Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
Zatímco s id Tech enginem 2 Carmac v souboji s Unrealem prohrál, třetí generací enginu se opět vrací na vrchol. Nezpůsobil už sice takové zemětřesení jako se svými předchozími tituly a Epic s Unrealem, ale i tak přinesl engine velké množství novinek. Kromě samozřejmostí jako je výrazné navýšení počtu polygonů a rozlišení textur jsou to nové technologie jako například na svou dobu velmi pokročilé metody způsobu nasvícení scény. Stejně jako GL Quake je i id Tech 3 engine založen na OpenGL a mimochodem šlo o jeden z prvních enginů, který vůbec nepodporoval softwarový rendering. id Tech 3 engine se stal velmi populárním a na tomto enginu vyšlo velké množství her, modifikovaný engine používá i první díl Call of Duty z roku 2003 či Return to Castle Wolfenstein (2001).