Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou | Kapitola 8
Seznam kapitol
Bioshock z podmořského světa Rupture v roce 2007 šokoval herní svět. Hra sklízela absolutní hodnocení ve všech recenzích a překvapila také svou grafikou založenou na předchůdci Unreal Enginu 3. Po více jak dvou letech přichází pokračování hry, které v recenzích dopadá dobře a my se proto na hru podíváme z našeho technického hlediska.
Na pokračování hry Bioshock je vidět, že vývojáři z 2K se primárně soustředili na herní část a technologie s grafickou stránkou zde byly až na jednom z posledních míst. Kvůli úspoře času byl zachován zastaralý hybridní engine Unreal 2.5 s implementovanými technologiemi z Unreal Engine 3 a na hře je to vidět. Nové technologie jako je třeba Ambient Occlusion zde vůbec nehledejte, grafika hry zůstala de facto na úrovni jedničky. Jedinou viditelnou změnou jé vyšší rozlišení textur na některých místech, což hru nezachrání a vizuální stránka hry je v dnešní době průměrná. Škoda je také toho, že vývojáři vůbec nezapracovali na implementaci vyhlazování hran. V prvním Bioshocku to byl téměř neřešitelný problém a vše nasvědčuje tomu, že ani ve dvojce se to příliš nezmění.
Starší a průměrná vizuální stránka má na druhou stranu i svá pozitiva. Tedy přesněji jedno pozitivum, kterým je nízká náročnost na výkon počítače. I na nejvyšší detaily ve vysokých rozlišeních rozjedete Bioshock 2 na téměř libovolné grafické karta (kupříkladu rozlišení 1920 × 1200 px zvládá slabá GeForce GT 240), což je dobrá zpráva pro všechny majitele slabších počítačů a notebooků. A pokud máte doma na stole opravdu starý šrot, dají se v případě potřeby i snížit detaily a poté už hru rozjede opravdu téměř cokoliv včetně třeba kdysi tolik populárního ATI Radeonu X1950 PRO.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.