Battlefield: Bad Company 2 — fyzika především | Kapitola 8
Seznam kapitol
Další díl z herní série Battlefield s podtitulem Bad Company 2 je konečně tu a my vám přinášíme jeho hardwarový rozbor. Důvodů, proč jsme vybrali právě tento titul, je mnoho. Kromě poměrně vysokých nároků na výkon počítače to je dobrá vizuální stránka hry, údajná podpora DirectX 11 a mimo jiné také excelentní fyzika, která vás doslova uzemní.
Nový Battlefield Bad Company 2 neznamená pro oblast technologií a počítačové grafiky žádnou revoluci, má očekávání však splnil. Ačkoliv hra na první pohled vypadá jen lehce nadprůměrně, má své silné stránky. Sem patří třeba skvěle provedené animace postav a obličejů a pak také fyzikální engine. Destruction 2.0 se ukázal jako skvělý a díky němu se dá ve hře dostatkem výbušnin zničit téměř vše a mezi další drobnosti patří třeba balistické chování kulek. Zklamáním je pro mne podpora DirectX 11. Z důvodu využití Frostbite enginu jen 1.5 místo 2.0 byla podpora DirectX 11 odsunuta na druhou kolej a podle toho to také dopadlo. Žádné DirectX 11 exkluzivní detaily přiznali vývojáři sami a ani ten vyšší výkon při využití compute shaderů (jako třeba u S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky a Battleforge) se nějak nedostavil.
Co se týče hardwarových nároků, tak jsou vyšší, než byste možná čekali od hry vyvíjené pro herní konzole. Ale nejde o nic strašného, se slušnější grafickou kartou není problém hrát i v rozlišení 1680 × 1050 px a 1920 × 1200 px včetně vyhlazování hran na nejvyšší detaily. Také nároky na výkon procesoru nejsou nijak drtivé a pokud máte čtyřjádrový procesor, jste za vodou.
Celkově jsem proto s Bad Company 2 spokojen. Kromě toho, že jde o skvělou hru samu o sobě nabízí své i fandům technologií a počítačového hardwaru. Už jen pro tu fyziku hra rozhodně stojí za vyzkoušení.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.