Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

15. 12. 2009 03:00 36

Seznam kapitol

1. Ego engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Závěr 11. Galerie ingame screenshotů

Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.

Reklama
Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Kromě DirectX 11 nastavení má hra ještě nespočet běžných DirectX 9.0c položek. Přestože je optimalizace DiRTu 2 velmi povedená, možná budete muset u nějaké starší sestavy snižovat detaily, takže ani tentokrát vás neochudíme o průvodce detailů a jejich vlivu na framerate. Já osobně jsem se o něco pokusil zvýšit fps u ATI Radeonu HD 4670 v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA. Samotná hra byla stejně jako většina titulů dnešní doby vyvíjena souběžně pro PC i herní konzole, drtivá většina nastavení se tak zaměřuje na efekty všeho druhu.

Night Lightning

 Night Lightning High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Night Lightning High/Low

Prvním nastavením je Night Lightning, které by mělo nastavovat (či spíše vypínat) některá světla u nočních tratí. Rozdílů jsem si však nevšiml a nenaměřil jsem ani rozdíl v počtu fps.

Shadows

 Shadows High/Ultra Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows High/Ultra Low

Proti Night Lightning jsou rozdíly ve stínech patrné na první pohled. Téměř úplně chybí stín auta, zmizel stín stromků na skále i ochranné oranžové bariéry. Fps poskočilo z 27 na 31 snímků za sekundu.

Particles

 Particles High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Particles High/Off

Vypnutím částicových efektů se přípravíte o všechny efekty kouře, v našem případě úplně zmizel rozvířený prach za jedoucím autem, čímž se zvýšil počet snímků za sekundu z 22 na 27.

Mirrors

 Mirrors Ultra/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Mirrors Ultra/Off

Vypnutím Mirrors vám zmizí obraz ve zpětných zrcátkách, čímž si při pohledu z kokpitu pomůžete o dobré tři snímky za sekundu.

Crowd

 Crowd Ultra/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Crowd Ultra/Off

Snížením nastavení Crowd na minimum se úplně připravíte o diváky okolo trati, číslo s počtem fps se však nehnulo.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama