Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 3. 2010 03:00 46

Seznam kapitol

1. Doom 3 engine a DirectX 11 na jedné hromadě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (DirectX 9) 4. Výsledky grafických karet v režimu DirectX 11
5. Vliv procesoru na hru 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny 7. Vliv nastavení na hru 8. Závěr

Série Aliens vs Predator, to je ve světě počítačových her velký pojem. Je tomu však téměř deset let, co na PC vyšel poslední díl a dle vývojářů nastal čas pro velký comeback. Ten by měla přinést novinka s původním názvem, která si zakládá na poměrně starém enginu, ke kterému však přidává třeba podporu DirectX 11.

Reklama
Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

V době vydání grafických karet ATI Radeon HD 5000 se Aliens vs Predator objevoval v téměř všech prezentacích společnosti AMD jako revoluční hra využívající pokročilých technologií DirectX 11. Podle toho by se mohlo zdát, že nové AvP musí být postaveno na zbrusu novém enginu, že? Chyba lávky. Nejnovější soubor vetřelců a predátorů je totiž založen na herním enginu Asura. Ten je starý více jak pět let a vychází z id Tech enginu 4 od společnosti id Software (ano, jde o slavný Doom 3 engine). Studio Rebellion dosud používalo Asura engine pouze pro hry určené na herní konzole, kde starý engine vyhovoval, ale co na PC? Na jednu stranu se engine založený na temné grafice Dooma 3 pro hru typu AvP náramně hodí. Stáří enginu je však značné a samozřejmě před vydáním hry prodělal opravdu velké množství změn.

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

Mezi těmito změnami byly nejdůležitější ty, které zajišťují podporu textur v HD rozlišení, modelů ve velmi vysokých rozlišeních také nových technologií. Doom 3 byl jednou z prvních her, která přinesla dynamické stíny, ale doba pokročila a dnes jsou samozřejmostí měkké stíny, velké množství odlesků atd. V jádře jde však opravdu o starý engine z dob pět let zpátky. Mimochodem zajímavostí je, že zatímco původní id Tech 4 engine byl založen na API Open GL, Asura engine v základu využívá rozhraní DirectX 9.

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

Po přečtení výše psaného je asi jasné, že nový Aliens vs Predator není ani náhodou první nativní DirectX 11 titul, jak někteří mylně uváděli, ale je tomu přesně naopak. Stejně jako u Battleforge nebo Colin McRae DiRT 2 byla podpora DirectX 11 do hry implementována až nakonec jako pomyslná třešnička na dortu pro majitele DirectX 11 grafických karet. Při implementaci se vývojáři zaměřili pouze na lepší vizuální stránku hry a převedení post processing efektů na compute shadery a tím i navýšení výkonu se nevěnovali. A jaký přínos tedy DirectX 11 pro hráče má? V první řadě to má být teselace. Stejně jako u DiRTu 2 i S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat se nezvyšuje počet polygonů na celé scéně, ale jen u vybraných objektů, zejména u postav. V tomto ohledu se nejvíce propagoval nárůst detailů u vetřelců.

Aliens vs Predator — klasika v novém kabátu
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhou novinkou pod DirectX 11 jsou lepší stíny. Ve hře jsou pojmenované advanced shadows, my však budeme konkrétnější a prozradíme vám, že jde o technologii zvanou contact hardening shadows. Její přínos by měl být například v tom, že stíny jsou tím víc rozmazané, čím více jsou vzdálené od zdroje světla. No a poslední, pro mne trochu nepochopitelnou novinkou pod DirectX 11 je vyhlazování. To je opravdu možné zapnout výhradně v DirectX 11 režimu, jde přitom o běžný režim multisamplingu a vyhlazovány jsou jen okraje polygonové sítě. Proč tedy vývojáři neumožnili vyhlazování hran i hráčům s DirectX 10 hardwarem je mi záhadou a AA není možné vynutit ani přes ovladače.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama