Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 7
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.
Kromě DirectX 11 nastavení má hra ještě nespočet běžných DirectX 9.0c položek. Přestože je optimalizace DiRTu 2 velmi povedená, možná budete muset u nějaké starší sestavy snižovat detaily, takže ani tentokrát vás neochudíme o průvodce detailů a jejich vlivu na framerate. Já osobně jsem se o něco pokusil zvýšit fps u ATI Radeonu HD 4670 v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA. Samotná hra byla stejně jako většina titulů dnešní doby vyvíjena souběžně pro PC i herní konzole, drtivá většina nastavení se tak zaměřuje na efekty všeho druhu.
Night Lightning
Prvním nastavením je Night Lightning, které by mělo nastavovat (či spíše vypínat) některá světla u nočních tratí. Rozdílů jsem si však nevšiml a nenaměřil jsem ani rozdíl v počtu fps.
Shadows
Proti Night Lightning jsou rozdíly ve stínech patrné na první pohled. Téměř úplně chybí stín auta, zmizel stín stromků na skále i ochranné oranžové bariéry. Fps poskočilo z 27 na 31 snímků za sekundu.
Particles
Vypnutím částicových efektů se přípravíte o všechny efekty kouře, v našem případě úplně zmizel rozvířený prach za jedoucím autem, čímž se zvýšil počet snímků za sekundu z 22 na 27.
Mirrors
Vypnutím Mirrors vám zmizí obraz ve zpětných zrcátkách, čímž si při pohledu z kokpitu pomůžete o dobré tři snímky za sekundu.
Crowd
Snížením nastavení Crowd na minimum se úplně připravíte o diváky okolo trati, číslo s počtem fps se však nehnulo.