Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 2
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
Wolfenstein 3D nebyl ani první počítačovou hrou (vždyť herní průmysl se rozvíjel už v dobách Pongu roku 1972) ani první 3D počítačovou hrou. Patří však k jedním z prvních zakladatelů žánru first person shooter a proto tímto titulem začínám. Ihned však musím upřesnit, že Wolfenstein 3D vyvíjený studiem id Software v čele se slavným Johnem Carmacek a Johnem Romerem vydaný v květnu 1992 není vlastně vůbec 3D titulem. Hra totiž využívá takzvanou 2.5D nebo pseudo 3D grafiku. Ani v tomto oboru není Wolfenstein 3D úplným průkopníkem, několik titulů využívajících pseudo 3D grafiku vydalo studio id Software už před Wolfem, jmenovat mohu Hovertank 3D či Catacomb 3-D, obě z roku 1991. Proti oběma těmto hrám je však grafika Wolfensteina výrazně propracovanější, všimněte si třeba lustrů zavěšených na stropech či poměrně detailních textur s Hitlerem na stěnách. Na svou dobu nevídané věci. Na druhou stranu grafika je stále velmi jednoduchá, všimněte si, že podlahy i stropy mají v celém levelu pouze jednu hladinu výšky, stěny svírají výhradně pravý úhel a podlaha ve všech levelech je všude stejně šedá.