S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11 | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 3. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. X-Ray engine nově s DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Závěr

Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.

Reklama
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Série S.T.A.L.K.E.R. je opravdu velmi náročná na výkon počítače a Call of Pripyat není výjimkou. Plná verze hry má naštěstí opravdu velké množství nastavení, které jsme pro vás všechny vyzkoušeli. Konkrétně to bylo na ATI Radeonu HD 5770, se kterým jsme v rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA měli jen okolo 25 fps a hra se v náročných situacích znatelně kousala.

Vision Distance

 Vision Distance nejvyšší/nejnižší
i Zdroj: PCTuning.cz
Vision Distance nejvyšší/nejnižší

Prvním nastavením je Vision Distance, které mění dohled do dálky, všimněte si rozdílů v mlze. Vypnutím vzrostlo fps z 19 na 25 snímků za sekundu, tedy poměrně výrazně.

Object Detail

 Object Detail nejvyšší/nejnižší
i Zdroj: PCTuning.cz
Object Detail nejvyšší/nejnižší

Object Detail nemění detaily předmětů vepředu, ale vzadu. Při snížení nastavení se tak například stíny zobrazují jen do určité dálky. Snížení vám u Radeonu HD 5770 v 1920 × 1200 px přinese dobré dobré tři snímky za sekundu k dobru.

Texture Detail

 Texture Detail nejvyšší/nejnižší
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Detail nejvyšší/nejnižší

Texture detail mění jednoduše rozlišení všech textur, snížením jsem si však pomohl jen o jediný snímek za sekundu.

Grass Detail Density

 Grass Detail Density nejvyšší/nejnižší
i Zdroj: PCTuning.cz
Grass Detail Density nejvyšší/nejnižší

Grass Detail Denstiy by měl měnit hustotu tráv, rozdíly jsou však velmi malé a ani rozdíl ve frameratu jsem nenaměřil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama