Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco rok 1992 je ve znamení Wolfensteina 3D, na konci dalšího roku přichází ještě větší pecka než Wolf: Doom. Doom je revoluční snad ve všech směrech, ačkoliv jde o hru stále používající principy pseudo 3D grafiky. Myslím, že nepřeháním s tvrzením, že se tato hra stala legendou. Vynikající je jednak obsah hry, ale také změny ve vizuální stránce a herních mechanismech. Přibyla textura na podlaze i stropě, zdi už nemusí být pouze pravoúhlé, je možné mít různou výšku podlah atd. První id Tech engine se dvojici Carmac-Romero zkrátka povedl na výbornou a vyšlo na něm velké množství her. Kromě druhého Dooma také Heretic, Hexen či Strife.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama