Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.2.2010 |
Ačkoliv bývají první povánoční měsíce na dobré hry většinou chudé, letos to tak úplně neplatí. Za pár dní ve světě vyjde nový díl S.T.A.L.K.E.R.a, daleko větší rozruch však pravděpodobně způsobí již vydaný Mass Effect 2. Hra ve světě sbírá velmi vysoká hodnocení a neopomeneme ji ani my v našem testu z pohledu fandů hardwaru.
Ačkoliv se to většiny z vás nejspíš nebude týkat, majitelé opravdu starých sestav budou možná muset snižovat detaily hry. Těch je zoufale málo, ve hře celkem čtyři. Některá další nastavení jsou sice ještě v menu před spuštěním hry, jsou ale stejná jako tato, navíc je tam pouze režim fullscreen/okno a anizotropní filtrování.
Osobně jsem vliv nastavení zkoušel na grafické kartě NVIDIA GeForce GT 240 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Enable High Quality Bloom
Enable High Quality Bloom Yes/No
Prvním nastavením grafiky je kvalita bloomu neboli oslnění světly. Rozdílů v grafice jsem si nevšimnul, framerate se pohnul z 36 na 37 fps.
Enable Dynamic Shadows
Enable Dynamic Shadows
Dalším nastavením jsou dynamické stíny, v praxi stíny, které vrhá váš hrdina a další postavy ve hře.Zde jsou rozdíly patrné a zvednul se také framerate. U scény na screenshotu to bylo z 42 na 50 fps.
Light Environment Shadows
Light Environment Shadows Yes/No
Nastavení Light Environment Shadows by mělo měnit kvalitu stínů vrhaných okolím. Rozdílů jsem si však nevšimnul a ani počet fps se nehnul.
Film Grain
Film Grain Yes/No
Posledním nastavením je Film Grain. Toto nastavení zapíná či vypíná typické zrnění obrazu, takže si rozdílů ihned všimnete. Vliv na fps toto nastavení nemá.
Maximální x minimální nastavení
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Jak už jste si nejspíš všimli, rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky hry je velmi malý. Vlastně jsou jen dva: zrnění obrazu a dynamické stíny u postav. Ostatní rozdíly nejsou vůbec patrné. Těmto mnimálním změnám také odpovídá nárůst fps, který rozhodně není v násobcích, jak jsme tomu zvyklí u jiných her. U první dvojice screenů byl s GeForce GT 240 rozdíl 29/35 fps, ve druhém případě to bylo 27/31 fps, což o použitelnosti snižování detailů svědčí dostatečně.