Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2010 03:00 26

Seznam kapitol

1. Update enginu? Ani náhodou 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA (Radeon, DX 9)
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Bioshock z podmořského světa Rupture v roce 2007 šokoval herní svět. Hra sklízela absolutní hodnocení ve všech recenzích a překvapila také svou grafikou založenou na předchůdci Unreal Enginu 3. Po více jak dvou letech přichází pokračování hry, které v recenzích dopadá dobře a my se proto na hru podíváme z našeho technického hlediska.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 3 GHz / AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz)
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon X1900
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo E6420 (2,13 GHz) / AMD Athlon 64 X2 5200+ (2,6 GHz)
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 4830
OS: Windows Vista / 7

Grafika hry se téměř nezměnila a ani nároky hry proto nejsou nijak vysoké. Ty minimální zní doslova směšně a také doporučené nejsou nijak vysoké. Karta na úrovni GeForce 8800 GT dnes stojí okolo dvou tisíc korun a téměř s jistotou se dá říct, že si s ní Bioshock zahrajete na maximální detaily v téměř libovolném rozlišení. Jen na vyhlazování hran budete muset zapomenout, to je velký problém stejně jako v prvním díle.

Testovací sestava

ProcesorIntel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deskaAsus P6T DeLuxe
RAMKingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce GT 240
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (216 SP)
NVIDIA GeForce GTX 285
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5670
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5870
OvladačeGeForce 196.21
ATI Catalyst 10.1
Pevný disk — systémovýWestern Digital VelociRaptor
Pevný disk — dataWestern Digital WD3200AAKS
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Operační systémWindows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 196.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.1 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro druhý Bioshock v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože Bioshock 2 nemá vestavěný bechmark, rozhodl jsem se testovat přímo hraním hry. K tomu jsem si vybral tu nejnáročnější část, kterou jsem ve hře našel. Je to místo v první misi, ve kterém stojíte nad velkou místností. Po skoku dolů praskne čelní sklo a místnost se zatopí vodou. V té jsem ještě cca třicet sekund plaval a poté jsem test ukončil. Fps jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Zapínáme AA

Jak jsem již psal, i u druhého Bioshocku je s vyhlazováním hran velký problém. Tentokrát je ještě větší z důvodu, že hra se spouští přes speciální exe soubor a samotný Bioshock2.exe nelze snadno přejmenovat na UT3.exe a tím AA rozchodit alespoň u karet GeForce, jako tomu bylo u prvního dílu. Nakonec se mi vyhlazování hran podařilo rozjet jen u karet ATI Radeon a to jen v DirectX 9 režimu. Uděláte to tak, že AA vynutíte v ovladačích a pak hru spustíte přes manažera ve Windows Vista a 7 s tím, že vyberete DirectX 9 mód hry. Pak AA opravdu funguje.

Pod DirectX 10 režimem se mi vyhlazování hran vynutit nepodařilo stejně jako u karet NVIDIA GeForce. Vynucení přes ovladače zde nefungovalo v DirectX 9 i 10 režimu, přejmenování exe souboru, jak jsem již psal, není možné.

Nastavení hry

Bioshock 2 — pokračování se starou grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval s maximálním nastavením grafiky, tedy vše na maximum s vypnutími statickými světly. Nastavení grafiky není mnoho, protože je hra kvůli použití staršího enginu poměrně nenáročná a navíc byla souběžně vyvíjena i pro herní konzole.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama