu. Zaujimave by bolo napriklad prave to, ci pri rovnakom nastaveni urovne detailov (napr. high) ide hra rychlejsie v DX9 alebo DX10, alebo nebodaj v DX11. Prave to mal byt jeden z hlavnych zaverov clanku, spolu s vizualnymi rozdielmi verzii DX.
28.3.2010 06:18:20   95.103.252.xxx 00
dajan napsal:
Ak sa naozaj stalo nedopatrenim, ze nebola hra medzi meraniami roznych DX restartovana, treba to priznat a doplnit opravu. Takto hoci idea je velmi dobra, nema clanok velku hodnotu. Zaujimave by bolo napriklad prave to, ci pri rovnakom nastaveni urovne detailov (napr. high) ide hra rychlejsie v DX9 alebo DX10, alebo nebodaj v DX11. Prave to mal byt jeden z hlavnych zaverov clanku, spolu s vizualnymi rozdielmi verzii DX.

o par prispevkov vyssie som porovnal vykonove rozdiely medzi dx9 a dx10
28.3.2010 10:43:25   217.170.96.xxx 31
rozdílu ve vzhledu jsem si nevšiml ale rozdíl v fps je. v DX9 prumnerne 32fps, DX10 28fps. (2minutovy gameplay v kapitole bridge)nastaveno very high a rozliseni 1280x1024, testovano na c2q 2,8ghz + 2x geforce 8800GTS v SLI

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

190 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 80.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.