Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky | Kapitola 5
Seznam kapitol
Ačkoliv bývají první povánoční měsíce na dobré hry většinou chudé, letos to tak úplně neplatí. Za pár dní ve světě vyjde nový díl S.T.A.L.K.E.R.a, daleko větší rozruch však pravděpodobně způsobí již vydaný Mass Effect 2. Hra ve světě sbírá velmi vysoká hodnocení a neopomeneme ji ani my v našem testu z pohledu fandů hardwaru.
Unreal Engine 3 je poměrně náročný na výkon procesoru, což se ukázalo zejména v kombinaci s poměrně nízkými nároky na výkon grafické karty. Nejvíce patrné je to v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px, ve kterém je rozdíl mezi nejpomalejším a nejrychlejším procesorem dvojnásobný. S rostoucím rozlišením limitace procesorem rychle mizí a v rozlišení 1920 × 1200 px už GeForce GTX 285 limitují pouze dvoujádrové procesory na nízkých frekvencích. Všimněte si také, že Mass Effect 2 velmi dobře využívá potenciálu čtyřjádrových čipů, Core 2 Quad na 2,4 GHz je na tom v testech lépe než Core 2 Duo na 3,6 GHz. Nicméně samozřejmě neplatí, že pro hraní Mass Effect 2 potřebujete nějaký extrémně výkonný procesor, se slabší grafickou kartou bude limitujícím prvkem právě GK a Mass Effect 2 si zcela jistě v pohodě zahrajete i na slabších sestavách třeba s Athlonem X2 a Radeonem HD 4850.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Zkoušel jsem také kompatibilitu s 3D prostředím od NVIDIE a musím říct, že Mass Effect 2 vypadá ve 3D báječně. Zážitek z 3D hraní je skvělý i přes to, že NVIDIA zatím oficiálně nevydala pro hru profil. V samotné grafice hry nejsou žádné chyby, pouze při přiblížení při míření jsem viděl zaměřovací kříž dvojmo, což bude předpokládám opraveno právě v připravovaném profilu. Naopak texty jsou čitelné bez jediného problému a stejně tak je velmi slušný i výkon, na GeForce GTX 295 se framerate v rozlišení 1680 × 1050 px s AA pohyboval okolo 60 fps. Pro hraní ve 3D proto Mass Effect 2 doporučuji, vynikající atmosféru hry to ještě umocní.