Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.3.2010
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.


Sun Shadow

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Sun Shadow On/Off

Nastavení Sun Shadows úplně vypne stíny vrhané sluncem, rozdíl je obrovský a vypnutím narostl počet fps o pět.

NPC Flashlights

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
NPC Flashlights nejvyšší/nejnižší

NPC Flashlight nastavuje kvalitu baterek u NPC postav. Rozdíl je vidět jen v noci, snížením se zvýšil počet snímků za sekundu o tři.

Detail Bump

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Detail Bump nejvyšší/nejnižší

Nastavení Detail Bump by mělo měnit kvalitu bump mappingu, na nerovných površích jsem si však rozdílů nevšiml a ani framerate se nezměnil.

Steep Parallax

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Steep Parallax nejvyšší/nejnižší

Podobně jako u Bump Mappingu jsem dopadl s nastavením Steep Parallax Mapping. Ani zde nejsou žádné rozdíly.

Sun Quality

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Sun Quality High/Low

Sun Quality mění nasvětlení celé scény zejména při rozbřesku a západu. Všimněte si, že spodní screen je výrazně světlejší a chybí mu kontrast. Nicméně rozdíl 10 a 12 fps znamená 20 % výkonu navíc. Ano, v těchto situacích je hra opravdu pekelně náročná.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.