S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11 | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 3. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. X-Ray engine nově s DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Závěr

Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.

Reklama

Volumetric Light

 Volumetric Ligh On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Volumetric Ligh On/Off

V nastavení volumetrických světel jsou také rozdíly jen stěží viditelné, avšak rozdíl ve výkonu jsem naměřil: 18 vs 20 fps.

Wet Surfaces

 Wet Surfaces On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Wet Surfaces On/Off

Nastavení mokrých povrchů způsobí, že během deště vidíte, jak ne jednotlivé předměty padají kapky vody a ta po nich stéká. Toto nastavení je však poměrně výrazně náročné na výkon počítače, v mém případě byl rozdíl se zapnutým a bez něj celých sedm snímků za sekundu (18/25 fps).

Volumetric Smoke

 Soft Particles On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Soft Particles On/Off

U kouře jsem si rozdílů nevšimnul a nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.

Tesellation

 Tesellation On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Tesellation On/Off

U tolik propagované teselace jsem nějaké rozdíly čekal, ovšem nenašel jsem je. Všimněte si třeba plynové masky, kde je mnohoúhelník téměř identický a nenaměřil jsem ani rozdíly ve výkonu.

Maximální x minimální nastavení

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

 
 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Protože je nastavení grafiky opravdu mnoho, jsou i rozdíly mezi maximálními a minimálními detaily ve hře opravdu výrazné, což platí jak o vizuální stránce (můžete posoudit sami), tak zejména o výkonu. Zatímco na maximální detaily jsem měl na horním screenu s Radeonem HD 5770 v 1920 × 1200, 4× AA jen 11 fps, po vypnutí všech detailů vyskočilo číslo na 53 snímků za sekundu. A podobně to bylo u spodní dvojice, kde byl rozdíl 23 a 56 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama