Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 16

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 1. 2010 03:00 103

Seznam kapitol

1. Počítačová grafika aneb evoluce před očima 2. Wolfenstein 3D (1992) 3. Doom (1993) 4. Quake GL (1996) 5. Unreal (1998) 6. Quake III Arena (1999) 7. Max Payne (2001) 8. Serious Sam The Second Encounter (2002) 9. Unreal Tournament 2003 (2002) 10. Command & Conquer Generals (2003) 11. Far Cry (2004)
12. Doom 3 (2004) 13. Half-Life 2 (2004) 14. F.E.A.R. (2005) 15. The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006) 16. Crysis (2007) 17. Bioshock (2007) 18. Assassins Creed 19. Grand Theft Auto IV (2008) 20. Anno 1404 (2009) 21. ArmA II (2009)

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.

Reklama
 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

 -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte-


-pro zvětšení klikněte-

V současné době nejlépe vypadající počítačová hra. Tak lze i po dvou a půl letech charakterizovat Crysis. Dnes již Crysisu šlapou na paty i jiné hry, ve své době to však bylo něco neuvěřitelného. Lidé z Cryteku omámeni úspěchem Far Cry se hráčům rozhodli přinést omračující grafiku založenou na těch nejvyspělejších technologiích. To se jim také povedlo, mělo to však jeden háček: hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily včetně AA s Crysisem bojují i nejnovější ATI Radeony HD 5800 a zahrát si na DirectX 10 detaily v nejvyšším rozlišení včetně vyhlazování hran bylo v roce 2007 jednoduše nemožné. Crytek s Cry Enginem 2 zkrátka předběhl dobu a společnost se netají tím, že její nedávno vydaný Cry Engine 3 je pouze Cry Engine 2 s výrazně více vyladěnou optimalizací, takže se nového Crysisu dočkají i majitelé herních konzolí a hráči nebudou muset tři roky čekat než si hru budou moci zahrát.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama