Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2010 03:00 26

Seznam kapitol

1. Update enginu? Ani náhodou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA (Radeon, DX 9)
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Bioshock z podmořského světa Rupture v roce 2007 šokoval herní svět. Hra sklízela absolutní hodnocení ve všech recenzích a překvapila také svou grafikou založenou na předchůdci Unreal Enginu 3. Po více jak dvou letech přichází pokračování hry, které v recenzích dopadá dobře a my se proto na hru podíváme z našeho technického hlediska.

Reklama

Force Global Lightning

 Force Global Lightning On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Force Global Lightning On/Off

Nastavení Global Lighning paradoxně nemá vliv přímo na dynamická světla v obraze, ale zaměřuje se spíše na detaily jako je nasvícení některých menších objektů. Rozdíly však nejsou příliš patrné a rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil.

DirectX 10 Detail Surfaces

 DirectX 10 Detail Surfaces On/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 Detail Surfaces On/Off

Povrchy DirectX 10 zapínají těch několik málo DirectX 10 efektů, které hra nabízí. Týkají se zejména vody, rozdíly jsou však stěží patrné a také rozdíl ve výkonu je jen jeden až dva snímky za sekundu.

Actor Detail

 Actor Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Actor Detail High/Low

Actor detail mění detailnost postav ve hře. Rozdíly jsou ale minimální a také vliv na framerate je nízký.

Texture Detail

 Texture Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Detail High/Low

Nastavením, které zcela zásadně ovlivňuje grafiku hry, je rozlišení textur. Rozdíly u tohoto nastavení jsou patrné hned na první pohled, paradoxně samotné snížení rozlišení textur fps příliš nezvýšilo, pohnulo se jen o jeden až dva snímky za sekundu.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Ačkoliv měla většina nastavení samostatně jen malý vliv na výkon a také grafika hry se měnila jen málo, v globálu je rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením obrovský. Zdaleka největší vliv na to má rozlišení textur, které je v nízkém režimu opravdu otřesné a hodné hry staré více jak pět let. Dále si všimnete chybějících dynamických stínů, ostatní nastavení až tolik patrná nejsou. Co se týče změny výkonu, byl jsem příjemně překvapen. U zmiňované GeForce GT 240 v rozlišení 1680 × 1050 px vyskočilo číslo u první dvojice screenů z 40 na 88 fps, u druhé dvojice obrázků pak z 30 na 74 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama