Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 19

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

Konec roku 2008 je ve znamení PC verze čtvrtého pokračování série Grand Theft Auto, které přichází postavené na novém enginu Rockstar Advanced Game Engine. V tomto perfektním enginu je vymodelované celé město, které je až neuvěřitelně detailní a je radost v něm jen hodiny jezdit, pozorovat ruch města, měnící se den s nocí, lidi chodící do práce a z práce... Rockstar však do hry zároveň zabudoval pokročilou fyziku včetně ragdoll enginu euphoria, který dodnes nemá konkurenci. Hrátky s chodci jsou fantastické, každý člověk reaguje na nárazy zcela unikátně. Zároveň je však díky tomu hra velmi náročná na výkon procesoru, bez čtyřjádrového čipu si téměř nezahrajete a velmi vysoké jsou i nároky na výkon grafické karty. Chybou jinak vynikajícího enginu je také absolutní ignorance vyhlazování hran, které není možné vynutit ani přes ovladače.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama