Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 3. 2010 03:00 46

Seznam kapitol

1. Doom 3 engine a DirectX 11 na jedné hromadě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11
5. Vliv procesoru na hru 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny 7. Vliv nastavení na hru 8. Závěr

Série Aliens vs Predator, to je ve světě počítačových her velký pojem. Je tomu však téměř deset let, co na PC vyšel poslední díl a dle vývojářů nastal čas pro velký comeback. Ten by měla přinést novinka s původním názvem, která si zakládá na poměrně starém enginu, ke kterému však přidává třeba podporu DirectX 11.

Reklama
Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

Remake kdysi vynikající série Aliens vs Predator je v novém kabátě značně kontroverzní. Už samotný obsah hry není ani zdaleka tak dobrý, jak jsme čekali a třeba na metacritic má hra v průměru hodnocení jen nic moc 70 %. Nás však v tomto testu zajímá technologická část hry a ani ta není nijak excelentní. Vezměme to postupně. Hra je založena na DirectX 9 enginu Asura, který vychází z temného id Tech 4 (Doom 3) enginu. To v zásadě pro hru tohoto typu není špatně, zub času se však pochopitelně nepodařilo úplně skrýt a grafika hry je spíše průměrná, zatímco nároky na výkon počítače nadprůměrné, což není dobré znamení.

To by se však dalo ještě snést, pro mně je největším zklamáním propagovaná podpora DirectX 11. Přínos pravých DirectX 11 efektů je nulový a jediné, co majitelé DirectX 11 grafických karet dostanou navíc, je možnost zapnout si vyhlazování hran. Ale proč je AA dostupné jen pro majitele DX 11 hardwaru, když jde o běžný režim MSAA, to je mi vážně záhadou, kterou asi jen tak nerozluštím.

Celkově jsem tak z Aliens vs Predator rozhodně nebyl nadšen a stále očekávám na nějaký pravý DirectX 11 titul. Momentálně je mou nadějí Metro 2033, které by mělo vyjít za pár dní. I u něj však začínám mít velké obavy. V doporučené konfiguraci je totiž GeForce GTX 470, což může znamenat dvě věci: v dobrém případě hra nabídne dosud nevídanou podívanou, byť s extrémními nároky, v tom horším opravdu otřesnou optimalizaci, viz Cryostasis minulý rok.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

   

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama