S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.
Série S.T.A.L.K.E.R. je opravdu velmi náročná na výkon počítače a Call of Pripyat není výjimkou. Plná verze hry má naštěstí opravdu velké množství nastavení, které jsme pro vás všechny vyzkoušeli. Konkrétně to bylo na ATI Radeonu HD 5770, se kterým jsme v rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA měli jen okolo 25 fps a hra se v náročných situacích znatelně kousala.
Vision Distance
Prvním nastavením je Vision Distance, které mění dohled do dálky, všimněte si rozdílů v mlze. Vypnutím vzrostlo fps z 19 na 25 snímků za sekundu, tedy poměrně výrazně.
Object Detail
Object Detail nemění detaily předmětů vepředu, ale vzadu. Při snížení nastavení se tak například stíny zobrazují jen do určité dálky. Snížení vám u Radeonu HD 5770 v 1920 × 1200 px přinese dobré dobré tři snímky za sekundu k dobru.
Texture Detail
Texture detail mění jednoduše rozlišení všech textur, snížením jsem si však pomohl jen o jediný snímek za sekundu.
Grass Detail Density
Grass Detail Denstiy by měl měnit hustotu tráv, rozdíly jsou však velmi malé a ani rozdíl ve frameratu jsem nenaměřil.