Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
autor: Tomáš Šulc , publikováno 6.1.2010
Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II

Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.


Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II
-pro zvětšení klikněte-

Rok 2004 znamenal pro milovníky stříleček z první osoby doslova žně. Každý čekal na Half Life 2 a Doom 3, ještě před létem však přišel jiný trhák. Far Cry od tehdy neznámého studia Crytek. Hra sklízela ocenění ve všech recenzích jak za svůj vynikající herní obsah, tak také za vizuální stránku. V jejím hodnocení se recenzenti přebíjeli superlativy a slova jako "awsome" nebyla výjimkou. Dokonalá podívaná na tropickém ostrově však chtěla také výkonný hardware a bylo mnoho těch, kteří si kupovali ATI Radeony 9600 PRO (a movitější 9800 PRO) jen proto, aby si mohli Far Cry vychutnat na plné detaily. Crytek však v tomto ohledu nezklamal s podporou nejnovějších technologií, které ocenili majitelé GeForce 6 vydaných ve stejném roce. Crytek totiž do Far Cry formou patche přidal podporu Pixel Shader 3.0 (tu konkurenční Radeony X800 neuměly) a později přibyla také podpora HDR.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
378 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 179.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.