Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.3.2010
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.


S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

Série S.T.A.L.K.E.R. je opravdu velmi náročná na výkon počítače a Call of Pripyat není výjimkou. Plná verze hry má naštěstí opravdu velké množství nastavení, které jsme pro vás všechny vyzkoušeli. Konkrétně to bylo na ATI Radeonu HD 5770, se kterým jsme v rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA měli jen okolo 25 fps a hra se v náročných situacích znatelně kousala.

Vision Distance

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Vision Distance nejvyšší/nejnižší

Prvním nastavením je Vision Distance, které mění dohled do dálky, všimněte si rozdílů v mlze. Vypnutím vzrostlo fps z 19 na 25 snímků za sekundu, tedy poměrně výrazně.

Object Detail

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Object Detail nejvyšší/nejnižší

Object Detail nemění detaily předmětů vepředu, ale vzadu. Při snížení nastavení se tak například stíny zobrazují jen do určité dálky. Snížení vám u Radeonu HD 5770 v 1920 × 1200 px přinese dobré dobré tři snímky za sekundu k dobru.

Texture Detail

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Texture Detail nejvyšší/nejnižší

Texture detail mění jednoduše rozlišení všech textur, snížením jsem si však pomohl jen o jediný snímek za sekundu.

Grass Detail Density

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
Grass Detail Density nejvyšší/nejnižší

Grass Detail Denstiy by měl měnit hustotu tráv, rozdíly jsou však velmi malé a ani rozdíl ve frameratu jsem nenaměřil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.