Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv bývají první povánoční měsíce na dobré hry většinou chudé, letos to tak úplně neplatí. Za pár dní ve světě vyjde nový díl S.T.A.L.K.E.R.a, daleko větší rozruch však pravděpodobně způsobí již vydaný Mass Effect 2. Hra ve světě sbírá velmi vysoká hodnocení a neopomeneme ji ani my v našem testu z pohledu fandů hardwaru.
Mass Effect 2 je po dlouhé době hrou, u které se vývojáři zaměřili zejména na tu herní stránku. Odpovídají tomu recenze, například na metacritic je průměr PC verze extrémních 95 (oba díly Half-Life mají 96). Herní stránka Mass Effectu 2 je vážně fantastická a grafika hry nebyla očividně u vývojářů na prvním místě. Hra proto využívá již starší (leč osvědčený) herní engine Unreal 3, který v dnešní době už ničím neohromí. Na druhou stranu není vizuální stránka hry rozhodně špatná a bude se vám líbit. Například hra světla a stínu vypadá pěkně i na dnešní dobu. Chci jen říct, že si z grafiky nesednete na zadek jako tomu bylo minulý rok třeba u Anno 1404 Dawn of Discovery nebo ArmA II.
Nijak extrémní grafika má však na druhou stranu i své kladné stránky. Sem patří bezesporu fantastická optimalizace hry. Bez vyhlazování hran si Mass Effect 2 zahrajete bez problémů na nejvyšší detaily na libovolné grafické kartě dnešní doby. S vyhlazováním hran je to však horší. Unreal Engine 3 tuto techniku nemá moc v lásce a budete proto muset AA vynucovat přes ovladače a nutné je také přejmenovat spouštěcí soubor. Výkon s AA po tomto hardwarovém vynucení jde pochopitelně o kus dolů a už hru nerozjedete na libovolném tři roky starém šrotu, ale chce to grafickou kartu cca na úrovni Radeonu HD 4770 či GeForce 8800 GT. Ani to však v dnešní době nejsou nijak extrémní nároky, cena těchto karet se pohybuje okolo dvou tisíc.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.