S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 3. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. X-Ray engine nově s DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Závěr

Ačkoliv u nás vyšel nový S.T.A.L.K.E.R. už před koncem roku, měli jsme s českou originálkou problémy a raději počkali na oficiální anglickou verzi, takže vám test přinášíme s menším zpožděním. Nicméně i zpětně je o čem psát, protože Call of Pripyat využívá nejnovější generace DirectX 11. A je v praxi přínosem? Ano i ne.

Reklama
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Černobyl v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejnovější S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat jde po technologické stránce ve šlépějích svých předchůdců. Samotným rozlišením textur na první pohled i vizuální stránkou vás hra příliš nezaujme a vlastně ani pořádně nechápete, co je tu tak náročného. Ale některé efekty jsou jsou ty spojené s počasím a hrou se světly jsou zde stejně jako v předchozích dílech prostě famózní a i v roce 2010 se na ně budete dívat s velkým zalíbením. Nelíbí se vám šedá tma téměř všech her? Tady najdete tmu, která opravdu budí hrůzu a kdy není vidět téměř na krok. Při úsvitu slunce zase budete obdivovat krásu slunečních paprsků v ponurém světě zničeném radiací atd. Kapitolou samou pro sebe je pak vysídlené město Pripyat, ve kterém se tyto pocity ještě znásobí.

Velkou neznámou pro mne bylo rozhraní DirectX 11. Takže je v novém S.T.A.L.K.E.R.ovi k něčemu? Pokud jste se těšili na o něco lepší grafiku, tak není. I vliv slibované teselace je naprosto mizivý nemluvě o contact hardened shadows a HDAO. Pokud jste však od DirectX 11 čekali nějaký ten výkon zdarma navíc, zklamáni rozhodně nebudete. Dle mých měření z benchmarku pouhým přepnutím renderování z DirectX 10 režimu do DirectX 11 dostanete u Radeonu HD 5870 nějakých 25 % fps navíc zdarma a to rozhodně není málo.

Call of Pripyat je po technické stránce trochu kontroverzní hrou. Ačkoliv nenabízí textury v nejvyšším HD rozlišení a dohlednost kilometry daleko, jsou jeho hardwarové nároky při režimu s vyhlazováním hran opravdu velmi vysoké a k hraní budete potřebovat opravdu výkonnou kartu. Jenže celek působí díky efektům dynamického počasí strašně dobře. Pozitivně hodnotím také implementaci DirectX 11, byť nakonec dopadla trochu jinak než jsme asi všichni čekali.

PS. Za pár dní bychom se měli dočkat podobného, ještě ambicioznějšího titulu. Ukrajinské studio 4A Games založené bývalými zaměstnanci GSC Game World totiž plánuje vydat Metro 2033, hru s velmi podobnou, avšak výrazně moderněji vyhlížející grafikou, podporou DirectX 11 a třeba také GPU verze NVIDIA PhysX.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

   

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama