Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 16
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
V současné době nejlépe vypadající počítačová hra. Tak lze i po dvou a půl letech charakterizovat Crysis. Dnes již Crysisu šlapou na paty i jiné hry, ve své době to však bylo něco neuvěřitelného. Lidé z Cryteku omámeni úspěchem Far Cry se hráčům rozhodli přinést omračující grafiku založenou na těch nejvyspělejších technologiích. To se jim také povedlo, mělo to však jeden háček: hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily včetně AA s Crysisem bojují i nejnovější ATI Radeony HD 5800 a zahrát si na DirectX 10 detaily v nejvyšším rozlišení včetně vyhlazování hran bylo v roce 2007 jednoduše nemožné. Crytek s Cry Enginem 2 zkrátka předběhl dobu a společnost se netají tím, že její nedávno vydaný Cry Engine 3 je pouze Cry Engine 2 s výrazně více vyladěnou optimalizací, takže se nového Crysisu dočkají i majitelé herních konzolí a hráči nebudou muset tři roky čekat než si hru budou moci zahrát.