Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 14
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
-pro zvětšení klikněte-
Po plodném roku 2004 přichází v roce 2005 pouze F.E.A.R. Horovový titul inspirovaný japonskými horory je založen na DirectX 9 enginu Lithtech Jupiter EX (Extended) od společnosti Monolith Production a stejně jako id Tech engine 4 sází zejména na skvělou hru světla a stínu. V tomto ohledu F.E.A.R. dorovnává Doom 3 a přidává k tomu ještě některé další technologie. Z nich nejvíce se proslavily dynamické měkké stíny, které byly ve své době velkým zabijákem výkonu a fps po zapnutí dynamických stínů kleslo klidně na polovinu. Hra využívá také v této době velmi populární fyzikální engine Havok.